شناسه خبر : 95146
چهارشنبه 18 آبان 1401 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هنرمندان مازندرانی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش بیشتری کنند

هنرمندان مازندرانی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تلاش بیشتری کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر تلاش هنرمندان برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: تاکنون برای آثار ارزش‌های دفاع مقدس، امنیت و مدافع حرم کارهای مناسبی صورت نگرفته است.

سردار عبدالله ملکی بعدازظهر امروز در اختتامیه دومین جشنواره استانی «فانوس» ویژه تولیدات هنری در حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت واقع در سالن اجتماعات شهرداری آمل، برگزاری این جشنواره ملی را پنجمین دوره عنوان و اظهار کرد: در مازندران نیز این جشنواره در دومین به اجرا درآمد که مورد استقبال خوب هنرمندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید است، افزود: تاکنون در تدوین این موارد کوتاهی شده و دهه نودی و هشتادی را توجیح نکردیم که چه مشکلاتی این انقلاب کشیده شده است و 17 هزار نفر افراد بیگناه را منافقین چطور شهید کردند.

ملکی با اشاره به اینکه با وجود تلاش در این زمینه الان این بی‌بصیرتی ها را نمی‌دیدیم، تصریح کرد: هنر بهترین شیوه برای شناختن فرهنگ دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان است که در این راستا بنیاد وارد شده است اگرچه دیر شده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه در این دوره 1458 اثر از هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، بیان کرد: هنرمندان در هفت بخش تئاتر، موسیقی، موسیقی و موارد دیگر هنر از این جشنواره استقبال کردند که هنرمندان مازندرانی بیشترین رتبه را در بخش‌های متعدد کسب کردند.

وی ادامه داد: در زمینه دفاع مقدس با وجود فعالیت سه دستگاه سپاه، حوزه هنری و بنیاد باز هم برای این بخش خیلی کم کار شده و باید با ورود بیشتر نسل جوان و نوجوان را با ساخت سریال، نشر آثار، مستند و آثار هنری به حوزه دفاع مقدس، دفاع از امنیت و حرم و فرهنگ جهاد ایثار بیشتر آشنا کرد.

ملکی با بیان اینکه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس چه مشکلاتی کشیدند، این جوانان نمی‌دانند کلمه دموکرات کمله چیست و چون نمی‌دانند برایش دست می‌زنند، گفت: 30 هزار نفر برای شهادت امام حسین دست زدند چون این امام را نمی‌شناختند و بصریت نداشتند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید قوی و محکم باشیم و تلاش کنیم تا کوتاهی را جبران کنیم، اظهار داشت: نوجوان و جوان را دریابیم و در مهد کودک‌ها آموزش‌هایی داده شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی استانداری مازندران

در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید دارند اگرچه تاکنون گام آنچنانی انجام نشده است، گفت: امروز به برکت خون شهدا دشمنان اسلام نمی‌توانند کاری از پیش ببرند چون انقلاب تبدیل به درختی تنومندی با ریشه‌های قوی شده است.

ذات‌اله زارعی با اشاره به اینکه امروز استراتژی دشمن تغییر کرده و فتح اندیشه‌ها و افکار و تغییر ذائقه جوانان شده است، افزود: امروز یک وجهه آن جنگ نرم است که تا حدودی این دشمن موفق بوده است.

وی عنوان کرد: دشمن با حجم پول و تبلیغات و پروگانداهای قوی کار خود را بر علیه انقلاب و نظام انجام دادند؛ یکی از مشکلات امروز در امر بصیرت ارتقا سطح بینش سیاسی جوانان و نوجوانان است که باید کار شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات آن تحلیل مسائل داخلی کشور است که جوانان نمی‌توانند تحلیل را حل کنند، افزود: در امر داده‌ها کار نشده است چیزی که دشمن در اتاق فکر خود کار می‌کنند و با کمک دانشمندان و قدرتمندان سیاسی کار می‌کنند.

زارعی یادآور شد: در این زمینه داده‌شناسی کار نشده که هنرمندان بهترین قشر برای نقش این داده‌ها هستند و آن بصیرت افزایی را عمق ببخشند.

در پایان به برترین‌های جشنواره فانوس با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل کردند.

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi