شناسه خبر : 95959
سه شنبه 15 آذر 1401 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آسوشیتدپرس خبر داد

پلیس آلمان برای دستگیری متخلفان فضای مجازی جست و جوی خانه به خانه را کلید زد

خبرگزاری آمریکاییِ مستقر در «نیویورک سیتی» طی گزارشی اعلام کرده، پلیس آلمان برای مقابله با شایعه پراکنی و نفرت پراکنی و انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی، متخلفان را شناسایی و برای دستگیری به خانه‌های تک تک آنها در 14 ایالت یورش برد.
فضای مجازی در هیچ جای دنیا یله و رها نیست و دولت‌ها درست مثل فضای حقیقی، برای آن نیز قوانینی وضع و علیه متخلفان به شدت وارد عمل می‌شوند. دولت‌ها با وضع قوانینی تلاش می‌کنند از شایعه پراکنی، نفرت پراکنی، گسترش افکار افراطی و سوءاستفاده‌های سیاسی، اخلاقی و امنیتی در این فضا جلوگیری کنند. همین چند روز پیش بود که دولت ایرلند، «مِتا» شرکت مالک اینستاگرام و فیسبوک را به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی اروپا 265 میلیون یورو  (حدود 275 میلیون دلار) جریمه کرد. روزنامه نیویورک تایمز نوشته با این جریمه، «کمیسیون محافظت از اطلاعات» ایرلند از سال گذشته تاکنون شرکت متا را بیش از 900 میلیون دلار جریمه کرده است. اگر در موتورهای جست و جوکردن این موضوع را جست و جو کنید، انبوهی از چنین برخوردهای قهری علیه متخلفان مجازی خواهی یافت.
حالا خبرگزاری آمریکایی«آسوشیتدپرس » نیز در گزارشی از یورش پلیس آلمان به خانه‌های متخلفان فضای مجازی خبر داده است: «پلیس آلمان به بیش از ۹۰ خانه در ۱۴ ایالت این کشور برای دستگیری برخی از کاربران فضای مجازی به اتهام توهین (به سیاستمداران)، شایعه پراکنی و تحریک به خشونت در پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی یورش برده است.» بر اساس این گزارش پلیس آلمان خانه‌ها را بازرسی کرده و از مظنونان بازجویی کرده است.
ثبت سالانه 2000 جنایت آنلاین در آلمان
 «نانسی فایزر»، مقام ارشد امنیتی آلمان در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرده و گفته جنایات ارتکابی در رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و تالارهای گفت‌و‌گوی اینترنتی «زمینه مساعدی برای خشونت افراط‌گرایان» فراهم می‌کند. پلیس آلمان نیز می‌گوید سالانه بیش از 2000 جنایت با انگیزه سیاسی که به صورت آنلاین انجام می‌شود در آلمان ثبت می‌شود، اما رقم واقعی احتمالاً بسیار بیشتر است زیرا بسیاری از پست‌های غیرقانونی به مقامات گزارش نمی‌شوند.
«تیک تاک» علیه امنیت ملی آمریکا
در خبری دیگر مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفته «تیک‌تاک» که پلتفرم رسانه اجتماعی چینی است، یک دغدغه امنیت ملی برای آمریکا به شمار می‌رود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، «کریستوفر رای»، در دانشگاه میشیگان ابراز نگرانی کرده که دولت پکن از طریق تیک‌تاک «اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران برای عملیات‌های جاسوسی سنتی کند... ما در اف‌بی‌آی نگرانی‌های امنیت ملی در مورد اپلیکیشن تیک‌تاک داریم. شرکت مادر آن توسط دولت چین کنترل می‌شود. این به آنها این پتانسیل را می‌دهد که از این اپلیکیشن به روش‌هایی استفاده کنند که فکر می‌کنم باید ما را نگران کند.» 
به گفته «کریستوفر رای»، این بدان معناست که چین «توانایی کنترل الگوریتم پیشنهادات را به دست می‌آورد و این توانایی به آنها اجازه می‌دهد در صورت تمایل محتوا را دستکاری کنند و از آن برای عملیات نفوذ استفاده کنند. همه این موارد در دست دولتی است که ارزش‌های ما را ندارد و مأموریتی دارد که با آنچه به نفع آمریکا است، در تضاد است. این باید موجب نگرانی ما شود» «فاکس نیوز» هم در گزارشی در همین زمینه نوشته است:«تیک تاک خنجری است که به قلب ایالات متحده نشانه رفته است و کارشناسان و سیاستمداران هشدار می‌دهند که جوانان آمریکایی را فاسد می‌کند» ماه گذشته، اف‌بی‌آی هشدار داد که داده‌های جمع‌آوری‌شده در تیک‌تاک ممکن است توسط دولت پکن به شکلی «بدخواهانه» مورد استفاده قرار گیرد. تیک‌تاک در پاسخ گفت که داده‌های کاربران آمریکا را در چین ذخیره نمی‌کند. 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi