شناسه خبر : 96889
چهارشنبه 14 دي 1401 , 08:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با نامت یک بغل خبر خوب ساخته‌اند، سردار!

بگذارید امروز هم خبر خوب‌مان را با ذکر خبر جان‌فدا آغاز کنیم و با یاد او متبرک. روزگار این روزهای عاشقان با یاد و دلتنگی حاج‌قاسم می‌گذرد. می‌توان ساعت‌ها از خوبی او گفت و شنید و به تکرار نیفتاد. او سلطان تولید خبرهای خوب بود و هنوز هم هست. اولین بخش خبر را که بخوانید متوجه می‌شوید.

اما خوب‌ترین خبر تاریخی حاج‌قاسم، پایان سیطره و سازمان گروه تروریستی داعش در آبان ۹۶ بود. هر جا نیاز بود، آنجا بود. از سیل خوزستان تا جنگ سوریه و عراق. آسمان شام با ایران برایش فرقی نداشت. چون اهل آسمان بود.

گرایش سیاسی افراد برای حاج‌قاسم مهم نبود. او یک شخصیت کاملاً فرا حزبی بود. مرزبندی‌های سیاسی و اجتماعی را با سلاح محبت درمی‌نوردید. در هواپیما ترجیح می‌داد کنار افرادی با ظاهر و عقاید متفاوت بنشیند تا بتواند با آنها گفت‌وگو کند و حرف‌هایشان را بشنود. این گفت‌وگو را باعث حفظ نظام می‌دانست.

حاج‌قاسم تقاضای دختر کم‌حجاب را برای عکس یادگاری رد نکرد و مثل بقیه با او هم عکس گرفت. همین برخورد ساده و بی‌آلایش باعث علاقه‌مندی دختر به این مرام و مسلک شد که حجاب هم گوشه‌ای از آن است.

در جمع فرزندان شهدا حرف آنهایی را که گرایش سیاسی متفاوتی داشتند، با محبت می‌شنید. فرزند شهید همت نقل می‌کند که در یکی از دورهمی‌ها یکی از فرزندان شهدا در انتقاد از نظام چند دقیقه‌ای حرف‌های تند و تیزی به حاج‌قاسم زد و ایشان با لبخند شنید. بعد که فهمید این فرزند شهید کمردرد دارد، او را به اتاق برد و کمرش را ماساژ داد.

می‌گویند عاشق، رنگ معشوق می‌شود. اگر ما عاشق حاج‌قاسم هستیم، باید مرام و منش او را در خودمان ایجاد کنیم. با هم حرف بزنیم و حرف‌های همدیگر را بشنویم. مرزبندی‌های موهوم و تفرقه‌افکنانه را کنار بگذاریم و فاصله‌ها را با محبت و نوع‌دوستی پر کنیم که خیر و صلاح میهن در این است. همان طور که حاج‌قاسم به درستی تشخیص داد و تا پای جان به آن عمل کرد.

با نامت یک بغل خبر خوب ساخته‌اند، سردار!

اولین بخش خبر خوب امروزمان، پر از خبرهای خوبی است که مردم عزیزمان به نام و یاد جان‌فدا در نقاط مختلف کشور رقم زده‌اند.

برای خدا که خالص شوی، خدا زمین و زمان را به خدمت تو درمی‌آورد؛ این وعده‌ی خداست. بی‌چشم‌داشت که به خلق‌الله خدمت کنی، دلداده‌ات می‌شوند. مثل حاج‌قاسم که خیلی‌هایمان بدون اینکه او را دیده باشیم، دلبسته‌ی محبت پدرانه‌اش شدیم. فطرت انسان محبت را درک می‌کند و گرفتار آن می‌شود. محبتی که زائران اروپایی را هم به مزارت می‌کشاند. بعد می‌بینی تمام مسیر فرودگاه بغداد و گلزار شهدای کرمان طوری مملو از جمعیت است که پیاده‌روی اربعین را تداعی می‌کند. هر جا تجمعی به نام تو برپا می‌شود، جای سوزن انداختن نمی‌ماند و هر که می‌آید با چشمان اشک‌بار از داغ شهادتت می‌آید

حاج‌قاسم! هر کسی که جرعه‌ای از مهر تو را دیده، برای نشان دادن ارادتش کاری به نام و یادت می‌کند. یکی برایت خوراکی خیرات می‌کند. دیگری خدمات ثبت‌احوال را برای نام‌گذاری نوزادان به نام تو رایگان می‌کند.گروهی در سالروز شهادتت ۱۱۴ زندانی غیرعمد را آزاد می‌کنند. عده‌ای در فضای مجازی نامت را سر زبان‌ها می‌اندازند و برایت توییت می‌زنند. طوری که در سالروز شهادتت «جان‌فدا» می‌شود داغ‌ترین کلیدواژه‌ی جهان!

 

یک خبرنگار، در جمع بانوان پیشرو در گردشگری ایران

روزی تو خواهی آمد

داغ شهادت سردار همچنان سنگین است. اما ای بسا سعادت قسمت «شهید حاج‌قاسم» که بعد از زندگی مادی‌اش هم اثرگذار است و منشأ خیر. همین که بسیاری از مردم به بزرگی چون او اقتدا می‌کنند و برای بزرگداشت او راهش را می‌روند و به دیگران خدمت می‌کنند، یعنی خیر و برکت.

مرحوم طبرسی در مجمع البیان، در تفسیر آیه‌ی «وَیَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ کُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً مِمَّنْ یُکَذِّبُ بِآیاتِنا فَهُمْ یُوزَعُونَ» (نمل، ۸۳) می‌فرماید: «بنابر روایات فراوان از ائمه ‌(ع)، خداوند هنگام ظهور و قیام حضرت مهدی‌ (عج)، گروهی از شیعیان و پیروان را که از دنیا رفته‌اند، زنده می‌گرداند تا به ثواب یاری آن حضرت بشتابند و در دولتش اظهار شادمانی و سرور و خوشحالی بنمایند.».

به گواه رهبرمان و دوستان و همرزمان و نزدیکان سردار «اللهم انا لانعلم منه الا خیرا» و دلمان روشن است که او از رجعت‌کنندگان خواهد بود. همین است که امید ما را افزون می‌کند.

رفته سردار نفس تازه کند، برگردد * چون ظهور گل نرگس به خدا نزدیک است...

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi