شناسه خبر : 97237
شنبه 24 دي 1401 , 11:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افزایش صادرات آلمان به ایران با وجود هیاهو‌های سیاسی

با وجود همه شلتاق‌های سیاسی دولت آلمان علیه ایران که تحت فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، صادرات آلمان به ایران در سال گذشته میلادی ۱۲ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در فاصله ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲، صادرات آلمان به ایران در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن 12/7 درصد افزایش داشته و به حدود یک و نیم میلیارد یورو رسیده است.
میزان صادرات آلمان به ایران در مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو بوده است. این ارقام از اداره آمار فدرال آلمان به دست رویترز رسیده است.
اتاق تجارت و صنعت ایران و آلمان می‌گوید: «آلمان مانند قبل مهم‌ترین شریک تجاری ایران در اروپاست.» دویچه‌وله آلمان به نقل از رویتر می‌نویسد: با شروع اعتراضات در ایران، روابط اقتصادی آلمان با ایران بیش از پیش مورد انتقاد قرار گرفته است. اپوزیسیون ایران خواهان کاهش و یا حتی قطع روابط تجاری آلمان با ایران است. آلمان در سال‌های گذشته بیش از هرچیز تولیدات شیمیایی، ماشین‌آلات و مواد غذایی به ایران صادر کرده است. در مقابل نیز بیش از همه مواد غذایی از ایران به آلمان صادر شده است. حجم صادرات ایران به آلمان در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۲ حدود ۲۷۸ میلیون یورو بوده است.
صدای آمریکا نیز در گزارش مشابهی اعلام کرد: صادرات آلمان به ایران در سال گذشته میلادی به رغم تشدید تنش بین دو کشور بر سر موضوعاتی چون بن بست احیای برجام، جنگ اوکراین و اعتراضات داخلی در ایران، افزایش داشته است. داده‌های اداره آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد صادرات آلمان به ایران از ژانویه تا نوامبر 2022 با 12.7 درصد افزایش سالانه به حدود
1.5 میلیارد یورو (1.6 میلیارد دلار) رسیده است. این رقم از حجم کل صادرات سال 2021 آلمان به ایران که 1.4 میلیارد یورو بوده، فراتر رفته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi