شناسه خبر : 98275
سه شنبه 02 اسفند 1401 , 09:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همت بنیاد شهید برای خانه‌دار کردن ایثارگران

رئیس بنیاد شهید با اشاره به تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران با با بنیاد مسکن به منظور تولید مسکن برای ایثارگران گفت: یکی از مهم ترین مشکلات جامعه ایثارگری موضوع مسکن است که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

همت بنیاد شهید برای خانه‌دار کردن ایثارگران/ قاضی‌زاده: طی تفاهمی با بنیاد مسکن به دنبال تولید مسکن هستیم

خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و‌ امور ایثارگران در آیین امضا تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که ظهر امروز برگزار شد، گفت: بنیاد مسکن تا به امروز در زمینه ساخت مسکن با توجه به تمامی مشکلات بسیار، فعالیت موثری داشته است.

وی افزود: با رشد جمعیت و توسعه شهر، نیاز به مسکن افزایش یافته و مترادف آن قیمت تولید مسکن روندی صعودی به خود گرفته است که همین موضوع باعث گردیده تا طبقه رو به پایین جامعه توانایی تولید مسکن را نداشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: وام به برخی ایثارگران داده شده، اما زمین و وام داده شده منجر به خانه دار شدن آنها نشده است. در بسیاری از سازمان‌ها نیز مانند ما تلاش برای تولید مسکن صورت گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم در زمینه تولید مسکن تلاش کنیم تا افراد صاحب مسکن شوند. در زمینه مسکن این کار دارای متولی است و دستگاه‌های مختلف باید منابع خود را تجمیع کنند و با بنیاد مسکن اقدام به ساخت کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ما تعدادی پروژه ناتمام داریم که رها شده که در همین راستا به این نتیجه رسیدیم که از طریق بنیاد مسکن اقدام به تولید مسکن کنیم.

وی با بیان اینکه ما تعداد زیادی ایثارگر فاقد مسکن داریم، افزود: در همین تهران ۴۳ درصد جامعه هدف ما اجاره نشین هستند که این آمار در استان های مختلف متفاوت است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: راه و شهرسازی در برخی استان‌ها زمین‌های تفکیکی را در اختیار قرار نداده و بیشتر زمین‌ها به صورت تجمیعی است که در این زمین‌ها در قالب جهش تولید مسکن می‌توان اقدامات مناسبی انجام داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در زمینه زمین های تفکیکی نیز برنامه ریزی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بخشی از مسائل ما مربوط به طرح هادی روستاها است که امید است در این زمینه بنیاد مسکن کمک کند تا زمین‌ها قابل ساخت شود.

وی افزود: بنیاد مسکن به ما کمک کند که وزارت راه و شهرسازی در زمینه تامین و آماده سازی زمین به وظیفه قانونی خود عمل کند. در حال حاضر مسئله زمین در برخی استان‌ها آماده است تا پروژه‌ها از این مناطق شروع شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: پروژه ساخت مسکن امری بسیار مبارک است و یکی از مهم ترین مشکلات این جامعه موضوع مسکن است که باید نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
سلام ، شواهد بیانگر واقعیتی دیگر است یعنی بنیاد قصد ندارد برای تولید مسکن ورود کند البته برخی مدیران سابق اعتقاد داشتند سری که درد نمی کند دستمال نبندند و حاضر نبودند قدمی برای مسکن ایثارگران بردارند.
ظاهرا بحث مسکن در بنیاد منتفی شده و بطور کامل از برنامه حذف کردند.
در زمان گذشته که بنیاد شهید و بنیاد مستضعفان ادغام نشده بود، تعداد بیشتری به جانبازان و خانواده شهدا تا سال ۱۳۸۶یک قطعه زمین رایگان تمام شهرهای مختلف در بهترین منطقه ۲۰۰ متر مربع دادند، به ما که رسید وام مسکن اون هم آورده متقاضیان ۲ برابر می‌شد، تازه ۲ ضامن رسمی دولتی ما که نتونستم وام را بگيرم، اکثر جانبازان وام خود را به قیمت خیلی کم فروخته شد، حالا ما موندیم و مستاجری و گرفتاری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi