شناسه خبر : 99439
یکشنبه 27 فروردين 1402 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جاودانگی ارتش مرهون درایت امام خمینی (ره) است

فاش نیوز - امیر سرتیپ آذریان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،کسانی که دوستدار ارتش نبودند و به دنبال کاهش سازمان ارتش بودند اعتقاد داشتند کشوری که انقلابی است با کسی جنگ ندارد ولذا نباید ارتش داشته باشد اما با تدبیر و فرمان امام خمینی (ره) و صدور پیامی بسیار مهم، دو ماه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش بزرگ‌ جمهوری دوباره متولد شد.
 

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیرسرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز در تشریح برنامه‌های گرامیداشت دهه ارتش در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، روز حماسه‌آفرینی نیروی زمینی قهرمان در دوران دفاع مقدس و یکی از روزهای پرافتخاری است که به یادگار از حضرت امام خمینی (ره) در تقویم ثبت شده است.

وی افزود: در کنار مأموریت‌های نظامی، مأموریت‌های مهم دیگری از جمله محرومیت‌زدایی نیز در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی قرار دارد و به دنبال تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در نیروی زمینی ارتش، قرارگاه‌های منطقه‌ای محرومیت‌زدایی نیز در نقاط مختلف کشور تشکیل شد و ارتشیان در هرگونه بحران و نیاز به حضور در عرصه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، به سرعت اقدام می‌کنند.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمال شرق ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،کسانی که دوستدار ارتش نبودند و به دنبال کاهش سازمان ارتش بودند اعتقاد داشتند کشوری که انقلابی است با کسی جنگ ندارد ولذا نباید ارتش داشته باشد اما با تدبیر و فرمان امام خمینی (ره) و صدور پیامی بسیار مهم، دو ماه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش بزرگ‌ جمهوری دوباره متولد شد.

امیر سرتیپ آذریان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه ارتش پرداخت و گفت: این ویژه‌برنامه‌ها از ۲۴ فروردین با برگزاری چندین یادواره شهدا از جمله یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی در زادگاه این شهید والامقام در شهرستان درگز و همچنین یادواره شهدای ارتش در شهرستان زاوه آغاز شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا تصریح کرد: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با این دهه ارتش، رژه یگان‌های پیاده برگزار نمی‌شود و مراسم رژه به صورت خودرویی سه‌شنبه 29 فروردین ساعت 7:45 توسط یگان‌های منتخب نیرو‌های مسلح در بلوار نماز برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد شهید صیاد شیرازی، شرکت فرماندهان و کارکنان ارتش در نمازجمعه و راهپیمایی روز جهانی قدس، مراسم تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی ویژه کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان و پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی از دیگر ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت روز ارتش است.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق اذعان داشت: در راستای افزایش توان بازدارندگی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیرو‌های چهارگانه ارتش تمام توان خود را به کار گرفتند و امروز به نیرویی قدرتمند در منطقه تبدیل شده‌اند که از این قدرت در تأمین امنیت کشور استفاده می‌شود.

امیر سرتیپ آذریان خاطرنشان کرد: نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی در کنار مرزبانان و نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بهره‌گیری از کارکنان مومن و معتقد و بکارگیری تجهیزات مناسب، از مرز‌های جمهوری اسلامی محافظت و همچنین در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، عمرانی و بهداشت و درمان روستاها انجام وظیفه می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi