شناسه خبر : 99491
دوشنبه 28 فروردين 1402 , 12:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور اولین شهید روحانی فاطمیون در برنامه «بچه زرنگ»!

فاش نیوز - مستند داستانی «بچه زرنگ» امشب سرگذشت شهید روحانی افغانستانی «محمد رضایی» را روایت خواهد کرد.

 

به گزارش دفاع‌پرس، کمتر کسی از بچه‌های فاطمیون هست که شیخ را نشناسد، او با همه طلبه‌ها فرق داشت، سنگر به سنگر از سربازان فاطمیون سر می‌زد! اهل نصیحت کردن نبود، با همه دوست بود و همه او را دوست داشتند.

شیخ مدیر یکی از مدرسه‌های علمیه مشهد بود، اما وقتی احساس تکلیف می‌کرد نمی‌توانست بی تفاوت بنشیند و نظاره گر ظلم آشکاری که بر شیعیان علی (ع) می‌رفت باشد، از این رو وقتی حرم اهل بیت (ع) در سوریه را در خطر دید و شاهد حمله وحشیانه داعشی‌ها به جان و ناموس مسلمانان شد به عضویت فاطمیون درآمد تا برای دفاع از جان و حرم مسلمین به سوریه برود.

روایت زرنگی‌های اولین شهید روحانی فاطمیون/ ما برگزیده خدا برای دفاع از حرم هستیم

شیخ محمد رضایی سال ۱۳۶۴ در شهر مقدس مشهد متولد شد. اصالتا افغانستانی بود و به جز خودش ۲ برادر و ۲ خواهر دیگر داشت. دوران ابتدایی را در منطقه گلشهر سپری کرد. بعد از گرفتن دیپلم به خاطر علاقه به دروس حوزوی وارد حوزه علمیه شد و تا مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه و کلام درس خود را ادامه داد.

در مدتی که درس می‌خواند به تدریس دروس حوزوی و مشغول بود، تاریخ سیاسی افغانستان را مطالعه می‌کرد و مدیر انجمن وفاق اسلامی بود و با احزاب افغانستانی دیدار و گفت‌‍وگو می‌کرد.

روایت زرنگی‌های اولین شهید روحانی فاطمیون/ ما برگزیده خدا برای دفاع از حرم هستیم

او همیشه می‌گفت: قدر خود را بدانید! قدر این لطف الهی را که شامل حال شما شده است را بدانید! چون شما برگزیده‌اید تا از حریم اهل بیت (ع) دفاع نمایید.

مستند داستانی «بچه زرنگ» روایتگر ایثار و تلاش شهدای مدافع حرمی است که برای مبارزه با دشمن تکفیری به سوریه رفتند. فصل اول این سریال درباره زندگی ۵ شهید مدافع حرم اهل مشهد بهمن سال ۱۴۰۱ به روی آنتن تلویزیون رفت و حال قسمت دوم این مجموعه راوی ده تن از شهدای فاطمیون است. پخش این مجموعه از ۲۵ فروردین آغاز شده است. قسمت اول این سریال در خصوص شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) و قسمت دوم آن در خصوص شهید مصطفی صدرزاده بوده است.

قسمت سوم مجموعه بچه زرنگ سرگذشت حضور روحانی شهید «محمدرضایی» است که یکشنبه ۲۷ فروردین حوالی ساعت ۲۱ از شبکه دوم سیما پخش می‌شود.

بازپخش قسمت‌های این مجموعه، روز بعد در سه نوبت و ساعت‌های ۰۰:۴۰، ۰۹:۱۵ و ۱۶:۱۵ خواهد بود.

روایت زرنگی‌های اولین شهید روحانی فاطمیون/ ما برگزیده خدا برای دفاع از حرم هستیم

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi