شناسه خبر : 99511
سه شنبه 29 فروردين 1402 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از شهید راه قدس تا فرزند شهید در راهپیمایی روز قدس

وجود محمدحسن در حلب سوریه شکل می گیرد و پدر نیز قبل از تولد اسمش را محمدحسن می گذارد. در این ایام، پدر در تردد به نقاط مختلف سوریه بوده و شب ها را به منزل در حلب سوریه می آمد و با فرزند آینده اش...

فاش نیوز - محمد حسن؛ فرزند شهید مدافع حرم، مهندس حمیدرضا باب الخانی، در راهپیمایی روز قدس حضور یافته تا مهیای آزادی قدس شریف گردد...

 

وقتی پدر شهید مدافع حرم، مهندس حمیدرضا باب الخانی فیلم سه دقیقه ای پخش شده از اخبار شبکه سه و سیمای اصفهان با موضوع "یک نیم روز با شهید مدافع حرم" را برایم ارسال کردند، ملاحظه شد که مادر محمدحسن، فرزند سه ساله شهیدش را با لباس نظامی و کوله مشابه لباس رزم پدر آماده کرده و به راهپیمایی روز قدس می آورد و می گوید: تصمیم گرفته ام محمد حسن را طوری تربیت کنم که پدرش می خواست. و بیان می دارد که خودش نیز از خردسالی در راهپیمایی روز قدس حضور داشته و مادر شهید نیز می گوید مردم پشت سر رهبر انقلاب و نظام اسلامی هستند. و راهپیمایان روز قدس نیز شعار همراهی با شهید تا آزادی قدس را سر می دهند. چه بسا پدر شهید محمدحسن نیز در راهپیمایی حاضر بوده و پسر را مشابعت کرده تا در آینده نزدیک عازم جبهه مقاومت در نبرد با اسراییل شود و راه نیمه تمام پدر را به پایان برساند و آزادی قدس را براساس وعده رهبری، جامه عمل خواهد پوشاند و این غده سرطانی، پیش از 25 سال دیگر، اضمحلال خواهد یافت.

 

نوزادی بنام محمدحسن باب الخانی در ۵ مرداد ۱۳۹۹ چشم به جهان گشود؛ درحالی که پنج ماه پیش از آن، پدرش مهندس حمیدرضا باب الخانی در دفاع از حرم در سوریه به شهادت رسید. اینک او سه سال و نیمه شده است؛ در حالی که از وجود پدر در طی عمر کوتاهش به حساب ظاهری محروم بوده است .

وجود محمدحسن در حلب سوریه شکل می گیرد و پدر نیز قبل از تولد اسمش را محمدحسن می گذارد. در این ایام، پدر در تردد به نقاط مختلف سوریه بوده و شب ها را به منزل در حلب سوریه می آمد و با فرزند آینده اش نجوا می کرد؛ تا این که در ۲۸ بهمن ۹۸ (روزی که بزرگراه حماه به حلب در استان ادلب از دست دشمنان تکفیری آزاد شد) پدر به شهادت می رسد و دیگر به خانه باز نمی گردد و خبرشهادتش را اعلام می کنند. خانواده شهید نیز وسایل خود را جمع کرده و با کاروان حامل پیکر خون‌آلود پدر محمدحسن از حلب سوریه به ایران منتقل می شوند.

عصر روز شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ از فلکه فیض اصفهان تا گلستان شهدای اصفهان، مراسم باشکوه تشیع پیکر شهید این عزیز برگزار شد و سی و سومین شهید مدافع حرم اصفهان با نماد سی و سه پل، در گلستان شهدای اصفهان ماوا گزید.

پنج ماه بعد از شهادت این مدافع حرم، تنها فرزند این شهید چشم به جهان می گشاید. او اینک در حال تمرین و مشق مردانگی و مقاومت پدر می باشد؛ تا پرچم پدر را در آینده بدست بگیرد و از آرمان های انقلاب و مرزهای جهانی اسلام پاسداری کرده و خون پدر را در گام دوم انقلاب اسلامی به ثمر رساند؛ و ان‌شاءالله زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) خواهد بود.

 

سخن پایانی

تا چنین شیر زنان و مردانی در کشورمان وجود دارند، این انقلاب آسیبی نخواهد دید؛ بلکه آینده انقلاب با محمدحسن ها تضمین خواهد شد و روسیاهی و شرمندگی برای کسانی خواهد ماند که نه تنها با انقلاب اسلامی همراهی نکردند، بلکه به طرق مختلف به کارشکنی و سم‌پاشی مشغول هستند.

باید یادآور شد که اقوام فشارکی‌ها، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی، وصلت‌های درجه یک صورت گرفته را شامل می‌شود؛ که از میان جامعه فشارکی‌ها، تعداد ۶۹ نفر تاکنون به شهادت رسیده اند و تقدیم اسلام و انقلاب شده اند. از این تعداد دو نفر خانم که مسن‌ترین و خردسال‌ترین این شهدا (مادر بزرگ و نوه اش، فاطمه و طیبه مطلبی فشارکی) هستند که بر اثر بمباران هوایی دشمن، در شهر اصفهان به‌ شهادت رسیده اند و مابقی از رزمندگان بوده‌اند. شهید حمیدرضا باب الخانی تنها شهید مدافع حرم فشارکی می باشد و در سوریه به شهادت رسید.ه است

|| دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi