شناسه خبر : 99851
دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 , 12:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره شهدای آزاده برگزار می‌شود

فاش نیوز - نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهدای آزاده (غریب در اسارت) با حضور رئیس بنیاد شهید برگزار شد.

 

کنگره شهدای آزاده برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (یکشنبه) در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهدای آزاده (غریب در اسارت) که با حضور اعضا در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها باید مردمی شود و با کمک سایر دستگاه‌ها این نوع یادواره‌ها برگزار شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران قصد دارد با معرفی سبک زندگی شهدا به شیوه هنرمندانه، قهرمانان واقعی را به نسل جدید معرفی کند.

معاون رئیس جمهور افزود: شهدای اسارت غریب‌ترین شهدا هستند و باید خاطرات آن‌ها برای استفاده ثبت و ضبط شود. شهدای آزاده در غربت به شهادت رسیدند و تا مدت‌ها مراسم تشییع آن‌ها برگزار نشد و خانواده‌های این شهدا تا مدت‌ها منتظر بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش خانواده‌های معظم شهدای آزاده در برگزاری این کنگره، خاطرنشان کرد: باید این کنگره با مشارکت آزاده‌ها شکل بگیرد و مجاهدت‌های این عزیزان روایت شود. در این مسیر خانواده شهدای آزاده و فرزندان شهدای آزاده خاطراتی از شهدا دارند و اسرای آزاده و سایر دستگاه‌ها نیز در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران در این شورای سیاست‌گذاری مشارکت فعالی داشته باشند تا نتیجه کار با قدرت و قوت بیشتری حاصل شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره با فیلم «اتاقک گلی»، که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ساخته شد و در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، گفت: در فیلم «اتاقک گلی» رشادت‌هایی از شهدا به نمایش درآمد و ۲۷ شهید از جمله برادران شهید مظفر در یک اتاق خود را سپر مردم، زنان و کودکان کردند و به شهادت رسیدند، باید این واقعیت‌ها به درستی روایت شود تا شهدا به جامعه معرفی شوند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر معرفی زنان ایثارگر به عنوان طراز در جامعه، گفت: دستگاه‌های دیگر به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قرار دادن تجهیزات برای ساخت فیلم نقش مهمی دارند و باید رشادت‌های شهدا به جامعه نشان داده شود.
سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با اشاره به تولیدات علمی، فرهنگی و هنری در این کنگره، گفت: تمام اقدامات و تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی این کنگره توسط آزادگان خواهد بود تا به فضل الهی شاهد معرفی سبک زندگی آزادگان نه تنها در حوزه ملی بلکه در حوزه بین‌المللی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، امام‌جمعه موقت تهران و برادر سید آزادگان حجت‌الاسلام «علی‌اکبر ابوترابی» در این نشست گفت: امیدوارم برگزاری این کنگره و تولیدات آن در جهت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به ویژه آزادگان به عنوان سرمایه‌های کشور نقش تأثیرگذاری داشته باشد و اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شود.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و از آزادگان هشت سال دفاع مقدس نیز در این نشست به بیان خاطراتی از سال‌های اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق پرداخت و گفت: برگزاری این کنگره‌ها تاکنون مغفول مانده بود که امیدوارم بتوانیم با برگزاری این کنگره کم‌کاری‌ها را جبران کنیم.

سردار سعید فرجیان‌زاده، معاون هماهنگ کننده نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز در این نشست گفت: مظلوم‌ترین شهدا، شهدای آزاده هستند که دو دسته هستند یک دسته در محور‌های عملیاتی مثل شهدای غواص اسیر شدند و به شهادت رسیدند و دسته دوم شهدایی هستند که در اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند. زندگی شهدای آزاده یک پیام است که باید به جامعه منتقل شود.

در پایان احکام مربوط به شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهدای آزاده (غریب در اسارت) توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به اعضا اهدا شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi