شناسه خبر : 99854
دوشنبه 11 ارديبهشت 1402 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آموزه‌های اخلاقی شهید مطهری مصداق بارز جهاد تبیین بود

فاش نیوز -  «حجر گشت» در آستانه سالروز شهادت استاد «مرتضی مطهری» گفت: رویکرد شهید مطهری مصداق بارز جهاد تبیین بوده است.

 

 آموزه‌های اخلاقی شهید مطهری مصداق بارز جهاد تبیین بود«علی حجرگشت» مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و شهدای فرهنگی، آموزه‌های شهید مطهری را انسان ساز توصیف کرد و با تاکید به اهمیت نقش تاریخی معلمان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اظهار داشت: شهید مطهری از نظریه پردازان انقلاب اسلامی و فرهیختگان زمان بود.

وی افزود: شهید مطهری با تحقیق و پژوهش و با رویکرد تبیینی - تشریحی نسبت به پاسخگویی به پرسش‌های ذهنی جامعه می‌کوشید و امروز معلمان و فرهنگیان کشور باید با پیروی و الگو برداری از شخصیت این شهید بزرگوار، نسبت به مسئولیت تاریخی خود در روشنگری، بصیرت افزایی و بیدار کردن اذهان عمومی به ویژه در مورد نسل جوان و دانش آموز بکوشند.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد هستند تا اندیشه‌های افرادی، چون شهید مطهری در جامعه باز تولید و باز نشر نشود، ادامه داد: افرادی، چون شهید مطهری با استدلال‌های محکم و عقلی مسأله حجاب و عفاف را تشریح کرده بودند و امروز نیاز است که جامعه معلمان و فرهنگیان کشور این گنجینه ارزشمند را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه باید به پرسش‌های ذهنی دانش آموزان پاسخ داده شود، تصریح کرد: نهاد‌های متولی سلامت اخلاقی جامعه به ویژه آموزش و پرورش باید به وظایف خود در زمینه ارتباط موثر با نسل جوان بکوشند و با برپایی جلسات پرسش و پاسخ و جهاد تبیین نسبت به پاسخگویی به پرسش‌های ذهنی دانش آموزان بکوشند و آن‌ها را از اهداف شوم رسانه‌های بیگانه در خصوص ترویج بی اخلاقی و بی عفتی در جامعه آگاه سازند.

حجر گشت با تاکید بر نقش سازنده معلمان در جهاد تبیین خاطر‌نشان کرد: جهاد تبیین سنگر مستحکمی در برابر تهاجم فرهنگی رسانه‌های بیگانه است که آموزش و پرورش باید از آن در جهت بصیرت افزایی دانش آموزان به نحو شایسته‌ای استفاده کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi