شناسه خبر : 100302
سه شنبه 02 خرداد 1402 , 15:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سلبریتی‌ها آرامش خود را مدیون این جوانان بی‌ادعا هستند

فاش نیوز - زمانی که خبر شهادت نیروهای مرزبانی در رسانه‌ها منتشر شد، اگرچه کاربران ارزشی مظلومیت این شهیدان را در شبکه‌های اجتماعی فریاد زدند؛ اما کسانی که پیش از این برای مجرمان اعدام‌شده دلسوزی کرده بودند، در این‌باره سکوت اختیار کردند.

 

گروه اجتماعی دفاع‌پرس: تاریخ گواهی می‌دهد که شهید مظلوم است؛ حالا اگر این شهید دور از خانواده و شهر و دیار خود به شهادت رسیده باشد که دیگر بیشتر. مرزبانان شهید در زمره این شهیدان هستند؛ آن‌ها با رها کردن دیار خود، به حراست از مرز‌های این سرزمین می‌پردازند و گاهی نیز در این راه، از جان خود که بزرگ‌ترین سرمایه‌شان است می‌گذرند، تا ما در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

یکی‌دو روز قبل وقتی همه خواب بودیم، تعدادی از مرزبان‌های سرزمین‌مان با اشرار مسلح درگیر شده و توانستند آن‌ها را فراری دهند؛ اما در این راه پنج نفر از این مرزبانان شربت شیرین شهادت را نوشیدند و آسمانی شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که در این ایام سه نفر از جنایت‌کارانی که در اصفهان با اسلحه اقدام به تیراندازی و شهادت مدافعان امنیت کرده بودند، به سزای عمل ننگین خود رسیدند و اعدام شدند.

اعدام این سه مجرم مسلح پس از آن صورت گرفت که پیرمرد‌ها و پیرزن‌های آلبانی‌نشین از مدت‌ها قبل از اجرای حکم، شروع به جوسازی در فضای مجازی کرده بودند و پس از اجرای حکم این سه محارب نیز دوباره هشتگ «اعدام نکنید» و مواردی نظیر آن را در فضای مجازی داغ کردند؛ این در حالی است که متهم ردیف اول این پرونده به ارتباط با منافقین اعتراف کرده بود.

در پی این جوسازی‌های منافقین، دیگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران و نیز برخی افراد ناآگاه با آن‌ها همراهی کردند؛ همچنین باز هم طبق معمول عده‌ای از سلبریتی‌ها که در فضای مجازی و جامعه به‌عنوان «سلبریتی‌های بی‌سواد» شهرت یافته‌اند نیز شروع به جوسازی علیه اعدام این سه جنایت‌کار کردند؛ اما شهدای مرزبانی!

زمانی که خبر شهادت نیرو‌های مرزبانی در رسانه‌ها منتشر شد، اگرچه کاربران ارزشی با هشتگ‌هایی نظیر «شهدای مرزبانی» مظلومیت این شهیدان والامقام را در شبکه‌های اجتماعی فریاد زدند؛ اما کسانی که پیش از این برای مجرمان اعدام‌شده دلسوزی کرده بودند، در این‌باره سکوت اختیار کرده و به موضوع «خدمت مقدس وظیفه عمومی» حمله کردند؛ بنابراین این موضوع دست‌مایه انتقاد کاربران و جامعه قرار گرفت.

کاربران فضای مجازی در این راستا، با به‌کار بردن هشتگ‌هایی نظیر «شهید» و «شهدای مرزبانی»، نسبت به تناقض رفتاری میان این دو موضوع اعتراض کردند. در ادامه برخی از این واکنش‌ها را می‌خوانید:

«در تاریخ بنویسید در یک شب پنج جوان رشید برای جلوگیری از ورود اشرار به کشورشان #شهید شدند؛ اما صدایی حتی از یک #سلبریتی و مدعیان یاوه‌گوی پوچ‌اندیش درنیامد، اما اگر فردا قاتلین‌شان را بخواهند اعدام کنند، همه می‌شوند مدافعان #حقوق_بشر آن‌هم از نوع نسخه #غربی..!».

سلبریتی‌ها آرامش خود را مدیون این جوانان بی‌ادعا هستند+ تصاویر

«امنیت اتفاقی نیست! سلبریتی‌هایی که آرامش خود را مدیون این جوانان بی‌ادعا هستند و به واسطه خون این جوانان امنیت یافته‌اند و در ناز و نعمت غرق شده‌اند، برای تروریست‌ها هشتگ نه به اعدام می‌زنند. تناقض عجیبی است و این حد از بی چشم و رو بودن و نمک به حرامی!».

«سیاست رسانه‌ای صهیونیسم، با غیرت برخی از هموطنان کاری کرد که برای قاتل (تروریست با سلاح گرم) هشتک نه به اعدام ترند کنیم؛ اما برای مظلومیت #شهدای_مرزبانی وطن حرفی نزنیم. به کجا رسیدیم... جای شهید و جلاد را برایمان عوض می‌کنند و ما به دلیل عدم سواد رسانه کاملا پذیرا هستیم...»

«برای اعدام ۳ لاتِ هرزه و آدمکش هزاران شبکه و سایت به صدا درآمد و انبوه #سلبریتی_دوزاری جیغ بنفش کشیدند؛ اما برای شهادت ۶ جوان مرزبان رشید ایرانی که حافظان امنیت بودند، صدایی برنخاست! چون افسار این‌ها از جای دیگری خارج از ایران کشیده می‌شود و اربابشان می‌گوید کی باید زوزه کشید!».

«۳ روز عزای عمومی گرفتن برای سه قاتل که جوانان این مملکت رو به خاک و خون کشیده بودن و سازمان معاندین خلق و... ازشون حمایت کردن! اما حالا واسه شهادت ۵ سرباز مرزبانی روزه سکوت گرفتن. خودفروخته‌های غربزده»

«تا وقتی توهین و تمسخر نیرو‌های نظامی و امنیتی بی‌هزینه باشد، هر سلبریتی دوزاری به خود اجازه می‌دهد پیرامون مسائل امنیتی کشور نظر بدهد و در فضای مجازی شبهه ایجاد کند».

سلبریتی‌ها آرامش خود را مدیون این جوانان بی‌ادعا هستند+ تصاویر

«عزیزان شهادتتان مبارک. ببخشید که کسی برای شما هشتگ و استوری نمیزاره، بیخشید که چون سرباز وطن بودین و خیال ما راحت بود از امنیت و دنبال خوشی بودیم برای شما غوغا نکردیم.. از #سلبریتی_دوزاری ها که توقعی نبود کاش دیگران و حتی مردمهای عادی به یاد شما بودن».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi