شناسه خبر : 100837
یکشنبه 21 خرداد 1402 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پس از هلاکت ۳ نظامی صهیونیست توسط سرباز مصری اتفاق افتاد

تمرد نظامیان صهیونیست از دستور فرماندهان برای حضور در مناطق مرزی با مصر

فاش نیوز - خطر تمرد در میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به بالاترین حد خود رسیده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که نیروهای نظامی، دیگر حاضر به ادامه خدمت در مرز مصر نیستند. چند روز پیش یک سرباز مصری 3 نظامی این رژیم را به گلوله بست و کُشت!

 

مرز فلسطین اشغالی و مصر ناامن‌تر و بی‌ثبات‌تر از گذشته شده است، چون به نظر می‌رسد نظامیان صهیونیست از ترس جان‌شان حاضر نیستند که در این مرز حضور داشته باشند. سربازان اسرائیلی به‌شدت از کشیک دادن در مرز مصر خودداری می‌کنند و گویا مرزهای مصر برای آنها تبدیل به یک کابوس شده است. حضور در مرز مصر پس از آن برای صهیونیست‎ها تبدیل به یک کابوس شد که سرباز ۲۳ ساله ارتش مصر به نام «محمد صلاح» بامداد روز شنبه (۱۳ خرداد)، در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آنها را از پای درآورد. همین مسئله موجی از انتقادات علیه این اقدام و ضعف عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی را به‌دنبال داشت و به تازگی نیز پایگاه خبری صهیونیستی واللا در این‌باره نوشت که پس از حمله در مرز با مصر، سربازان گردان «پلنگ» از رفتن به ماموریت در محلی که نظامیان قبلی هدف تیراندازی قرار گرفته و سه تن از آنها کشته شدند، سرباز زدند. واللا گزارش داد: «به علت شرایط بد فعلی، مدت شیفت کاری نظامیان در این منطقه کوتاه شده است.» این رفتار نظامیان صهیونیست برای خودداری از حضور در مرز مصر، مصداق بارز تمرد در میان نظامیان است و به نظر می‎‌رسد این موضوع زنگ خطر تمرد در میان نیروهای ارتش و نظامیان را به صدا درآورده است.
نگاهی به ساختار ارتش رژیم صهیونیستی: شبه‌نظامیان در برابر رسمی‌ها
وقتی صحبت از ارتش رژیم صهیونیستی می‌شود، خوب است بدانیم که این ارتش درواقع به دو نیروی نظامی مختلف تقسیم شده است. ساختار اولیه همان ارتش «رسمی» رژیم اسرائیل است که دارای فرماندهان رده‌بالاست و عموماً با مقامات سیاسی در ارتباط هستند. بخش دوم ارتش با نام «ارتش پلیس» یک نهاد رسمی نیست، بلکه سازمانی شبه‌نظامی با ویژگی‌های مشخص و منحصربه‌فرد است. ارتش پلیس پس از انتفاضه دوم فلسطینی‌ها در اوایل دهه 2000 به وجود آمد و در کنار ارتش رسمی، یک نیروی شبه‌نظامی به‌شمار می‌رود که در کرانه باختری اشغالی و مناطق جنوبی در حال فعالیت است. شبه‌نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شامل سه واحد اصلی هستند: یک واحد از شبه‌نظامیانی که شهرک‌های اشغالی را اداره می‌کنند و نام‌شان نیروهای «دفاع سرزمینی» است. واحد دوم با نام «تیپ کفیر» فعالیت می‌کند و شامل «گردان‌های حریدی» هستند. تیپ کفیر توسط نیروهای رزمی به‌صورت چرخشی در کرانه باختری مستقر شده‌اند. واحد سوم نیز جوخه‌های پلیس مرزی هستند که شامل نیروهای شبه‌نظامی پلیس و سربازان وظیفه می‌شوند. در حال حاضر آن نیروهای نظامی صهیونیستی که به سمت تمرد گرایش پیدا کرده‌اند، نیروهای پلیس مرزی هستند. بر روی کاغذ، «شبه‌نظامیان ارتش پلیس»، تحت سلسله مراتب فرماندهی مرکزی ارتش رژیم اسرائیل قرار دارد، اما در عمل وضعیت پیچیده است و شبه‌نظامیان ارتش پلیس به‌جای فرماندهان رسمی ارتش از رهبران مذهبی و خاخام‌های تندرو فرمان می‌گیرند. بسیاری از نیروهای ارتش پلیس تحت تأثیر احکام خاخام‌ها هستند و از این‌رو گاه شاهد تناقض و تفاوت فرمان‌ها میان فرماندهان ارتش و نیروهای شبه‌نظامی ارتش پلیس هستیم. درواقع اعتبار و مشروعیت فرماندهان رسمی ارتش رژیم اسرائیل در میان شبه‌نظامیان ارتش پلیس فروپاشیده و از میان رفته و در موارد متعددی فرماندهان ارتش با نیروهای شبه‌نظامی ارتش پلیس وارد تنش می‌شوند. از سوی دیگر نیروهای مرزی عمدتاً از سوی شبه‌نظامیان ارتش پلیس انتخاب می‌شوند و اکنون که شبه‌نظامیان ارتش پلیس از رفتن به مرز مصر خودداری می‌کنند، احتمال اوج گرفتن اختلافات میان ارتش رسمی و ارتش پلیس بسیار بیشتر است. حتی این احتمال وجود دارد که ارتش پلیس فرمانبری خود از ارتش رسمی را پایان دهد، چون شبه‌نظامیان ارتش پلیس تحت نفوذ خاخام‌های تندرو قرار دارند و در حال حاضر نیز خاخام‌های تندرو و چهره‌های افراطی و حریدی مانند بن‌گویر دارای قدرت در کابینه سیاسی هستند. این اختلاف و شکاف میان دو نیروی نظامی رسمی و شبه‌نظامی رژیم صهیونیستی یکی از بزرگ‌ترین خطرات و بحران‌های داخلی در میان صهیونیست‌ها به‌شمار می‌رود. مجله انگلیسی‌زبان «پلاس 972» در گزارشی تفصیلی درباره نیروهای رسمی ارتش و شبه‌نظامیان ارتش پلیس می‌نویسد: «علت گرایش به تمرد و شورش در میان شبه‌نظامیان ارتش پلیس آن است که اعضای آن احساس می‌کنند که مقامات به کارشان اهمیت نمی‌دهند، دستمزد آنها در مقایسه با نیروهای رسمی ارتش کمتر است و از همه مهم‌تر آنها خود را جدا از ارتش می‌دانند.»
چالش سربازی اجباری
از سوی دیگر، یکی از معضلات اساسی و جدی رژیم صهیونیستی در عرصه نظامی، خدمت سربازی اجباری است. خدمت سربازی اجباری از سوی گروه‌های مختلف، پذیرفته نشده است و براساس آماری که نهادهای رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند، فرار از خدمت سربازی در حال افزایش است. با توجه به ماهیت نظامی رژیم صهیونیستی و اینکه ارتش پایه تمامی نهادهای حاکمیتی این رژیم است، سربازی اجباری یکی از ارکان آن به حساب می‌آید و افزایش فرار از خدمت خبر خوبی برای ارتش این رژیم نیست. تابستان گذشته اعلام شد که بیش از ۳۱۰۰ تن از نیروهای ارتش اسرائیل در سال ۲۰۲۱ میلادی از معرفی خود به واحد نیروی انسانی ارتش رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند و پیش‌بینی‌شده این آمار به‌دلیل افزایش ناامنی‌ها و بی‌ثباتی‌ها در رژیم صهیونیستی بیشتر شده باشد. پدیده فرار از ارتش رژیم اسرائیل در شرایطی است که آمارهای سازمان غیرانتفاعی Mesarvot از محاکمه و به زندان رفتن ده‌ها تن از مردان جوان صهیونیست به‌دلیل فرار از خدمت سربازی اجباری حکایت دارد. براساس قانون سربازی اجباری که هم‌اکنون در رژیم صهیونیستی اجرا می‌شود، پسران پس از سن 18سالگی باید دست‌کم 32 ماه، به خدمت سربازی اجباری بروند، دختران نیز باید پس از سن 18سالگی، 2 سال را در خدمت سربازی اجباری بگذرانند. همه این سربازان پس از پایان دوران خدمت سربازی اجباری، تا سن 45 سالگی در نیروهای احتیاط قرار می‌گیرند و بسته به واحدهای نظامی‌شان در مواقع فوق‌العاده و جنگ فراخوان می‌شوند. در آمار دیگری که کمیته نظارت بر دولت در کنست رژیم صهیونیستی در سال 2020 میلادی انجام داد، تعداد کسانی که از خدمت سربازی اجباری معاف می‌شوند در حال افزایش است. این عدد از 7.9 درصد در سال 2018 میلادی در سال 2020 به 11.9 درصد افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 به رقم 13 درصد برسد.
بن‌گویر افراطی روی لبه تیغ
همچنین در پی گسترش جرم و جنایت در سرزمین‌های اشغالی، درخواست‌ها برای برکناری «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزایش یافته است و برخی مقامات رسمی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستند که بن‌گویر را به‌دلیل گسترش ناامنی در مناطق عربی سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ برکنار کند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به قتل ۵ فلسطینی در منطقه «یافه الناصره» و به‌کارگیری سیاست بی‌توجهی و تبعیض میان صهیونیست‌ها و عرب‌ها در سرزمین‌های اشغالی از سوی کابینه صهیونیستی اذعان کرد که افزایش جنایت در مناطق عربی سرزمین‌های اشغالی به‌دلیل سیاست اهمال و ارزش قائل نبودن به زندگی بشر است. در این گزارش از سیاست‌های کابینه افراطی و راستگرای نتانیاهو و انتخاب بن‌گویر به‌عنوان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی انتقاد شدیدی شده است. در این گزارش آمده که از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون، ۶۹ شهروند عرب در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ کشته شدند، این در حالی است که در سال گذشته در همین مدت زمانی، ۳۴ نفر کشته شدند و این آمارها نشان‌دهنده عجز و ناتوانی کابینه نتانیاهو است. در ادامه این گزارش تاکید شده که بن‌گویر شایسته این منصب نیست و نتانیاهو می‌تواند وعده‌های زیادی بدهد، اما مهم‌ترین و اولین گامی که باید اتخاذ کند، برکناری بن‌گویر و انتخاب شخصی دیگر به جای او است. از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون ۹۱ نفر از جمله ۶ زن و ۲ کودک در خشونت‌ها و حوادث تیراندازی در فلسطین اشغالی کشته شدند. باندها و گروه‌های تبهکار معمولا عامل ایجاد ناامنی در این شهرها هستند و به گفته معترضان، پلیس صهیونیستی با این افراد برخورد نمی‌کند.
خطر فروپاشی در کمین پلیس رژیم صهیونیستی
همزمان با ادامه اختلافات داخلی و بی‌ثباتی‌ها، رئیس سابق پلیس رژیم صهیونیستی نیز با اعتراف به این موضوع که پلیس در حال فروپاشی کامل است، از بنیامین نتانیاهو خواست تا «ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم را قبل از بدتر شدن اوضاع، برکنار کند. «شلومو آهرونیسکی» در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: پلیس (رژیم) اسرائیل امروز در حالت فروپاشی کامل است و من نه‌تنها احساس ناراحتی دارم، بلکه عصبانی هستم. آهرونیسکی پیش‌تر نسبت به وضعیت فاجعه‌بار نیروی انسانی در کلانتری‌های رژیم صهیونیستی هشدار داده و تاکید کرده بود که پلیس جنگ چندجبهه‌ای و همچنین قیامی که ممکن است در سرزمین‌های ۴۸ اشغالی رخ دهد را تحمل نخواهد کرد. به گزارش وب‌سایت صهیونیستی «واللا»، «یعقوب شبتای» فرمانده کل پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل نیز چند روز پیش در برابر کمیته نظارت در کنست، نسبت به آنچه که وی «وضعیت اسف‌بار پلیس» خواند، هشدار داده بود. شبتای با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در پلیس (رژیم) اسرائیل گفت: اگر یک حادثه چندجبهه‌ای در سرزمین‌های اشغالی رخ دهد، ما نمی‌دانیم چگونه آن را مهار کنیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi