شناسه خبر : 100882
شنبه 03 تير 1402 , 16:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اتهام سنگین خبرگزاری بنیادشهید به هیئت‌مدیره سابق متد!

از مجموع پرونده های بررسی شده در بنیاد شهید هشدار قرمز برای شرکت سهامی متد با جرایم مالی احتمالی بیش از سایر پرونده ها به صدا درآمد. پرونده ای که در آن ردپای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره وقت...

فاش نیوز - در پی برکناری سئوال‌برانگیز هیئت مدیره سابق شرکت متد بنیاد شهید و امور ایثارگران، که مدتی قبل صورت گرفت خبرگزاری بنیاد با انتشار خبری به نقل از خبرگزاری برنا، هیئت‌مدیره سابق شرکت متد را با نام بردن از اعضای آن به شکل حروف مخفف، آنان را به سوءاستفاده از سمت و مسئولیت خود متهم کرد.

 

ترک فعل گسترده هیئت مدیره شرکت متد در سال ۱۴۰۰/ تغییر نقش سودجویان دیروز به حامیان امروز

 


به گزارش خبرگزاری برنا، متعلق به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، خبرگزاری برنا در گزارشی نوشت:حسابرسی های مالی شرکت سهامی متد از زیرمجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1400 حکایت از ترک فعل های گسترده در این شرکت دارد. پس از شناسایی این موضوع افراد مرتبط با این پرونده بلافاصله از سمت خود برکنار شدند.
عملکرد شرکت های تابعه بنیاد شهید در سال 1400 تحت رصد حسابرسان رسمی قرار گرفت. از مجموع پرونده های بررسی شده در بنیاد شهید هشدار قرمز برای شرکت سهامی متد با جرایم مالی احتمالی بیش از سایر پرونده ها به صدا درآمد. پرونده ای که در آن ردپای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره وقت شرکت به ثبت رسیده است.
آنطور که شواهد و قرائن حکایت می کند آقایان ی.م، م.ب.م، ا.ع، ح.ا و خانم ها ب.ک و ن.ز مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره وقت شرکت سهامی متد از متهامان اصلی این پرونده هستند که با مجموعه رویکردهای خود در زمانی تصدی در این شرکت با ترک فعل های مکرر زمینه ساز تضییع حقوق سهامداران و میلیون ها نفر از خانواده معزز شهدا و ایثارگران شدند.

 حسابرسی های مالی شرکت سهامی متد از زیرمجموعه های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1400 حکایت از ترک فعل های گسترده در این شرکت دارد.
 پس از شناسایی این موضوع افراد مرتبط با این پرونده بلافاصله از سمت خود برکنار شدند.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ تهیه گزارش های حسابرسی از طریق حسابرسان رسمی یکی از ابزارهای نظارتی به منظور بررسی میزان تحقق برنامه های تعریف شده و چگونگی هزینه کرد بودجه در هر سازمان و شرکت به حساب می آید.
بر همین اساس عملکرد شرکت های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1400 تحت رصد حسابرسان رسمی قرار گرفت. از مجموع پرونده های بررسی شده در بنیاد شهید هشدار قرمز برای شرکت سهامی متد با جرایم مالی احتمالی بیش از سایر پرونده ها به صدا درآمد. پرونده ای که در آن ردپای مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره وقت شرکت به ثبت رسیده است.
 شرکتی که از سال 1372 به عنوان یک شرکت مادر با زیر مجموعه های متعدد از جمله، مراکز تصویربرداری، درمانگاهها، بیمارستان های روانپزشکی، مراکز ارتزو پروتز، مرکز امدادآمبولانس، کلینیک ریه  کار خود را آغاز کرد و موظف به خدمات دهی به عموم مردم و به خصوص جانبازان و خانواده های آنان و خانواده معزز شهدا شد.آنطور که شواهد و قرائن حکایت می کند آقایان ی.م، م.ب.م، ا.ع، ح.ا و خانم ها ب.ک و ن.ز مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره وقت شرکت سهامی متد از متهامان اصلی این پرونده هستند که با مجموعه رویکردهای خود در زمانی تصدی در این شرکت با ترک فعل های مکرر زمینه ساز تضییع حقوق سهامداران و میلیون ها نفر از خانواده معزز شهدا و ایثارگران شدند. در زمان تصدی نامبردگان بر شرکت متد بیش از نصف سرمایه این شرکت در اثر زیان های وارده از بین رفته که بر اساس قانون در چنین شرایطی رئیس و اعضای هیئت مدیره می بایست اقدام به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام می کردند که متاسفانه این وظیفه قانونی به انجام نرسید. ترک فعل صورت گرفته در این بخش مطابق نص صریح مواد 141 و 265 قانون تجارت مجرمانه بوده و مستوجب مجازات از دو تا شش ماه حبس است.

گزارش حسابرس و بازرس قانونی، جرایم دیگری را نیز نمایان کرده است بطوری که مانده مطالبات عمدتا از بیمه ها بوده که مبلغ گزارش شده به میزان قابل توجهی کمتر از مبالغ اظهار شده در دفاتر و صورت های مالی است. یعنی مبالغ غیر واقعی در صورت های مالی شرکت درج شده که مطابق بند 2 ماده 258 قانون تجارت، عمل مزبور مجرمانه است. بر همین اساس بروز این جرم برای متهمین حبس تادیبی از یکسال تا سه سال به همراه خواهد شد.تخلفات در این شرکت به همین جا ختم نشد بلکه انعقاد قرارداد بدون مجوز قانونی و بدون رعایت غبطه سهامداران و پرداخت غیر قانونی حقوق و مزایا افزون بر حقوق دریافتی بابت عضویت در هیئت مدیره در سال 1401 از سوی آقایان ی.م، م.ب.م مورد توجه قرار گرفته که این فرایند نیز غیر قانونی بوده است.گفتنی است پس از رصد و کشف این جرایم مالی و ترک فعل های صورت گرفته رئیس و اعضای هیئت مدیره وقت شرکت متد بلافاصله از سمت خود برکنار شدند.

متاسفانه این افراد که در زمان تصدی خود امانت دار شایسته ای برای بیت المال و جامعه بزرگ ایثارگری کشور نبودند هم اکنون با سوء استفاده از عضویتشان در برخی تشکل ها مانند شبکه ملی ایثارگران ضمن نشر اکاذیب به دنبال وجاهت سازی برای خود بوده تا ضمن دستیابی به امیال شخصی نقش خود را از سودجویان دیروز به حامیان امروز تغییر دهند.به نظر می رسد که با توجه به گستردگی فساد احتمالی و ترک فعل های صورت گرفته در شرکت سهامی متد در سال 1400 حال نوبت دستگاه قضا است تا ضمن تعقیب کیفری متهمان، زمینه را برای به نتیجه رسیدن این پرونده فراهم و حقوق تضییع شده جامعه شریف ایثارگری کشور را مطالبه کند.

اینستاگرام

ای دل غافل
این بنده خدا آقای قاضی زاده این همه داد میزد که تمام مشکلات بنیاد شهید و ایثارگران زیر سر دولت قبلی و اصلاح طلبان بود ، ما باور نمی کردیم !
دیگه ساده لوحی هم حدی داشت ، که ما نداشتیم . تازه شدیم آدم چیزفهم ...!
ما رو باش رو دیوار کی ، یادگاری نوشتیم!
یه بار اومدیم تو عمرمان ، پاچه خواری کنیم
طرف ، تو زرد درآمد ...!
آقا بهروز سلام
خدا وکیلی نمی دانیم این همه خودسانسوری برای چیست! حتی زمانی که با کنایه و شوخی حرفی می زنیم آن را ندیده میگیرید ، بیاد نشریه دهه 70 گل آقا اثرمرحوم کیومرث صابری فومنی که به جز روحانیت به تمام وزرا گیر سه پیچ می داد . داستانی بود ، طفلک حبیبی همیشه روی جلد نشریه بود ، اما خیلی جنبه و ظرفیت داشت ، متاسفانه الان این قاضی ‌زاده ، برعکس.! اما در این شرایط ما مقصراصلی مشکلات جانبازان و ایثارگران را شخص آقای قاضی ‌زاده میدانیم و معاونت هایش که داد همه را درآورده چون مصوبات مجلس و بودجه تخصیص یافته دولت را در بنیاد شهید را هزینه نمی کند و به کسی هم پاسخگو نیست. من گفته بودم در خصوص عملکرد دولت برای ایثارگران سکوت میکنم و سر حرفم هستم . این مطلب لطفا" منتشر نشود حرف خصوصی و خودمانی بود. اگر نیاز و صلاح است بگوئید دیگر برای شما مطلبی ارسال نکنم . خدا شمارا از برادری ما کم نکند. پاینده باشید.
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد....
مبارک باشد ان شاءالله
الابرکت الله !!!!
چراازسایر شرکتهای چسبیده به بدنه دولت ووزارت خانه ها که اکثرا بازنشسته ها در انجا حقوق بالا میگیرن حسابرسی نمیشود وهنوز جوانان در خانواده هااز بیکاری رنج می برمند خدارو خوشنمیاد .گر قرارست که مست گیرند. باید که هرانچه هست گیرند.
وقتی که هیچ پرونده قضایی در هیچ دادگاهی برای این اتهامات تشکیل نشده،یک خبرگزاری چگونه می تواند به افرادی نسبت ارتکاب جرم و تخلف بدهد!!
متاسفانه هنوز چند نفر از این آقایون مشغول وسمت دارند
آقای قاضی زاده
شیوه مشروع و اخلاقی برای ساکت کردن مخالفین مدیریت و برنامه هایتان نیست .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi