شناسه خبر : 100942
سه شنبه 23 خرداد 1402 , 16:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزارت خارجه معطل بود؛ ظریف کاری جز برجام نداشت!

فاش نیوز - یک فعال اصلاح‌طلب با ناکارآمد توصیف کردن مدیریت ظریف گفت او در طول ۸ سال فقط دنبال برجام بود و برای فعال‌ کردن دیپلماسی اقتصادی و گسترش ارتباط با همسایگان کاری نکرد.
مهدی آیتی عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم گفت: ظریف در هشت سال وزارتش به معنای کامل واقعی در مقام وزیر‌خارجه‌ قرار نداشت و بیشتر به عنوان مسئول حل‌وفصل مشکل هسته‌ای فعالیت می‌کرد. او در فعال‌کردن دیپلماسی اقتصادی، گسترش ارتباط با کشورهای همسایه یا حتی عزل و نصب سفرا عملا کاری نکرد یا بهتر بگویم کاره‌ای نبود و صرفا همه ذهن و وقتش را معطوف موضوع هسته‌ای کرده بود. او یک دیپلمات هسته‌ای بود تا وزیر خارجه و عملا به‌جز موضوع هسته‌ای بقیه امور وزارت خارجه توسط دیگران اداره می‌شد. 
به گزارش جهان نیوز، آیتی می‌گوید: «آقای ظریف وقتی برای کارهایی به‌جز موضوع هسته‌ای نداشت هم آنکه اولویت‌بندی خودش و آقای روحانی آن بود که باید پیش از همه‌چیز موضوع هسته‌ای رفع شود. آنها تصور می‌کردند که وقتی توافق هسته‌ای امضا شود، همه مسائل سیاست خارجی هم خودبه‌خود درست می‌شود و به نوعی چون که صد آمد، نود هم پیش ماست؛ غافل از آنکه وقتی فردی وزیر امور خارجه کشور می‌شود، یعنی مسئول تمام موضوعات سیاست خارجی است و نمی‌تواند بگوید فرصت نداشتم که به بخشی از امور رسیدگی کنم».
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi