شناسه خبر : 100948
سه شنبه 30 خرداد 1402 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هاجر چنارانی: در برنامه هفتم خلاءهای بسیار زیادی برای ایثارگران وجود دارد

نماینده ایثارگر مجلس خواستار بکارگیری نیروهای انقلابی و برگزاری نشست های مشترک با نمایندگان ایثارگر مجلس برای اصلاح خلاءهای مربوط به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه از سوی بنیاد شهیدشد ....

فاش نیوز - عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی خواستار برطرف شدن خلاءهای موجود در رابطه با ایثارگران در برنامه هفتم توسعه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، هاجر چنارانی نماینده ایثارگر مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت رفع نواقص در برنامه پیشنهادی دولت در رابطه با ایثارگران خاطرنشان کرد: ما می دانیم که در برنامه هفتم خلاء های بسیار زیادی برای ایثارگران وجود دارد و این موضوع را در آستانه ارائه برنامه به صحن علنی به مسئولان دولت گوشزد کرده ایم.
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نهاد حمایتی و مسئول جامعه ایثارگری است، بر برگزاری نشست های کارشناسی تاکید کرد و افزود: یکی از درخواست‌های ما به عنوان نمایندگان ایثارگران از آقای قاضی‌زاده این است که ایشان و سایر مسئولان و دست اندرکاران بنیاد شهید به شکل ویژه‌ای نشست هایی را با اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم برگزار کنند تا خلاء ها و ابهامات برنامه برطرف شود.

وی گفت: متاسفانه خلاءها و ابهاماتی که در برنامه ششم وجود دارد در برنامه هفتم نیز مورد توجه قرار نگرفته است که از جمله آن می توان به موضوع ایثارگران زیر شش ماه سابقه حضور در حبهه و همچنین رزمندگان بعد از پذیزش قطعنامه اشاره کرد. امیدواریم با همت دولت و مجلس، رزمندگان دوران دفاع مقدس که کمتر از شش‌ماه در کارنامه خود سابقه حضور در جبهه را دارند از سرگردانی و بلاتکلیفی خارج شوند. اگر چه متاسفانه یک سری مشکلات این چنینی برای ایثارگران وجود دارد که می توانیم انها را در برنامه هفتم برطرف کنیم.

  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تنها راه حل و کلید حل مشکلات جامعه ایثارگری در سال های آینده و در قالب برنامه هفتم را همدلی و تلاش مضاعف نمایندگان ایثارگر و بنیاد شهید عنوان کرد و اظهار داشت: از مسئولان بنیاد شهید تقاضا داریم که با نمایندگان مجلس بر سر یک میز نشسته و پس از احصاء مشکلات و دغدغه های ایثارگران با همدلی نمایندگان مجلس کمک ویژه ای به ایثارگران در برنامه هفتم توسعه داشته باشیم.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه شما فرزند شهید و ایثارگر هستید و به مطالبات، مسائل و نیازهای جامعه  ایثارگری اشراف دارید، پیشنهاد شما در برنامه هفتم چیست متذکر شد: در این خصوص با آقایان امیرآبادی و نوروزی به عنوان مسئولان فراکسیون های ایثارگران در مجلس شورای اسلامی صحبت و پیشنهاداتی را مطرح کرده ام.  به نظر من فراکسیون‌ها تخصصی باید به این موضوع به طور جد ورود کنند.

نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلام ادامه داد: در این خصوص به مسئولان فراکسیون های ایثارگران مجلس شورای اسلامی گوشزد کردم که چون شما به صورت تخصصی و مستقیم با گروه‌های ایثارگری در ارتباط هستید می‌توانید نظرات و پیشنهادات‌شان را تدوین و به صحن ارائه کنید. به دولت هم گفتیم با توجه به خلأهایی که وجود دارد می‌توان با استفاده از نظرات کارشناسی با کمک یکدیگر کار خوبی در برنامه هفتم انجام دهیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس یازدهم تصریح کرد: توقع ما این است که با توجه به اینکه بنیاد شهید نهادی مقدس و یادگار امام راحل است در آن از نیروهای دلسوز و متخصص استفاده شود. درخواست ما این است که بنیاد شهید باید جایی باشد که تربیت  مدیران متعهد و انقلابی و متخصص در سال های اجرای برنامه هفتم را بر عهده داشته باشد. هر چند که خوشبختانه امروز هم نیروهای بسیار خوبی در بنیاد داریم اما درخواست ما این است که به‌صورت تخصصی آموزش ویژه‌ای ویژه‌تری برای این عزیزان در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی افزایش پرداخت حق معیشتی و بیمه شدن ایثارگران معسر را از جمله دغدغه های نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: متاسفانه ایثارگران و جانبازان معسر معیشت بگیر مشکلات بسیاری دارند و از دسترسی به برخی امکانات بهداشتی و درمانی و امتیازات محروم هستند و  هنوز به جایگاه مطلوب و اصلی خود نرسیده‌اند. بر این اساس بیشترین دغدغه‌ ما موضوع رزمندگان معسر است - که برخی از آنها چهار ماه، هیجده ماه، شانزده و نه ماه ایثارگری دارند و  در خط مقدم جبهه ها بوده‌اند
  هاجر چنارانی که خودفرزند شهید و از جامعه بزرگ ایثارگری است متذکر شد: توقع ما از دولت، بنیاد شهید و نیروهای مسلح این است که مشکلات آنها برطرف و مطالبات شان لحاظ شود. هر چند که در حوزه انتخابیه بنده نیز نزدیک به چهار هزار نفر در نوبت رسیدگی قرار دارند و دولت باید به این قشر تاثیر گذار  کمک کند.
ما هم بر اساس وظیفه ای که داریم در هنگام رسیدگی به برنامه هفتم کمک خواهیم کرد تا ان‌شاءالله رزمندگان معسر به حق و حقوق خود برسند.

به گفته چنارانی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با حضور 9 نفر از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس و 3 نفر از کمیسیون‌های دوازده گانه مجلس و در مجموع از 45 عضو تشکیل می‌شود. همچنین این کمیسیون وظیفه دارد کلیات و جزئیات برنامه هفتم را به دقت بررسی و پیشنهادات نمایندگان را لحاظ کند. پس از آن، لایحه به صحن علنی برای بررسی ارسال و مجلس پس از رای‌گیری و تصویب کلیات آن به مواد و تبصره‌ های 300 گانه آن ورود خواهد کرد.

*معرفی

اینستاگرام
اکثر امتیازات ایثارگران حذف شده مجلس انقلابی ودولت سوپر انقلابی جواب دهند.
سلام بزرگوار پس بقیه ی رزمندگان ؟ فقط رزمندگان معسر تنها باید به حق و حقوق خود برسند؟
آیا رزمندگان معسر تنها برای این مملکت جنگیدند؟ غیر معسر ها برای این کشور دفاع نکردند؟
باید قدر این نمایندگان دلسوز را دانست. و عجیب است که اینگونه نواقص مرتبط با دولت انقلابی است که شعار رسیدگی به ایثارگران را می دهد. متاسفانه جانبازان زیر 25 درصد معسر بیمه دندانپزشکی ندارند و اگر خدای نکرده دندان درد بگیرند باید فقط آنرا بکشند. چون پول ترمیم را ندارند. هیچ بازنشستگی هم برای آنان منظور نمی گردد در حالیکه اکثرا به سن پیری رسیده اند.رزمندگان زیر 6 ماه حضور در جبهه که گویا اصلا وجود ندارند در حالیکه مقام معظم رهبری فرمودند اگر رزمنده ای حتی یکماه هم به جبهه رفته باشد باید قدرش را دانست. مدت حضور بعد از قطعنامه هم به ویژه بعد از رحلت امام راحل(ره)را آنطور که شنیده ایم ستاد کل در مناطق غربی و کردستان به منزله سابقه مثبت در نظر می گیرد و در برگه سابقه جبهه قید می کند ولی فقط برای سربازان و نیروهای رسمی و نه نیروهای بسیجی.امیدواریم نمایندگان دلسوز که خود از قشر ایثارگر هستند جلوی نواقص لایحه دولت بایستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi