شناسه خبر : 101007
شنبه 27 خرداد 1402 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ادای احترام مسئولان به مقام شهدای بمباران سال۶۳ بانه

وزیر ارشاد: خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ملت هستند

فاش نیوز - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بانه گفت: خانواده‌های شهدا چشم و چراغ ملت هستند.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز با حضور در پارک 15 خرداد شهر بانه به مقام شامخ 605 شهید واقعه بمباران 15 خرداد سال 63 این شهرستان و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کرد.

وی در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای خطه کردستان، بر ادامه راه شهدا تأکید کرد و گفت: امروز با افتخار خدمت خانواده‌های معظم شهدا رسیده و خاضعانه در برابر عظمت، وقار و صبوری این عزیزان سر تعظیم فرود می‌آورم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهدا به خاطر دفاع از خاک و اسلام و امنیت و آرامش کنونی ما از جان خود گذشتند، تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و باید همواره حرمت و جایگاه آنان حفظ شود.

در این آیین استاندار، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، مسئولان استانی و شهرستانی «اسماعیلی» را همراهی می‌کردند.

به گزارش تسنیم، 15 خرداد سال 1363 مصادف با 5 رمضان سال 1404 هجری قمری یکی از تلخ‌ترین روزهایی است که مردم شهر بانه از دوران 8 سال جنگ تحمیلی در حافظه تاریخی خود به یاد دارند.

در این روز مردم روزه‌دار این شهر مرزی بانه استان کردستان برای شرکت در مراسم بزرگداشت 15 خرداد سال 1342 در پارک این شهر که اکنون پارک 15 خرداد نام نهاده شده است، جمع شده بودند که با یورش غافلگیر کننده هواپیماهای رژیم بعث عراق روبه‌رو و نزدیک به 650 نفر از حاضران در این مراسم که 220 نفر از آنها غیربومی و بقیه از مردم این شهر بودند با ناجوانمردانه‌ترین شیوه بمباران و مظلومانه به شهادت رسیدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi