شناسه خبر : 101018
شنبه 27 خرداد 1402 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از غیرتمندی شهیدان امیراحمدی در دفاع از امنیت و ناموس ملت

فاش نیوز - سه جانباز و شهید در سه واقعه مختلف رسم و مرام خانواده شهیدان امیراحمدی را به خوبی نشان می‌دهد، خانواده‌ای که دو شهید در راه دفاع از امنیت و امر به معروف و یک جانباز دوران دفاع مقدس به اسلام و انقلاب عطا کردند.

 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اوایل خرداد امسال آیین نام گذاری خیابانی در منطقه ۱۷ تهران به نام شهیدان امیراحمدی برگزار شد. سلمان تازه‌ترین شهید خانواده مهر سال ۱۴۰۱ در ناآرامی اعتشاشگران ضد نظام در تهران بر اثر اصابت گلوله‌ای از یکی از خانه‌های تیمی واقع در محله ابوذر به شهادت رسید. برادرش که شاهد عینی این ماجرا بود می‌گوید صورت سلمان پر از ساچمه بود و اغتشاشگران هر جنایتی از دستشان بر می‌آمد برای شهید کردن این جوان کردند.

شهادت، پیشه خانواده امیراحمدی + فیلم

سال ۱۳۸۵ نیر روح الله دیگر پسر خانواده در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید. مدتی بود چند اوباش جلوی مسجد می‌ایستادند و برای خانم‌ها مزاحمت ایجاد می‌کردند. متولیان مسجد به این نتیجه رسیدند که هر شب تعدادی از بچه‌های بسیج نگهبانی دهند. آن شب هم نوبت سلمان و روح‌الله بود. باز هم مثل همیشه تعدادی از جوان‌های لاابالی شروع به گفتن الفاظ نادرست کردند. روح‌الله تذکر داد، اما به جای عذرخواهی درگیری بین‌شان رخ داد. با پا درمیانی بزرگان مسجد غائله ختم شد. روح‌الله و سلمان به‌سوی خانه رفتند و در این حین یکی‌شان با چاقو از پشت حمله کرد. چاقو بدن روح‌الله را درید و او را روانه بیمارستان کرد و پس از مدتی به شهادت رسید.

سلمان که شاهد شهادت برادر بود ۱۷ سال طول کشید تا او نیز راه برادر بزرگترش را برود. خانواده امیراحمدی یک عمر پا در رکاب رهبری و برای حفظ نظام اسلامی تا پای جان مایه گذاشتند. سلمان و روح الله که به شهادت رسیدند و پدر خانواده نیز که از پاسداران باسابقه و از جانبازان دفاع مقدس بود سال ۱۳۸۹ بر اثر کرونا از دنیا رفت.

مستندی کوتاه از ماجرای شهادت سلمان امیراحمدی در ناآرامی‌های پاییز سال ۱۴۰۱ به کارگردانی و تدوین محمد مظلوم و تصویربرداری مهدی جعفرزاده تهیه شده است که در ان خانواده شهید و چندتن از شاهدان ماجرا به بیان وقایعی که منجر به شهادت سلمان شد پرداخته‌اند. این مستند به همت روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ تولید و منتشر شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi