شناسه خبر : 101128
دوشنبه 29 خرداد 1402 , 12:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده؛ در بیانیه جمعی از ایثارگران عنوان شد

چه کسی پاسخگوی کلاهبرداری در مسکن ایثارگران تهران بزرگ است؟

برفرض محال حتی اگر بنیاد شهید تهران بزرگ حق انعقاد قرارداد مشارکت با پیمانکار را نیز می داشت، باز هم انتخاب پیمانکار یا شریک، بدون طی تشریفات قانونی و بدون اخذ تضمین های لازم از وی، انجام پذیرفته است که خلاف مقررات است و خاطیان می بایست تحت تعقیب قرار گیرند...

فاش نیوز - جمعی از ایثارگران، مالکان زمینِ پروژه مسکونی بنیاد شهید تهران بزرگ خواستار پاسخگویی و ورود مسئولان بنیاد شهید و نهادهای نظارتی به موضوع کلاهبرداری از جانبازان شدند.

به گزارش خبرنگار ما، در این نامه که رونوشتی از آن به حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور و اژه ای رییس قوه قضائیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شده خاطرنشان شده است: نظر به اخطاریه اعمال رای کمیسیون ماده صد شهرداری، تخریب پروژه را آغاز می کنیم تا از بروز حادثه دلخراشی شبیه فاجعه متروپل آبادان جلوگیری کنیم و دامن ایثارگران را از این توطئه کثیف پاک و مبرا سازیم.

متن بیانیه ایثارگران، مالک زمینِ پروژه مسکونی موصوف به «احدزاده» به شرح زیر است:

بسم الله القاصم الجبارین
بیانیه جمعی از ایثارگران، مالکین زمینِ پروژه مسکونی موصوف به «احدزاده»
مخاطبان:
1-    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی
2-    ریاست محترم قوق قضائیه جناب حجت الاسلام محسنی اژه ای
3-    معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جناب دکتر قاضی زاده هاشمی
«متن بیانیه»
1-    طی قرارداد شماره 43167 مورخ 19/8/1388 و الحاقیه قرارداد شماره 0063 مورخ 27/12/1391 اینجانبان (جمعی از ایثارگران میهن اسلامی)، مالک بلامنازع زمینی به مساحت 1680 متر مربع واقع در بزرگراه شهید سلیمانی، خ احمدیان، خ احدزاده، پلاک 55 می باشیم که طی قرارداد فضولی تنظیمی در بنیاد شهید تهران بزرگ به شماره 868 مورخ 19/1/139 و متمم قرارداد به شماره 39473 مورخ 7/11/1392 مقرر گردیده بود احدی بنام ا . ع به عنوان سرمایه گذار، اقدام به احداث 60 واحد آپارتمان با اسکلت فلز در دو بلوک بنماید و 50 درصد از آپارتمان ها به بنیاد شهید (مالکین) تعلق گیرد که در قرارداد مشارکت میان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ اشکالاتی از جمله موارد ذیل الذکر وجود دارد:
الف) بنیاد شهید تهران بزرگ هرگز حق انعقاد قرارداد مشارکت بر روی زمینی که متعلق به ایثارگران بوده را نداشته و از ابتدای امر این قرارداد باطل بوده است.
ب) بر فرض محال حتی اگر بنیاد شهید تهران بزرگ، حق انعقاد قرارداد مشارکت را نیز می داشت، باز هم انتخاب پیمانکار یا شریک، بدون طی تشریفات قانونی و بدون اخذ تضمین های لازم از وی، انجام پذیرفته است که خلاف مقررات است و خاطیان می بایست تحت تعقیب قرار گیرند.
ج) طبق نظر کارشناسان منطقه ای که ملک موصوف در آن واقع شده، قرارداد مشارکت زمین موصوف می بایست به نسبت 40 درصد به نفع سازنده و 60 درصد بعلاوه مبلغ بلاعوض به نفع مالک (مالکین ایثارگر) منعقد میشده که در قرارداد مذکور این نسبت بصورت 50-50 و بدون مبلغ بلاعوض منعقد گردیده است. به تعبیر دیگر بنیاد شهید تهران بزرگ در همان ابتدای امر، معادل ده درصد از سهم مالکین ایثارگران [برابر با قریب 500 متر آپارتمان به نرخ امروز معادل 50 میلیارد تومان] را به سازنده حاتم بخشی کرده است.
د) طبق ماده 9 قرارداد مسئولیت کامل نظارت بر اجرای پروژه بر عهده بنیاد شهید تهران قرار داشته و سازنده متعهد به پاسخگویی به هیچ یک از مالکین ایثارگر نبوده است که به دلیل اهمال کاری بنیاد شهید، هیچ گونه نظارتی در طول اجرای پروژه از سوی بنیاد، صورت نپذیرفته است و طرف سازنده از انجام هرگونه اقدام غیر قانونی و خلاف ضوابط و مقررات سازمان نظام مهندسی دریغ نکرده که نهایتا پس از ده سال با حکم قطعی کمیسیون ماده صد شهرداری دائر بر قلع و جمع آوری کل بنای احداثی مواجه شده است.
هـ) طبق بند الف ماده 22 قرارداد، سازنده به بنیاد شهید تهران اختیار تام می دهد تا در صورت تاخیر غیر مجاز یا تخلف از ضوابط و مقررات ساختمانی، قرارداد را فسخ و از وی خلع ید کند.
و ) همچنین (در اقدامی مضحک) طبق بند ب ماده 22 قرارداد (که بعد از بند الف آمده)، طرفین حق فسخ قرارداد را از خود سلب و ساقط نموده اند!
2- ز) طبق ماده 14 قرارداد، هرگونه فروش و واگذاری واحدهای سهم سازنده منوط به اخذ مجوز کتبی از بنیاد شهید گردیده است. لیکن سازنده اول (ا .ع) و سازنده دوم (ع . م) بدون اخذ تاییدیه کتبی از بنیاد شهید، اقدام به فروش تمامی واحدهای سهم خود نموده اند که مصداق بارز بیع فضولی و حتی فروش مال غیر است.
3-    شریک سازنده (آقای ا . ع) که از حاتم بخشی بنیاد شهید لقمه چربی به دست آورده، به محض انعقاد قرارداد، کل موضوع قرارداد را به فردی بنام ع . م (سازنده دوم) فروخته و همه آنچه از حاتم بخشی بنیاد شهید نصیبش شده را یکجا از سازنده دوم می گیرد و کنار می کشد.
4-    سازنده دوم با استفاده از روابط ناسالم در شهرداری، بدون طی مراحل اداری و بدون اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و در خلع نظارتی بنیاد شهید تهران بزرگ، اقدام به تغییر اسکلت از فلزی به بتنی و تغییر نقشه های معماری و تغییر ستون گذاری ها و عدم رعایت اصول فنی و شهرسازی می نماید.

 همچنین در اقدامی (محیر العقول) پروژه ای با 8500 متر زیربنا را از گودبرداری تا مرحله نازک کاری، بدون داشتن پروانه ساختمانی و علی رغم بالغ بر 50 فقره دستور و اخطار توقف از سوی شهرداری و سازمان نظام مهندسی، به پیش می برد و نهایتا به دلیل عدم ارائه انشعابات آب و برق و گاز از سوی شرکت های مربوطه (به دلیل نداشتن گواهی عدم خلاف)، متوقف می شود.
5-    پس از تغییراتی که در سطوح مدیریتی شهرداری مربوطه صورت پذیرفت، مسئولین وقت شهرداری بدون معطلی پرونده پروژه را به کمیسیون ماده صد شهرداری ارجاع نمودند که منجر به صدور حکم قطعی کمیسیون ماده صد شهرداری (پیوست) دائر بر قلع و جمع آوری کل بنای احداثی گردید و این حکم پس از طی تشریفات اداری در سه مرحله (بدوی، تجدیدنظر و اعاده دادرسی) (پیوست)، مورد ابرام مقامات قضایی در دیوان عدالت اداری واقع گردید و شهرداری ناحیه مربوطه نیز طی اخطاریه کتبی، دستور اعمال رای کمیسیون ماده صد را به مالکین ابلاغ رسمی نمود (پیوست).
6-    از سوی دیگر در آخرین دادنامه صادره از سوی شعبه 30 دادگاه های تجدیدنظر استان تهران (پیوست)، به طرفیت سازنده و تعدادی از خریداران به خواسته «الزام به تنظیم سند» و بنیاد شهید و مالکین ایثارگر به خواسته «فسخ قرارداد»، موارد ذیل تایید و تثبیت گردید:
الف) رابطه قراردادی آقای ا . ع با بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ براساس قرارداد شماره 280/830/868 مورخ 1391/1/19 می باشد. (یعنی ایثارگران طرف قرارداد با سازنده نیستند)
ب) طرفین بموجب بند ب ماده 22 قرارداد منعقده، حق فسخ قرارداد را تا تسویه حساب کامل و انجام تعهدات ناشی از قرارداد حاضر از خود سلب و ساقط نموده اند، قرار عدم استماع ادعای فسخ عنوان شده از ناحیه بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ صادر و اعلام می نماید.
ج) سازنده ملک بنام آقای ا . ع بر اساس قرارداد منعقده که پروژه ساختمانی به اتمام نرسیده و تقسیم رسمی بین مالک و نامبرده صورت نپذیرفته و واحدهای احداثی افراز و تفکیک نشده است و بنا به جهات فوق الاشاره در موقعیت فعلی و بدون موافقت بنیاد شهید امکان انتقال واحدهای بفروش رفته به خریداران و واردان ثالث امکان پذیر نبوده و واردان ثالث (خریداران) بنا به مراتب فوق الاشاره قابلیت استماع در وضعیت حاضر را ندارد.
بنابرآنچه معروض داشته شد، از آنجاکه زمین پروژه موصوف، متعلق به اینجانبان (22 نفر ایثارگر) می باشد و شخصی بنام ا . ع و ع . م با تبانی و همدستیِ افرادی در بنیاد شهید تهران بزرگ، به قصد بردن مال و دارایی ما، بر گردن ما سوار شده اند و بعد از ده سال حکم تخریب کل بنا را مقابل ما قرار داده اند و نظر به اینکه طی دادنامه شعبه 30 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، هیچ یک از ایثارگران طرف قرارداد با سازنده شناخته نشده اند و طرف قرارداد با وی فقط بنیاد شهید تهران بزرگ معرفی شده است، اینجانبان با استفاده از اختیارات حاصله از حکم کمیسیون ماده صد شهرداری که در سه مرحله توسط دیوان عدالت اداری تایید و تثبیت شده است و نظر به اخطاریه اعمال رای کمیسیون ماده صد شهرداری، تخریب پروژه را آغاز می کنیم تا از بروز حادثه دلخراشی شبیه فاجعه متروپل آبادان جلوگیری کنیم و دامن ایثارگران را از این توطئه کثیف پاک و مبرا سازیم.

والسلام علی من اتبع الهدی  

رونوشت:
-    دفتر بازرسی نهاد رهبری
-    کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی

 

اینستاگرام
اکثر جانبازان وام مسکن را به دلان ناچیز فروختند چون قادر به خرید خانه نبودند الان رهن هم ندارند یا مستجرند ویا می خواهند چادر بزند با این گرانی وکمی حقوق فقر ناچارند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi