شناسه خبر : 101130
دوشنبه 29 خرداد 1402 , 12:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام شهید «کاوه» برای مادرش

فاش نیوز - به مادرم دلداری بدهید و به او بگوئید که ناراحت نباشد و به مادران دیگر بیاموزد که فرزندانی داشته باشند که در راه اسلام قدم بر‌دارند و در راه اسلام کشته شوند. مادرم این را نیز بداند که او فردا نزد فاطمه (س) روسپید است؛ چون او نیز شهید داده است.

 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «محمود کاوه» در سال ۱۳۴۰ در مشهد و در خانواده‌ای مذهبی و دوست‌دار اهل بیت (ع) به دنیا آمد. پدرش از کسبه متعهد به‌شمار می‌آمد و در دوران ستمشاهی و اختناق، با علماء و روحانیون مبارز، از جمله آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، شهید هاشمی‌نژاد و شهید کامیاب ارتباط داشت.

وی که برای تربیت فرزندش اهمیت زیادی قائل بود، محمود را همراه خود به مجالس و محافل مذهبی و نماز جماعت می‌برد و از این راه فرزندش را با مکتب اسلام و اهل بیت (ع) آشنا می‌کرد. سردار «محمود کاوه» سرانجام روز روز دهم شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

پیام شهید «کاوه» برای مادرش در وصیتنامه/ شهادت در راه اسلام و قرآن، آرزوی هر مسلمان واقعی است/ قهرمان من

وصیتنامه شهید کاوه را در زیر می‌خوانید:

شهادت شهادت، پیامی ز قرآن
به‌راه خـدا و ز بهر ضعیفان

ز بهـر مسلمـان چنین گفته یزدان
شهادت شهادت، بود خط پایان

شهادت شهادت، سـرود خدائی
شهـادت سعادت، شهادت رهائی‌

ای خدا، امشب راه تو را می‌پویم
مهر تـو را می‌جویم شادان روم

مادرم بداند فردا نزد حضرت فاطمه (س) روسپید است

۱- خدمت پدر و مادر، خواهر و برادر و همه اقوام، دوستان و خواهران و برادارن دینی سلام عرض می‌کنم و امیدوارم من را ببخشید.

۲- بعد از کشته شدنم اگر جسدی از من باقی ماند، آن را پیش پدر و مادرم ببرید تا در هر جا که خواستند دفن نمایند.

۳-‌ای پدر و مادر گرامی، اصلا ناراحت نباشید از اینکه من کشته شدم؛ چون من در راه هدفم که رسیدن به اسلام واقعی می‌باشد، کشته شده و کشته شدن در راه اسلام و قرآن نیز همان شهادت است و شهادت آرزوی هر مسلمان واقعی می‌باشد که اسلام را درک کرده باشد. مسلمانی که می‌خواهد خداگونه بشود و خداگونه باشد.

پیام شهید «کاوه» برای مادرش در وصیتنامه/ شهادت در راه اسلام و قرآن، آرزوی هر مسلمان واقعی است/ قهرمان من

به مادرم دلداری بدهید و به او بگوئید که ناراحت نباشد و به مادران دیگر بیاموزد که فرزندانی داشته باشند که در راه اسلام قدم برمی‌دارند و در راه اسلام کشته شوند. مادرم این را نیز بداند که او فردا در پیش فاطمه (س) روسپید است؛ چون او نیز شهید داده است.

۴- از همه برادران و خواهران دینی می‌خواهم که راه مرا که راهی جز راه اسلام و امام خمینی نمی‌باشد ادامه دهند و تا پیروزی کامل مبارزه نمایند.

۵- همیشه با یکدیگر با ملاطفت و مهربانی رفتار نمائید. با دشمنان اسلام و منافقین سرسختانه بجنگید و جهاد نمائید.

الله اکبر؛ خمینی رهبر. مبارزه و جهاد تا پیـروزی کامل و برقراری جمهوری اسلامی.

دشمن باید بداند و این تجربه را کسب کرده باشد که هر توطئه‌ای را که علیه انقلاب طرح‌ریزی کند، امت بیدار و آگاه با پیروی از رهبر عزیز، آن را خنثی خواهد کرد.

پیام شهید «کاوه» برای مادرش در وصیتنامه/ شهادت در راه اسلام و قرآن، آرزوی هر مسلمان واقعی است/ قهرمان من

آینده جنگ هم کاملاً روشن است که پیروزی نصیب رزمندگان اسلام خواهد شد و هیچ‌گاه ما نخواهیم گذاشت که خون شهیدانمان هدر رود؛ اگر امروز به انقلاب ما خدشه وارد شود، بدانید که به مسلمانان جهان خدشه وارد شده است، به آن‌ها آسیب رسیده است و اگر به انقلاب ما رونق داده شد، آن‌ها پیروز شده‌اند.

محمود شاگرد ما بود، اما حالا استاد ما شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف شهید کاوه چنین فرمودند:

«یک لشکر را یک جوان ۲۴ ـ ۲۵ ساله اداره می‌کند؛ در حالیکه در هیچ جای دنیا، افسری به این جوانی پیدا نمی‌شود که یک لشکر را اداره کند. چند صد نفر یا چند هزار تا انسان را این رهبری می‌کند، در کجا؟

پیام شهید «کاوه» برای مادرش در وصیتنامه/ شهادت در راه اسلام و قرآن، آرزوی هر مسلمان واقعی است/ قهرمان من

نه در مسافرت به‌سوی فلان زیارتگاه یا فلان ییلاق؛ بلکه در میدان جنگ، زیر آتش، در مقابله با تانک‌های دشمن. با وجود آن همه مانع، یک جوان بیست و چند ساله، چند هزار آدم را شما می‌بینید دارد هدایت می‌کند؛ با سازماندهی جلو می‌برد، خط را می‌شکند، دشمن را تار و مار می‌کند، اسیر هم می‌گیرد، منطقه هم اشغال می‌کند و مستقر می‌شود.

پس نظامی‌گری هم در معجزه‌گری انقلاب و سازندگی انقلاب وجود دارد؛ نه تنها معنویت، اما بالاتر از نظامی‌گری این معنویت و تقوای جوانان است که آن را هم دارند.

محمود زمان انقلاب، شاگرد ما بود، اما حالا استاد ما شد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi