شناسه خبر : 101160
سه شنبه 30 خرداد 1402 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایجاد شبکه مددکاری نوین با رویکرد حل مسئله و پیگیری نیاز‌های ایثارگران

فاش نیوز - «بزرگی» با اشاره به فعالیت ۸۶ مرکز و ۱۰۶ دفتر برای ارائه خدمات مشاوره به ایثارگران، گفت: ایجاد شبکه مددکاری نوین با رویکرد حل مسئله و پیگیری نیاز‌های ایثارگران در دستور کار قرار دارد.

 

ایجاد شبکه مددکاری نوین با رویکرد حل مسئله و پیگیری نیاز‌های ایثارگرانبه گزارش  گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بهروز بزرگی مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید با تشریح برنامه‌های بنیاد در زمینه مددکاری و مشاوره، اظهار داشت: رویکرد مددکاری با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد و به طور حتم جامعه ایثارگری هم از این آسیب‌ها جدا نیست، این است که در ارتقای سلامت بهداشت روانی جامعه هدف، رویکرد ارتباطی هدفمند و مؤثر داشته باشد.

وی با اشاره به «طرح سپاس» تصریح کرد: این طرح با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به منظور تجلیل و تکریم جامعه ایثارگری انجام می‌شود و خوشبختانه با ابلاغ معاون اول ریاست محترم جمهور به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده که در طرح سپاس مشارکت بالایی داشته باشند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا خرداد ماه سال جاری بیش از ۴۴۰ هزار دیدار با ایثارگران با مشارکت دستگاه‌ها انجام شده است.

بزرگی افزود: در بین دستگاه‌های اجرایی وزارت کشور با ۱۰۲ هزار دیداری که در طرح سپاس انجام داد رتبه اول را کسب کرد و ما انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز در این طرح مشارکت داشته باشند، زیرا ما هرچه داریم به برکت خانواده‌های معظم شهداست.

مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ایجاد شبکه مددکاری در حال پیگیری است، افزود: امیدواریم بتوانیم شبکه مددکاری نوین را با رویکرد حل مسئله و پیگیری نیاز‌های خانواده ایثارگری توسعه دهیم. موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین پایش سلامت بهداشت روان که در برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز وجود دارد از دیگر برنامه‌های بنیاد است تا جامعه ایثارگری را در رابطه با سلامت روانی و اجتماعی یاری کرده و با مشارکت گروه‌ها و تشکل‌های ایثارگری، معتمدین معین و گروه‌های جهادی این طرح را پیاده‌سازی کنیم.

وی موضوع تأمین دسترسی ایثارگران به خدمات مشاوره و تحکیم بنیان خانواده را دیگر اهداف این اداره کل برشمرد و تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران ۸۶ مرکز و ۱۰۶ دفتر در سراسر کشور در اختیار دارد که با بهره‌گیری از متخصصان روانشناسی، خدمات مشاوره به جامعه ایثارگری ارائه می‌دهد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi