شناسه خبر : 101200
چهارشنبه 31 خرداد 1402 , 16:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دستگیری ۳ نفر در جریان پرونده شهادت مولوی «عبدالواحد ریگی»

دستگیری ۳ نفر در جریان پرونده شهادت مولوی «عبدالواحد ریگی»

فاش نیوز - زاهدان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان از دستگیری سه نفر و رسیدگی سریع به پرونده شهادت مولوی «عبدالواحد ریگی»، امام جمعه مسجد امام حسین (ع) اهل سنت خاش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شمس آبادی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: به محض وقوع حادثه قتل عبدالواحد ریگی، سریعاً اقدامات پلیسی در این زمینه آغاز و در کمتر از یک هفته، سه نفر از متهمان مرتبط با این پرونده دستگیر شدند و آنان اعتراف کردند که با حیله، شهید عبدالواحد ریگی را وارد ماشین کرده و در مسیر وی را با اسلحه به شهادت رسانده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: سریعاً پرونده در شعبه ویژه قتل، رسیدگی در نهایت در مدت زمان کوتاه تحقیقات تکمیل شد.

وی بیان کرد: برای یک نفر از متهمان کیفرخواست به عنوان مباشرت در قتل عمدی و برای دو نفر دیگر معاونت در جرم قتل عمد صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال شد.

شمس آبادی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهادت حجت الاسلام «سجاد شهرکی» امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان گفت: در این رابطه افرادی دستگیر شدند و کیفر خواست نیز صادر شده که بزودی محاکمه آنان آغاز می‌شود.

برخورد قاطع با مخلان امنیت روانی جامعه

وی بیان کرد: با افرادی که مخل امنیت روانی و سلب اعتماد عامه مردم باشند به طور قاطع و با شدت برخورد می‌شود.

دادستان زاهدان اظهار کرد: پرونده‌ها در دادسرا و در حداقل زمان به مرحله کیفرخواست می‌رسند، مطابق قانون تا احکام قطعیت پیدا نکنند ما نمی‌توانیم آنها را منتشر کنیم و براین اساس باید صبوری کرد تا احکام قطعی صادر شوند و بعد از آن اطلاع رسانی لازم انجام شود.

وی افزود: دستگاه قضا بر اساس گزارشات دریافتی به پرونده‌ها ورود می‌کند و پیرامون آنها بی تفاوت نیست، در این راستا با افرادی که مخل امنیت روانی و سلب اعتماد عامه مردم باشند نیز به شدت برخورد می‌کند.

شمس آبادی بیان کرد: در تمامی ادارات ورود کرده‌ایم، در این زمینه طی سال‌های گذشته به موضوع پرونده بیمه در شهرستان زابل، کارمند ثبت احوال در یکی از شهرستان‌ها، اداره مالیات و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از شهرستان‌ها، موضوع هفت نفر از شرکت نفت شهرستان سراوان، پرونده دو نفر از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک یکی از شهرستان‌ها، موضوع پرونده سه نفر از کمیته سوخت چابهار، موضوع ۱۲ کارمند شهرداری، موضوع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیر دو بانک یکی از شهرستان‌ها ورود کرده و کیفرخواست همه این پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه مجوز برخی در حالت تعلیق قرار گرفته و برخی نیز از ادامه خدمت معلق شده‌اند.

 

منبع: خبرنگار مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi