شناسه خبر : 101297
یکشنبه 04 تير 1402 , 12:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آخرین جزئیات پرونده شهدای هسته‌ای

فاش نیوز - دهقان گفت: تاکنون اقدامی در خصوص ترور شهید فخری‌زاده در محاکم بین‌المللی صورت نگرفته است، زیرا ابتدا باید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در داخلی به یک جمع‌بندی برسند و سپس در محاکم داخلی رأی مقتضی صادر شود.

 

معاون حقوقی رئیس جمهوری: آخرین جزئیات از پرونده شهدای هسته‌ای/ دستگاه‌های امنیتی به جمع‌بندی نرسیده‌اند«محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ترور شهید «فخری‌زاده» و دیگر شهدای هسته‌ای اظهار داشت: تا کنون اقدامی در خصوص ترور شهید فخری‌زاده در محاکم بین‌المللی صورت نگرفته است، زیرا ابتدا باید دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در داخلی به یک جمع‌بندی برسند و سپس در محاکم داخلی رأی مقتضی صادر شود.

معاون حقوقی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: متناسب با رأیی که در محاکم داخلی صادره شده است، پرونده را در محاکم بین‌المللی طرح و پیگیری می‌کنیم، هنوز اخبار دقیقی از وضعیت پرونده شهید فخری‌زاده در محاکم کیفری داخلی ندارم.

دهقان تأکید کرد: برخی اوقات ضابطین خاص (مأمورین وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه) به این جمع‌بندی می‌رسند که فردی با همکاری یک دولت متخاصم موجبات ترور دانشمندان ما را فراهم کرده است که از مسیر جدایی به پرونده رسیدگی می‌شود، اما موضوع شهید فخری‌زاده متفاوت است.

وی افزود: در خصوص پرونده‌هایی که به‌طور یقین ضابطین در محاکم به اثبات رسانده‌اند را می‌توانیم به سهولت در محاکم بین‌المللی پیگیری کنیم، زیرا با ادله و اسناد قوی باید وارد محاکم بین‌المللی شویم، البته بنده تا کنون اطلاعاتی در خصوص پرونده شهدای هسته‌ای کسب نکرده‌ام.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi