شناسه خبر : 101301
دوشنبه 05 تير 1402 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح مشترک طالبان و پاکستان!

جای‌دادگیِ مهاجمان در بهادارِ افغانستان

فاش نیوز - تقلیل فشارهای سیاسی، امنیتی و نظامیِ برادرخواندگان پاکستانیِ طالبان از روی دوش ارتش و مسئولانِ این کشور مسلمان. تقویت سازمان های رزمی و زیرساخت های قومی و قبیله ای هیات حاکمه ی موقتِ منتسب به «افغان والان».

تدبیر رزمی، تصمیم رمزی! و ترسیم مرزیِ جدید و چندباره در طول تاریخ تاسیس کشوری به اسم «افغان»ستان. ترتیب دادن استقرار نسلی جدید از آموزش دیدگان اطلاعاتی، تحصیل کردگان مدارس مذهبی و تربیت یافتگان مراکز تکفیری در برخی مناطق تجمعیِ هزارگان، تاجیکان، شیعیان و فارسی سریان.

تخلیه‌ی نقاط مهمّ معابر ترددی از قبیله های غیر پشتونی و جایدهیِ اتباع و مهاجران مشکل ساز برای همسایه‌ی شمالی، معروف به پتانان!، جایِ اینان و نهایتا تکمیل نقشه‌ی «پاک سازی قومیِ» قبلا آغاز شده در دوران های گذشته‌ی شاهان قندهاری و غلجایی به عاملیت جلادان ظالمی زیر نامان‌ «عبدالرحمان خان» و «محمود افغان»و… تحقیقا بخش اندکی از اهداف پشت پرده برای گسیل شِبه نظامیان و جنگجویان «مواطنِ قبایلی» و «طالبان پاکستانی» به مناطقی از همسایه‌ی شرقیِ ایران اسلامی است که اجرای آن از چند سال قبل شروع و طی ماه های گذشته روند عملیاتی آن تشدید گردیده است.

در همین راستا و با هدف شناخت بیش تر کارشناسان صحنه و میدان و هشدار لازم به دست اندکارانِ کشورهای همسود با ایران، مواردی را مورد اشاره قرار می دهیم!

۱- این که برخی «شِبهِ تحلیل گرانِ» داخلی و «کارشناس نمایان» بیرونی، مقابل گزارشات واقعیِ مرتبط با همسایه‌ی شرقی، از جمله جانماییِ مناطق مرغوب جهت جایگزینیِ اتباع خارجی در آن، مقاومت نموده و تلاش هایی غیرحرفه ای برای سرپوش گذاری بر اتفاقات منجر به تحولات قطعیِ مرزی، قومیتی و مذهبی صورت می دهند، نه تنها حکایت از ضعف اطلاعی، کم شنوایی و نابینایی!آنان دارد بلکه ای بسا به دلایلی همچون:

- ناآشنایی با نوشته‌جات و حکایات روزنگاری شده و مورد تصریحِ تاریخ نویسان بومی.

- اِشراف نداشتن بر اهداف اصلی و مقاصد فرعیِ غالیان قومی و قبیله ای.

- پندنیاموزی از نسل کُشی، جنایت کاری و مردم سوزی های قبلی، فعلی و آتی.

- خوش خیالی، زود باوری و خود داوری پیرامون تعارضات و تعرضات منطقه ای و بین المللی.

..سکوت معنادار و یا همنوایی همواره‌شان با این حاکمان معلوم الحال و قطعا روبزوال! هیچ جای شکی در تعمدی بودن انحراف زایی و تلاش برای تاثیر روانی بر افکار عمومی و خصوصیِ مردمان و ساکنان را باقی نمی گذارد!

۲)- برای تقریب ذهن خوانندگان نسبت به موضوع مورد بحث در این مقال، و تبیین ارتباطات پنهان و آشکار طالبان افغانستان با سازمان رزم شِبه نظامیانِ درگیر با ارتش پاکستان، لطفا به چند گزینه‌ی زیر توجه فرمایید:

الف)- بر خلاف داستان سرایی و‌ روایت بافیِ برخی ناکارشناسان، اما «جنگ طلبانی» که امروزه زیر نام «طالبان» شناخته می شوند، نه تنها کمترین مشارکتی در جهاد هفت ساله‌ی مردم این کشور علیه شوروی سابق و دولت دست نشانده ی آن ها در کابل نداشته اند، بلکه حتی طی مدت ۲۱ سال حضور آمریکا و سرویس های نظامی و اطلاعاتی اشغالگران غربی نیز همواره زیر چتر حمایتی آنان قرار داشته و در راستای ماموریت محوله، زمینه‌ی ورود، عبور! و خروج این نظامیان از سرزمین افغانستان را فراهم نموده اند!

ب)- ماموریت طالبان، دقیقا از همان زمانی آغاز گردید که حاکمیت، حکومت و دولت حاکم بر کابل، برای اولین بار طی ۲۵۰ سال گذشته از سیطره‌ی مطلق پشتون ها خارج و شخصیت هایی مجاهد و مبارز از دیگر اقوامِ «محکوم» و «مظلوم» این کشور، مانند هزاره، تاجیک، ازبک و سایر قومیت ها، زمام امور را در دست گرفتند!

امری که حتی خوابِ آن نیز هوش از سرِ برادران پاکستانی، پشتون والانِ قبایلی و «سرانِ» مدارس مذهبی و‌ تکفیریِ این کشور می ربود، تا چه رسد به تحقق عملیِ آن در پایتخت و سایر ولایات افغانستان!

ج)- بررسی های دقیقِ رسانه ای، رصدهای صحیح امنیتی، مطالعات وسیعِ مدرسه ای، آن هم در محدوده‌ی پیدایشِ فرماندهان و موسسان اصلی ایشان، نشان می دهد، عده ای از متربیانِ مدارس به شدت مذهبی و جنگجویان تندروِ پشتونیِ ناهمسو با دیگر مذاهب و اقوام، که از قبل نیز زیر همین نام «طالبان» در مناطق قبایلی پاکستان اعلام موجودیت نموده بود، با پشتیبانی های اطلاعاتی و مالیِ چند کشور و سرویس جاسوسی، وارد عرصه شده و طی این سال ها همواره بر همان مدار اولیه فعالیت و ریاست نموده است!

۳)- اکثریت قریب به اتفاق نیروهای مهاجم به مناطق مختلف افغانستان، در اولین تجربه‌ی ناموفق «خلافت عُمَری»، از همین شِبه نظامیان قومی و مذهبیِ «طالبان پاکستان» تشکیل شد و قرار هم بود همان ایام، برای عملیاتی کردن آن، طرح «گسیل آنان» به داخل این‌ کشور اقدام شود!

|| امان‌الله دهقان فرد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi