شناسه خبر : 101316
یکشنبه 04 تير 1402 , 13:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیروز انجام گرفت

عملیات مسلحانه در قدس ‌اشغالی علیه دو صهیونیست

فاش نیوز - عملیات‌های مسلحانه فلسطینیان شاهد یک پیشرفت کیفی چشمگیر است. بیشتر عملیات‌ها با سلاح گرم انجام می‌شود، از جمله عملیاتی که صبح شنبه در ایست بازرسی قلندیا در شمال قدس اشغالی روی داد و در جریان آن دو صهیونیست زخمی شدند.

به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها قرار نیست این روزها در مناطق اشغالی فلسطین آرام و قرار داشته باشند. عملیات‌های آزادی‌خواهانه نیروهای فلسطینی علیه اشغالگران رویداد روزانه ثابت در مناطق اشغالی است و در این میان صهیونیست‌ها هیچ روزی را بدون خسارت و یا تلفات به شب نمی‌رسانند. گزارش‎‌های سال میلادی گذشته نشان می‌داد که سال میلادی 2022 خونین‌ترین سال برای صهیونیست‌ها پس از انتفاضه سال 2000 بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که نرخ تلفات صهیونیست‌ها در شش ماه نخست سال میلادی جاری یعنی سال 2023 بسیار بیشتر از سال گذشته است. در حالی که کل تلفات صهیونیست‌ها در 12 ماه سال 2022 به 30 نفر رسید، اما در شش ماه سال 2023 تلفات صهیونیست‌ها به 26 نفر رسیده است. اگر روند کنونی ادامه یابد، تا پایان سال میلادی 2023 آمار تلفات صهیونیست‌ها احتمالا به بیش از 50 کشته خواهد رسید و سال 2023 تبدیل به خونین‌ترین سال برای صهیونیست‌ها خواهد شد.
تازه‌ترین عملیات فلسطینی‌ها علیه اشغالگران نیز در ایست بازرسی قلندیا در شمال قدس اشغالی روی داده است. این عملیات در نتیجه تیراندازی جوانی 17 ساله با نام «اسحاق العجلونی» علیه دو صهیونیست‌ رخ داد و در نتیجه آن، هر دو صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم اعلام شده است. همچنین مجری جوان این عملیات در صحنه حادثه با شلیک نیروهای اشغالگر به شهادت رسید. جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز عملیات در شمال قدس اشغالی را تبریک گفت. حماس در بیانیه خود، عملیات اخیر را پاسخی طبیعی به جنایات نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست از جمله به آتش کشیدن خانه‌ها و خودروهای فلسطینیان در روستای ترمسعیا، اهانت به قرآن کریم و تعرض به مساجد کرانه باختری و در رأس آن مسجد مبارک‌الاقصی دانست.
به‌طور کلی بعد از جنگ شمشیر قدس در بهار 1401 میان گروه‌ها و مردم فلسطین علیه ارتش رژیم صهیونیستی؛ بسیاری از معادلات درگیری میان دو طرف تغییر کرده و عملیات‌های فردیِ ضدصهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی تبدیل به یک شیوه معمول و همیشگی مقابله با دشمن صهیونیستی شده است. هرچند که عملیات‌های فردی یا شهادت‌طلبانه از یک دهه قبل و پس از جنگ 2014 غزه وارد فاز جدیدی شد، اما هرگز صحنه فلسطین تا به این ‌اندازه شاهد عملیات‌های موثر فردی نبوده است. عملیات‌های فلسطینیان قبل از نبرد شمشیر قدس عمدتا منحصر به عملیات با سلاح سرد یا سنگ و یا زیرگرفتن با ماشین بود که تلفات قابل‌توجهی میان صهیونیست‌ها به‌جا نمی‌گذاشت اما در مرحله جدید اوضاع کاملا متفاوت است و استفاده از تسلیحات در عملیات نیروهای فلسطینی به کرات دیده می‎‌شود.
عملیات روز گذشته در شمال قدس اشغالی نیز با استفاده یک سلاح پیشرفته از سوی جوان فلسطینی صورت گرفت و تصاویر تایمز اسرائیل، یک مسلسل همراه با دو خشاب را نشان می‌دهد که از جوان فلسطینی عامل عملیات شمال قدس ضبط شده است. در واقع این روزها سلاح‌های پیشرفته در کرانه باختری برای نیروهای فلسطینی قابل دسترس است و با وجود همه محدودیت‌هایی که اشغالگران علیه ساکنان کرانه باختری ایجاد کرده‌اند، اما نیروهای فلسطینی توانسته‌اند به راحتی محاصره را دور بزنند و خود را به تسلیحات پیشرفته مجهز کنند.
نگرانی صهیونیست‌ها از کنترل خارج شدن اوضاع
همزمان با افزیش عملیات‌های مسلحانه علیه اشغالگران، نگرانی زیادی درباره از کنترل خارج شدن اوضاع از سوی صهیونیست‌ها وجود دارد. روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نیز در گزارشی نوشته است: «مقامات ارشد دستگاه امنیتی به رهبری سیاسی هشدار داده‌اند که ادامه حملات و تنش‌ها در کرانه باختری منجر به هرج‌ومرج و از دست دادن کنترل اوضاع خواهد شد.» براساس آمار مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز در یک هفته اخیر حداقل 296 مورد عملیات از سوی مقاومت فلسطین در قدس و کرانه باختری انجام شده است که در نتیجه آن 4 صهیونیست کشته شده و 21 نفر هم زخمی شده‌اند.
انفجار زاد و ولد، بحران بعدی صهیونیست‌ها
در عین حال گزارش‌ها از رژیم صهیونیستی حکایت از آن دارد که رژیم اسرائیل با یک بحران جمعیتی رو‌به‌روست. این بحران را روزنامه هاآرتص در گزارشی بررسی کرده و گفته است در حالی که بسیاری از جهان نگران کاهش جمعیت خود هستند، نرخ باروری شهرهای صهیونیستی بسیار بالاتر از دیگر کشورهاست. بر مبنای این گزارش، در سراسر جهان، نرخ باروری از میانگین 2.7 نوزاد در طول زندگی یک زن در سال 2000 به 2.3 در سال جاری میلادی کاهش یافته است و در حال نزدیک شدن به حداقل 2.1 نرخ زاد و ولد است. اما در مناطق اشغالی فلسطین، نرخ باروری برای همه زنان اسرائیلی 2.47 است که بالاتر از استانداردهای جهانی است. نرخ زاد و ولد اما در میان صهیونیست‌های تندرو چندبرابر است و زنان افراطی ارتدوکس در رژیم صهیونیستی دارای نرخ زاد و ولد 6.64 درصدی هستند. این بدین معناست که با ادامه روند فعلی، سهم تندروهای حریدی از جمعیت رژیم اسرائیل از حدود 13.5 درصد امروز به بیش از 30 درصد در سال‌های آتی برسد. این افزایش نرخ زاد و ولد افراطی‌های صهیونیست از آن‌جا بحران‌زا می‌شود که تندروها حریدی نه به‌دنبال کار تخصصی می‌روند و نه تحصیلات دانشگاهی را دنبال می‌کنند و فقط با حضور در مدارس دینی حقوق ماهانه دریافت می‌کنند. در این صورت در آینده 30 درصد جمعیت صهیونیست‌ها افراد تندرو مذهبی خواهند بود که نه کار می‌کنند و نه دارای تحصیلات تخصصی هستند، ولی حقوق دریافت می‌کنند و افزایش جمعیت تندروها فشار را بر افراد شاغل افزایش خواهد داد.
شکست پشت شکست
از سوی دیگر، در پی اعلام تعویق زمان برگزاری نشست «النقب۲» از سوی مغرب، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که کابینه فعلی شکست پشت شکست را تجربه می‌کند. به گزارش خبرگزاری شهاب، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بعد از به تاخیر افتادن نشست «النقب۲» انتقاد شدیدی از کابینه بنیامین نتانیاهو کرد. وی گفت: «کابینه حاکم شکست پشت شکست را تجربه می‌کند، نشست «النقب۲» که من به همراه آمریکا، مغرب، امارات، بحرین و مصر آن را راه‌اندازی کردم، بار دیگر با تصمیم مغرب به تاخیر افتاد، روابط خارجه این‌گونه اداره نمی‌شود.» «ناصر بوریطه»، وزیر خارجه مغرب در نشست خبری مشترک با همتای سوئیسی خود تاکید کرد که کشورش حمله اخیر رژیم صهیونیستی به شهر جنین را محکوم و همبستگی کامل خود با ملت برادر فلسطین را اعلام می‌کند.
وی با بیان اینکه کشورش با نگرانی فراوان تحولات سرزمین‌های اشغالی را دنبال می‌کند، تاکید کرد که مغرب تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی برای گسترش فعالیت‌های شهرک‌‌سازی در کرانه باختری را نمی‌پذیرد. وزیر خارجه مغرب همچنین از تعویق نشست «النقب۲» در میان کشورهای امضا‌کننده توافقات ابراهیم خبر داد. این نشست قرار بود تابستان برگزار شود اما وزیر خارجه مغرب اعلام کرد که نشست النقب۲ به بعد از تابستان موکول شد. وی گفت که دلیل تعویق برگزاری این نشست، برخی مشکلات در دستورکار آن و همچنین اوضاع نامناسب سیاسی است. در همین حال، یک مقام دیپلماتیک صهیونیست اخیرا به آی۲۴نیوز اعلام کرد که مغرب تصمیم گرفته میزبانی نشست النقب۲ را در پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی برای گسترش قابل توجه شهرک‌سازی‌های خود در کرانه باختری لغو کند. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در این‌باره به تایمز اسرائیل گفت که هیچ موعد قطعی برای این نشست تعیین نشده است. همچنین یک مقام رژیم صهیونیستی به شدت از وزیر امنیت داخلی و وزیر دارایی این رژیم انتقاد کرده و هشدار داد، سیاست‌های آن دو، رژیم صهیونیستی را به «انزوای سیاسی بی‌سابقه» نزدیک می‌کند. به گزارش شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این مسئول صهیونیستی که نامش را ذکر نکرد، اعلام کرد: «سیاست بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ما را به انزوای سیاسی بی‌سابقه نزدیک می‌کند.» لازم به ذکر است که بن‌گویر روز جمعه خواستار عملیات نظامی گسترده در کرانه باختری و افزایش کانون‌های شهرک‌‌سازی غیرقانونی در این منطقه شده بود. وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی این تهدیدات را در جریان بازدید از روند احداث شهرک صهیونیستی «جفعات اویتار» در جنوب نابلس و در حضور شهرک‌نشینان افراطی و مقامات محلی صهیونیست بیان کرده است. بن‌گویر که به افراطی‌گری و مواضع ضدفلسطینی و مجرمانه مشهور است، در اظهاراتی تحریک‌آمیز بار دیگر اعلام کرده که وی حامی تخریب منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi