شناسه خبر : 101372
سه شنبه 06 تير 1402 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار رادان:

برای امنیت جهان در زمینه مواد مخدر ۴ هزار شهید داده‌ایم

فاش نیوز - فرمانده‌کل انتظامی کشور با بیان این‌که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر به‌ضرر کشورهای اروپایی است، گفت: برای امنیت جهان در زمینه مواد مخدر چهارهزار شهید داده‌ایم.

به گزارش تسنیم، سردار احمدرضا رادان در برنامه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: موضوع مواد مخدر یک موضوع منطقه‌ای نیست و یک موضوع جهانی تلقی می‌شود؛ برای همین است که یک روز را در جهان به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده‌اند.
رادان افزود: امروز با موضوع موادمخدری رو‌به‌رو هستیم که اژدهای چندسر مافیا در تمام دنیا را دارد و همچنان تجارت مواد مخدر جزو تجارت‌های پرسود در جهان است.
وی با ‌اشاره به افزایش کشت 32 درصدی تریاک در افغانستان گفت: این آمار یک زنگ خطر است چراکه افزایش کشت مواد مخدر یعنی درگیری مردم به‌ویژه جوانان با مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند.
فرمانده فراجا بیان داشت: افزایش قیمت تریاک به‌دلایل مختلف باعث شد ورود به این تجارت بیشتر شود؛ درآمد قاچاقچیان تریاک در سال 2021 از 425 میلیون دلار به یک میلیارد و 400 میلیون دلار در سال 2022 می‌رسد.
رادان ادامه داد: ایران افتخار دارد در عرصه مبارزه با مواد مخدر جزو پیشتازترین کشورها در جهان است، به‌عنوان مثال پلیس ایران در راه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به چهارهزار شهید تقدیم کرده است؛ این شهدا، شهدای امنیت جهانی هستند.
وی تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه هم در برخی از موارد سایه به مبارزه با مواد مخدر گذاشته است، تحریم در این عرصه فقط به ایران ضرر وارد نمی‌کند و بیشترین ضرر را کشورهایی که ما را تحریم کردند می‌بینند چراکه مسئله مواد مخدر یک موضوع جهانی است. فرمانده‌کل انتظامی گفت: ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان به‌خوبی انجام شد و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به سالیان قبل بودیم.
رادان بیان داشت: شما در ایران به‌ویژه در مرکز بازپروری سروش، شاهد این هستید که پلیس به امر بازپروری، درمان و پیشگیری در زمینه مواد مخدر هم اقدام می‌کند. وی خاطرنشان کرد: ما در امر مبارزه با مواد مخدر همچنان قاطع، جدی و پویا هستیم. امروز علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه توانسته‌ایم در مرزها اقدامات فیزیکی و الکترونیکی را انجام دهیم و شاید دلیل این‌که قاچاق مواد مخدر به دریا رسیده است، این بوده است که قاچاقچیان از قاچاق مواد مخدر در خشکی ناامید شده‌اند.
ضربه ۲۵هزارمیلیاردی به قاچاقچیان مواد مخدر
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این مراسم گفت: گزارش‌های جهانی حکایت از آن دارد که قاچاق مواد مخدر در حال گسترش است و استفاده از اینترنت برای فروش مواد مخدر رو به افزایش است.
اسکندر مؤمنی با بیان این‌که افغانستان بزرگ‌ترین تولیدکننده تریاک جهان است، افزود: کشت تریاک در سال 2022 به‌میزان 32 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با کشف 800 تن انواع مواد مخدر بالاترین کشفیات مواد مخدر در جهان را داشته است، این دستاورد با جانفشانی و فداکاری پلیس حاصل شده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: ضربه به بنیادهای مالی قاچاقچیان از مهم‌ترین اهداف ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر است، در نتیجه 25 هزار میلیاردتومان ضربه به بنیادهای اقتصادی قاچاقیان وارد شده است یعنی نسبت به سال قبل 49 درصد افزایش داشته است.
مؤمنی گفت: در سال گذشته در بیش از 15 استان کشور مجمع یاریگران زندگی تشکیل شده است و مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر نسبت به سال قبل 124 درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: ایران نه‌تنها راهبردهای مقابله‌ای علیه اقدامات غیرقانونی مواد مخدر، روان‌گردان‌ها و پیش‌سازها داشته است بلکه به‌طور متوازن در اجرای راهبردهای پیشگیری، درمان و بازپروری معتادان نیز تلاش می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi