شناسه خبر : 101385
سه شنبه 06 تير 1402 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موفقیت سینمای دفاع مقدس در گیشه باید موجب تولیدات کیفی بیشتر شود

فاش نیوز - انباردار با بیان اینکه سینمای دفاع مقدس در گیشه هم نسبت به دیگر دیگر گونه‌های سینمایی موفق بوده است، گفت: این موفقیت نشان می‌دهد مخاطب این گونه سینمایی را همچنان دوست دارد لذا این روند موفقیت در گیشه باید موجب تولیدات کیفی بیشتر شود.

 

«هادی انباردار» تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه دنیا بهترین بهره‌وری را از صنعت سینما دارد اما ما کمترین استفاده و بهره را از آن می‌بریم، اظهار داشت: در تمام دنیا آنگاه که قرار است یک گزاره مهم در خانواده نهادینه شود از سینما بهره گرفته می‌شود؛ هرگاه قرار است یک موضوع منفی یا مثبت جلوه داده شود اولین و مهم‌ترین ظرفیت رسانه‌ای سینماست که در اختیار قرار می‌گیرد تا فضا و بستر جامعه آماده شود.

وی به تولیدات هالیوود در زمینه سینمای جنگ پرداخت و عنوان کرد: شاهدیم که سال‌های زیادی از جنگ‌های جهانی می‌گذرد اما هنوز در هالیوود درباره این موضوع فیلم ساخته می‌شود تا عنوان شود که آمریکا قهرمان جنگ بوده است ولی ما هنوز درباره دفاع مقدس نتوانسته‌ایم یک الگوی درست از قهرمان که واقعاً وجود داشته است را از طریق سینما نمایش جهانی دهیم. من همیشه در این زمینه فیلم «نجات سرباز رایان» را عنوان می‌کنم؛ این فیلم همیشه من را به یاد فاو می‌اندازد و درست شبیه به آن بود؛ ما هنوز نتوانسته‌ایم این جنگ به این عظمت که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد بتوانیم یک منطقه آن که فاو باشد را پس بگیریم، در سینما نمایش دهیم.

این تهیه‌کننده به ذائقه مخاطب به‌عنوان مهم‌ترین مولفه برای تولید آثار سینمایی پرداخت و تاکید کرد: ذائقه مخاطب برای تولید فیلم باید مورد کارشناسی دقیق صورت گیرد؛ البته معتقدم نباید انتظار داشته باشیم فیلم دفاع مقدس در گیشه با ژانرهای دیگر سینما رقابت کند هرچند یک انتظار به‌جاست و حتماً باید برای فروش این فیلم‌ها تلاش صورت گیرد و شخصاً معتقدم طی این سال‌ها در حوزه دفاع مقدس فیلم‌های خوبی تولید شده است و نسبتاً استقبال خوب بوده است و این نوع استقبال باید نقشه‌ی راهی برای تولیدات با کیفیت بیشتر شود. مخاطبان سینما آثار اخیر سینمای دفاع مقدس را تماشا کرده‌اند و مشکل اصلی برای فروش در این حوزه مخاطبان معمولی و عام هستند.

انباردار هدف تولید آثار سینمایی دفاع مقدس را روایت تاریخ دانست و تاکید کرد: هدف ما از تولید بسیاری از فیلم‌های دفاع مقدس ثبت و ضبط روایت تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است؛ در مسیر فیلم‌هایی هم تولید می‌شود که حرفی برای گفتن ندارند لذا فکر می‌کنم در این زمینه باید نگاه فاخر و کیفی باشد. معتقدم به‌جای فیلم‌ها متعدد از جنگ باید سالی یک یا دو فیلم درست تولید شود و اگر مخاطب استقبال کرد این تعداد را افزایش داد؛ نکته این است که فیلم خوب بسازیم.

وی درباره سینمای خانواده نیز گفت: سینمای خانواده هنوز در سینمای ایران به‌جایگاه اصلی خودش نرسیده است و من فکر می‌کنم قداست این جایگاه حفظ نشده است چراکه اگر بخواهیم این سینما را براساس آموزه‌های دینی و اسلامی دنبال کنیم باید مباحث زیادی را در دل آن بگنجانیم.

این تهیه کننده شناخت مبانی دینی و قرآنی را مقدمه ورود به سینمای خانواد دانست و عنوان کرد: اگر فیلمسازان و متصدیان سینما در ایران همگی به مسائل دینی و قرآنی تسلط داشته باشند، به‌بهترین شکل خواهند توانست مبانی خانواده را استخراج کنند و به شکل درست انعکاس دهند. سینمای خانواده هنوز در ایران و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه اصلی خودش را پیدا نکرده است درحالی که به‌راحتی در فیلم‌هایی که در تلویزیون و سینما تولید می‌شود، می‌توانیم تاثیرات بسزایی داشته باشیم.

انباردار وضعیت سینمای خانواده را ضعیف خواند و تصریح کرد: هرچند قدم‌هایی برداشته شده است اما هنوز در زمینه سینمای خانواده تلاش‌ها ضعیف و کم بوده است چراکه جایگاه خانواده در سینمای ما بعد از گذشت 43 سال بعد از انقلاب کمرنگ بوده است درحالی که خانواده مهم‌ترین رکن یک جامعه و مهم‌ترین مسئله کشور و حساس است که نیازمند موشکافی دقیق و روان‌کاوی است تا بتوان جایگاه خانواده را در سینما پیدا کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi