شناسه خبر : 101386
سه شنبه 06 تير 1402 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

داستان ایستادگی جوانان دهه هفتادی و هشتادی در «برجک مزه‌سر»

فاش نیوز - رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته چه زیبا فرمودند که اصحاب رسانه و هنرمندان همه رشته‌ها به ترویج هنرمندانه و جذاب یاد و خاطرات شهیدان بپردازند؛ داستان ایستادگی جوانان دهه هفتادی و هشتادی در برجک مزه‌سر هنگ مرزی سراوان گفتنی است....

 
گروه اجتماعی دفاع‌پرس: حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار صد‌ها نفر از پدران، مادران و همسران شهدا، شهیدان را قهرمانان برتر تاریخ کشور خواندند و با تبیین جایگاه عالی خانواده شهدا از زاویه‌های مختلف «قرآنی»، «جهادی»، «انسانی» و «اجتماعی»، اهالی هنر و رسانه را به تلاش هرچه بیشتر در زنده نگه‌داشتن هنرمندانه یاد شهدا و الگوسازی برای نسل جوان فراخواندند.
 
شهیدان قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند/ داستان ایستادگی جوانان دهه هفتادی و هشتادی در برجک سرمزه گفتنی است
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی را نجات‌دهنده ایران از سقوط به دره «انحطاط اخلاقی، دینی و سیاسی» خواندند و افزودند: جوانان کشور بعد از پیروزی انقلاب هم در همه حوادث سینه سپر کردند و با شکست دشمن در توطئه‌های مختلف و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، به ایران عزت و سرافرازی بخشیدند.
 
یکی از نهاد‌هایی که همچنان باب شهادت در آن باز فرماندهی کل انتظامی کشور است؛ فرزندان رهبر معظم انقلاب اسلامی از مرز‌ها تا دل شهر‌ها در مقابل گروه‌ها تروریستی و هنجارشکنان ایستادگی کردند تا حرم امن ایران اسلامی همچنان امن بماند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند سینه سپر کردند و توطئه دشمنان را یکی پس از دیگری شکست دادند.
 
فرمانده انتظامی کل کشور در سه ماه سال ۱۴۰۱، ۲۲ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است؛ خون این ۲۲ شهید برای برقراری امنیت و آسایش در ۹ استان کشور ریخته شد؛ این شهدا از بالای برجک نگهبانی در هنگ مرزی شرق کشور تا مناطق صعب‌العبور در مرز غربی و از دهه پنجاهی گرفته تا دهه هشتادی‌ها، از اصفهان و شیراز گرفته تا ایذه و سراوان بودند که سینه سپر کردند و نه‌هراسیدند و جانشان را فدا کردند.  
 
شهیدان قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند/ داستان ایستادگی جوانان دهه هفتادی و هشتادی در برجک سرمزه گفتنی است
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خانواده شهدا به نقش خانواده شهدا اشاره کردند و فرمودند: خانواده‌های شهیدان نمونه بارز جهاد با نفس هستند؛ چرا که با مبارزه و غلبه بر میل و محبت و اشتیاق خود به فرزندان و همسرانشان، آنان را راهی میدان جهاد کردند؛ حال باید گفت شهدای فراجا مردان بلندبالای بودند که از پدر و مادر و همسر و فرزند خود چشم پوشیده و در برابر نامردی و رذالت قد علم کرده و مردانه ایستادند؛ خون دادند و جان فدا کردند و نگذاشتند عزت و سربلندی ایران لگدمال شود.
 
یکی از حوادثی که جوانان برومند این سرزمین ایستادگی کردند و دشمن را شکست دادند حادثه حمله تروریستی به برجک سرمزه هنگ مرزی سراوان است؛ در این حادثه پنج جوان رشید و غیور مرزبانی از سه سرباز دهه هشتادی گرفته تا دو استوار دهه هفتادی تسلیم نشدند و با شجاعت خود در تاریح ماندگار کردند.
 
حکایت جانسوز دختر و پسر «شهید شهرکی» که پدر و مادر خود را در پی ترور و تیراندازی اشرار مسلح از دست دادند؛ همچنین روایت جانگداز یتیم شدن چهار دختر و یک پسر «شهید قنبری» آن هم به بهانه برگزاری سالروز یک «تولد» در ایذه، همه و همه نمونه کوچکی از روایت جانفشانی و ایثار و جوانمردی مردان پلیس کشور است.
 
شهیدان قهرمانان برتر تاریخ کشور هستند/ داستان ایستادگی جوانان دهه هفتادی و هشتادی در برجک سرمزه گفتنی است
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز چه زیبا فرمودند که اصحاب رسانه و هنرمندان همه رشته‌ها به ترویج هنرمندانه و جذاب یاد و خاطرات شهیدان بپردازند؛ داستان ایستادگی جوانان دهه هفتادی و هشتادی در برجک مزه‌سر هنگ مرزی سراوان گفتنی است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi