شناسه خبر : 101393
سه شنبه 06 تير 1402 , 11:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید را هر چه می‌توانید معرفی کنید

فاش نیوز - خانواده معظم شهدا بر اساس فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه دارند تا شهید خود را با مصاحبه و روش‌های دیگر معرفی کنند که این اقدام ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اجر شهادت را به‌همراه دارد و کاری زینبی در راستای حماسه بزرگ کربلای جبهه‌هاست.

 

شهید را هر چه می‌توانید معرفی کنیدگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سید محمدجواد میرخانی؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ این جمله را رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند. این در حالی است که امروز در کوران تلاش دشمن در جنگ روایت‌ها، اگر ما واقعیت‌ها را روایت نکنیم، دشمن آن را تحریف کرده و به نسل‌های جدید دروغ می‌گوید که یکی از عرصه‌های دروغ و تحریف دشمن، دفاع مقدس است؛ بنابراین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، منوط به جهاد تبیین است.

زبان هنر یکی از روش‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و همچنین جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار با خانواده معظم شهدا بر ضرورت بهره‌گیری از این ابزار و روش مهم تأکید کردند. ایشان در این‌باره فرمودند: کسانی که اهل هنرند، اهل رسانه‌اند، اهل نگارشند، قلم‌ به‌ دستند، شاعرند، نقاشند، هنرمندند. این خاطره‌ها را با زبان هنر بایستی نگه دارند.

ایشان همچنین خانواده معظم شهدا را به تعبیری، به جهاد تبیین فراخواندند و تاکید کردند که خانواده معظم شهدا نباید از مصاحبه و معرفی شهید خود امتناع ورزند. حضرت امام خامنه ای دراین‌باره فرمودند: اگر مراجعه کردند و خواستند که شما همسر شهید، پدر شهید، مادر شهید مصاحبه کنید، امتناع نکنید. من می‌شنوم بعضی‌ها میگویند رفتیم سراغ خانواده‌ی شهید، جواب ندادند؛ نه، شهید را هر چه می‌توانید معرّفی کنید؛ بیشتر معرّفی کنید، بیشتر بگویید؛ این وظیفه‌ همه‌ی ما است.

خانواده معظم شهدا بر اساس فرامین حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه دارند تا شهید خود را با مصاحبه و روش‌های دیگر معرفی کنند که این اقدام ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اجر شهادت را به‌همراه دارد و کاری زینبی در راستای حماسه بزرگ کربلای جبهه‌هاست. خانواده معظم شهدا نبایستی برای مصاحبه و معرفی شهید خود، کوتاهی کنند که این کوتاهی موجب می‌شود تا دشمن در جنگ روایت‌ها قدم به قدم جلو بیاید و شهدا را با تحریف و دروغ معرفی کند؛ اما این وظیفه تنها متوجه خانواده معظم شهدا نیست؛ بلکه همه جامعه، خصوصاً آن‌هایی که محضر شهدا را درک کرده‌اند نیز از این وظیفه مهم مستثنی نیستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi