شناسه خبر : 101511
یکشنبه 11 تير 1402 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در سایه بی تدبیری مسئولان

پایانه مسافربری شهدای شهرداری ایلام از رمق افتاده است

متاسفانه وضعیت نابسامان پایانه مسافربری شهدای شهرداری ایلام به هیچ وجه شایسته‌ی مردم ایلام نیست...

فاش نیوز - پایانه مسافربری ایلام دیگر رونق گذشته را ندارد و بی رمق در حال از دست رفتن است و چنانچه مسئولان فکری نکنند صنعت حمل و نقل که زیر ساخت توسعه و گردشگری استان است  از بین می رود.

به گزارش خبرنگار ما، با توجه به تماس های مکرر از سوی شهروندان ایلامی در چند روز گذشته با مراجعه به تنها پایانه شهر ایلام می توان از نزدیک شاهد مشکلات و تعطیلی آن برای جابجایی مسافران  بود.
  متاسفانه وضعیت نابسامان پایانه مسافربری شهدای شهرداری ایلام به هیچ وجه شایسته‌ی مردم ایلام نیست. بر این اساس و با توجه به سیاست دولت در راستای حمایت از صنعت گردشگردی و تقویت ناوگان برون‌شهری، این وضعیت - که پایانه مسافربری شهدای شهرداری ایلام را به سمت تعطیلی می برد- قابل قبول نیست و صدمه ای جدی به افکار عمومی و صنعت توریستی خواهد زد.
متاسفانه در این پایانه، سازماندهی درستی برای معرفی، انتقال و جابجایی گردشگران و مسافران از ایلام به مناطق دیگر وجود ندارد و این امر بزرگترین ضعف در حوزه گردشگری ایلام محسوب می شود.

چنانچه با برنامه ریزی صحیح، جابجایی و تردد تورهای سیاحتی، به درستی ساماندهی شوند سالانه حداقل چندین میلیون مسافر و توریست، سهم این شهرستان می شود که برای منطقه تولید سرمایه و ثروت خواهد کرد.

بر این اساس در چند روز گذشته با مراجعه به پایانه مسافربری ایلام شاهد این موضوع خواهیم بود که دیگر رونق گذشته در آن وجود ندارد و بی رمق در حال از دست رفتن است. چنانچه مسئولان فکری نکنند صنعت حمل و نقل که زیر ساخت توسعه استان و صنعت گردشگری است در استان از بین خواهد رفت.
با توجه به پرداخت های مناسب به برخی از اتوبوس ها در پایانه مسافربری شهرستان مهران، رانندگان بدون توجه به خواست مردم وارد پایانه مسافربری شهدای شهرداری ایلام نمی‌شوند و قاطبه مردم در بیشتر روزها گرفتار این بی‌تدبیری شده اند.
 
پایانه مسافربری ایلام چندسال پیش مورد بهره برداری قرار گرفت و تعدادی اتوبوس اقدام به جابجایی مسافران در مسیرهای کشوری و استانی کردند. اما در حال حاضر به دلیل نبود اتوبوس مردم دچار تنگنا شده و خدمات به مسافران ارائه نمی شود و این روند غلط باعث تعطیلی پایانه مسافربری ایلام شده است.
 در حالی که حمل و نقل عمومی زیر ساخت توسعه در جامعه محسوب می شود و چنانچه مسئولان به این ام مهم توجه نکنند ممکن است ایلام از مسیر توسعه خارج و دولت به اهداف توسعه گردشگری و خدمات دهی مطلوب در استان نخواهد رسید.


|| حمیدرضا محمد مرادی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi