شناسه خبر : 101538
دوشنبه 12 تير 1402 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگ‌ترین قهرمانان و الگوهای زنده‌ ایران

فاش نیوز - رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با خانواده‌های شهدا در مورد بزرگ‌ترین قهرمانان کشور بودن و عالی بودنِ درجه شهدای ما فرمودند:
«شهدا قهرمان کشورند؛ قهرمانهای کشور ما شهدا هستند؛ بالاتر از شهدا ما هیچ قهرمانی نداریم؛ اینها هستند که در دشوارترین میدانها مبارزه کردند و توانستند به عالی‌ترین درجات برسند و توانستند دشمن را شکست بدهند؛ اینها قهرمانند.... شهدای ما همه قهرمانند....
عزیزان من! آن چیزی که خیلی مهم است- و این کلمه آخر من است که عرض می‌کنم- [این است که] فرزندان شما، شهیدان شما، در یکی از حسّاس‌ترین مقاطع تاریخ کشور، سرنوشت کشور را عوض کردند؛ در یکی از حسّاس‌ترین مقاطع. انقلاب اسلامی رخ داد تا کشور را که داشت به سرعت به سمت درّه‌ انحطاط اخلاقی و دینی و سیاسی پیش می‌رفت حفظ کند و حفظ کرد، بعد دشمن حمله نظامی کرد و این جوانها بودند که رفتند ایستادند هشت سال مقاومت کردند، کشور را نجات دادند؛ بعد، در طول این زمان تا امروز، در فتنه‌های مختلف، در آشوب‌افکنی‌های مختلف، در نوع متنوّع حملات دشمن، جوانها سینه سپر کردند، تعدادی از اینها به شهادت رسیدند- مثل همین حوادثی که در این سال گذشته یا سال‌های گذشته اتّفاق افتاد- توانستند این کشور را حفظ کنند. سرنوشت کشور را اینها به سمت سربلندی کشاندند. امروز کشور ما سربلند است؛ جوانها این کار را کردند، شهدای شما این کار را کردند. امثال ماها نمی‌توانیم ادّعا کنیم که ما فلان اقدام را کردیم، فلان حرکت را کردیم؛ نه، اگر فداکاری این جوانها نبود، هیچ اتّفاقی برای این کشور نمی‌افتاد و می‌رفت به طرف درّه‌ سقوط؛ آن که مانع شد، جوان شجاع و مؤمن و متدیّن و انقلابی و فداکار بود که توانست این کار مهم را انجام بدهد. این جوانهای ما توانستند کشور را از تهدیدها و از خطرها عبور بدهند؛ توانستند کشور ما را از خطرهای بزرگ نجات بدهند، از تهدیدها عبور بدهند، خیلی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.»04/04/1402
و در مورد الگوی زنده بودنِ شهدا فرمودند:«چه آنهایی که در دفاع مقدّس شهید شدند، چه آنهایی که شهدای امنیّتند و در مرزها به شهادت رسیدند، چه آنهایی که در این چند سال اخیر برای دفاع از حرم رفتند و از حرم عتبات عالیات دفاع کردند، از حرم حضرت زینب دفاع کردند، اینها از بهترین تعلّقات و شیرین‌ترین تعلّقات خودشان گذشتند، پا گذاشتند روی تعلّقات خودشان و رفتند. اینها همه الگویند؛ جوان احتیاج به الگو دارد و اینها الگوهای زنده‌ی کشور ما و جوانهای ما محسوب می‌شوند؛ یاد اینها باید زنده بماند.»04/04/1402
ستارگان نورانی
در مورد قهرمان و عالی درجه بودنِ شهدا باید گفت که خاطراتی که از بسیاری شهدا به ویژه شهدای شاخص نقل شده است، نشان می‌دهد این ستارگان آسمان انقلاب اسلامی به قول معروف ره صدساله را یک شبه پیموده و آنچه را که عارفان بعد از سال‌های طولانی رنج و ریاضت‌های خاص و طاقت‌فرسا ممکن است به آن دست یابند، شهدا فراتر از آن را در مدتی کوتاه و اغلب در عنفوان جوانی کسب نموده و به قهرمانانی عالی درجه تبدیل گردیده‌اند که سرنوشت کشور را عوض نموده‌اند.
عوض کردنِ مسیر و سرنوشت کشور و منطقه و جهان
در مورد عوض شدنِ سرنوشت کشور به‌دست شهدا باید گفت که کشور ایران مرکز ثقل غرب آسیا و در حساس‌ترین منطقه آن واقع گردیده است که در دوران طاغوت توسط مفسدترین و وابسته‌ترین شاهان اداره می‌شد و نه تنها رأس حکومت و خانواده و درباریان در فساد آشکاری غوطه‌ور بودند، بلکه مملکت را نیز به فساد و وابستگی کشانده و عوامل بزرگ‌ترین و جنایتکارترین مستکبران جهان یعنی آمریکا و اسرائیل علناً در مراکز حساس کشور همچون ارتش حضور فیزیکی داشته و نفوذ و دخالت‌شان در سایر شئون و همچنین در تعیین سیاست‌های اصلی و اساسی کشور برکسی پنهان نبود و محصول این نوع کشورداری هم رواج انحطاط و سقوط و وابستگی همه‌جانبه و فعالیت رسمی مراکز فساد و فحشا بود؛ در چنین شرایطی به برکت عنایات الهی و رهبری امام خمینی و خون شهدا، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و دست مستکبران از کشور قطع و بساط فساد و فحشای علنی برچیده شد و مبارزه با مستکبران و دفاع و پشتیبانی از مظلومان عالم در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و البته هر چه جلوتر رفتیم باز شهدای بسیار و بی‌شماری در راه دفاع از انقلاب و نظام تقدیم گردید از عالی‌ترین مسئولان همچون رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس ‌قوه قضائیه، ائمه جمعه، فرماندهان سپاه و ارتش و نیروی انتظامی، نمایندگان دولت و مجلس و مسئولان در رده‌های مختلف تا مردم عادی و بسیجیان مخلص و جان بر کف.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در برخی شهرها توطئه‌های وحشتناک و خونین ضدانقلاب با رویکرد تجزیه‌طلبی که مشابه جنایات داعشیها و تکفیریها در سوریه و عراق بود، در سطحی گسترده آغاز شد وترورهای کور در تهران و سایر نقاط نیز مکمل آن بود به گونه‌ای که ارکان حکومت وعالی‌رتبه‌ترین مسئولان در مدت کوتاهی به شهادت رسیده و منافقینِ ضدانقلاب در برخی شهرها کشتار گسترده‌ای راه‌انداختند که با تقدیم شهدای عزیزی مبارزه و مقابله با این تحرکات انجام شد و هنوز درگیریهای داخلی ادامه داشت که جنگ تحمیلی با پشتیبانی تمامی ابرقدرت‌ها و اذناب‌شان آغاز گردید که با تقدیم چند صد هزار شهید و به برکت خون شهدای قهرمان‌مان، ضدانقلاب داخلی دفع و جنگ تحمیلی با پیروزی جمهوری اسلامی ایران خاتمه یافت و عزت و سربلندی و سرفرازی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آمد. متعاقب آن معادلات منطقه‌ای و جهانی تغییر کرد و به برکت خون شهدا و الگوبرداری از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گروههای مقاومت در سراسر خاورمیانه تشکیل گردید و انواع و اقسام توطئه‌های مستکبران و دنباله‌های‌شان در منطقه به برکت خون شهدای محور مقاومت با شکست مواجه شد و مستکبران جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل دچار افول و انزوای بی‌سابقه‌ای شدند.
در سوریه و عراق خونریزی‌ها، وحشی‌گری‌ها، سربریدن‌ها، پوست کندنها، زنده زنده سوزاندن‌ها و تهدید حرم‌های مطهر از سوی داعش و تکفیری‌ها که از حمایت همه‌جانبه‌ دشمنان قسم خورده‌ اسلام برخوردار بودند، به برکت خون شهدای مدافع حرم از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف و به ویژه سردار بزرگ و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی با شکست مواجه گردید و نابودی داعش اعلام و محقق گردید.
در فلسطین و لبنان نیز با تقدیم هزاران شهید، رژیم اشغالگر قدس بارها با شکست‌های مفتضحانه‌ای مواجه شده و در حال حاضر با سرعت سرسام‌آوری در سراشیبی سقوط ونابودی قرار دارد.
در داخل کشور نیز فتنه‌ها و آشوب‌های داخلی، تعرضات مرزی و اقدامات تجزیه‌طلبانه توسط شهدای امنیت از قوای نظامی و انتظامی و بسیجیان مخلص و جان بر کف، بارها و بارها دفع گردیده است و به ویژه در یک سال اخیر کمتر روزی بوده است که خبر شهادت مدافعان امنیت در کشور منتشر نشده باشد.
آری به برکت رهبری ولی‌فقیه و خون شهدای قهرمان نه تنها مسیر و سرنوشت کشور بلکه مسیر و سرنوشت منطقه و جهان عوض شده و در جهت افول و انزوای مستکبران عالم و اقتدار روزافزون اسلام و انقلاب اسلامی و گروههای مقاومت قرار گرفته است.
الگو و زنده و جاویدان بودنِ شهدا
در مورد الگوی زنده بودنِ شهدا باید گفت که شهدای ما شاگردان ممتاز مکتب معصومین و به ویژه اباعبدالله الحسین(ع) هستند که هم ایثارگری و از جان گذشتگی‌شان در راه دین و میهن الگوی ایرانیان و جهانیان است و هم ویژگی‌ها و کرامات‌شان الهام‌بخش همگان.
شلوغ بودن گلزارهای شهدا و برگزاری بزرگداشت‌ها و یادواره‌های شهدای متعدد، حضور گسترده و پرشور مردم در تشییع شهیدان، آذین‌بخشِ همه محافل بودنِ تصاویر و نام و یاد شهدا، صحبت‌ها و دلنوشته‌های متعددی که در مورد تأثیرپذیری عمیق و الگو گرفتن از روش و منش شهدا مکرر در مکرر از راه‌های مختلف منتشر گردیده است و به ویژه ماجراهای بسیار و بیشمار و متواتر و در عین حال شگفت‌انگیزی که از نتیجه گرفتن از توسل به شهدا و معجزات و گره‌گشایی‌های شهدایی و درمان دردها و بیماری‌ها و رفع مشکلات و ناممکن‌ها نقل گردیده است که مصادیق قطعی و روشن و انکارناپذیرِ زنده بودن شهدا هستند و... همه و همه حکایت از زنده و الگو و الهام‌بخش بودنِ شهیدان دارند و البته وعده الهی در مورد زنده و جاویدان بودنِ شهدا هم از همه اینها بالاتر و اعلاتر است که:
«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»(آل عمران، 169)

کامران پورعباس

منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi