شناسه خبر : 101670
شنبه 17 تير 1402 , 13:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیه شهید «عیسی شجاعی» برای تضمین سعادت ملت ایران

در وصیتنامه شهید شجاعی آمد؛
 
شهید «عیسی شجاعی» روز دوم مرداد سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد و از کرج به جبهه اعزام شد و روز ۱۹ مرداد سال ۱۳۶۲ در سن ۱۸ سالگی در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید «عیسی شجاعی» روز دوم مرداد سال ۱۳۴۴ به دنیا آمد و از کرج به جبهه اعزام شد و روز ۱۹ مرداد سال ۱۳۶۲ در سن ۱۸ سالگی در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در منطقه بر جای ماند، اما به لطف الهی و با تلاش گروه‌های تفحص شهدا پیکر مطهر شهید شجاعی کشف و شناسایی شد و پدر و مادر گرامی این شهید پس از ۴۰ سال از چشم‌انتظاری درآمدند.

آیین وداع با پیکر شهید «شجاعی» با حضور خانواده شهید روز ۲۳ خرداد در معراج شهدای تهران برگزار شد.

پیام شهید شجاعی برای ملت شهیدپرور ایران

برای این شهید والامقام، یک آیین تشییع شهید در روز دوشنبه (۲۹ خرداد) همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) در کرج و یک آیین تشییع دیگر در روز پنج‌شنبه (اول تیر) در شهرستان طالقان، روستای دنبلید (زادگاه شهید) برگزار شد.

مَن طَلَبَنی، وجدَنی و مَن وَجَدَنی، عَرَّفَنی و مَن عَرَّفَنی، أحبَّنی و مَن أحَبَّنی، عَشَقَنی و مَن عَشَقَنی، عَشَقتُه و مَن عَشَقتُه، قَتَلتُه و مَن قَتَلتُه، فعلیَّ دِینُه و مَن علیَّ دِینُه، فأنا دِینُه

آن کس که مرا طلب کند، می‌یابد؛ آن کس که یافت، مرا می‌شناسد و آن کس که مرا شناخت، دوستم می‌دارد... آن کس که به او عشق بورزم، او را می‌کشم... و آن کس را که من بکشم، خون‌بهایش بر من واجب است... و آن کس که خون‌بهایش بر من واجب است؛ پس من خودم خون‌بهایش هستم.

پیام شهید شجاعی برای ملت شهیدپرور ایران

خدمت امام زمان (عج) و نایب برحقش سلام عرض می‌نمایم و با سلام و درود فراوان به زینبان دوران که با روانه کردن حسینیان به میدان‌های نبرد حق علیه باطل، دیِن خود را به ایثارگران ادا می‌نمایند.

پدر جان، با اینکه فردی لایق برای شما نبودم و شما را اذیت می‌نمودم، ولی از شما خیلی سپاسگزارم؛ برای اینکه در دامان پدری مذهبی و مهربان تربیت شدم.

مادر جان، نمی‌دانم چطور از زحمات بی‌پایان شما تشکر کنم. مادر عزیزم را به صبر و بردباری سفارش می‌نمایم و از او می‌خواهم که برادران و خواهرم را در راه امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) حرکت دهد و مادر عزیزم را در صبر، مصداق این آیه مبارکه قرآن قرار می‌دهم:

«مِن المؤمنین رجالٌ صَدَقوا ما عاهَدوا اللهَ علیه فمِنهم مَن قضی نحبَه و مِنهم مَن ینتَظِر و ما بدَّلوا تبدیلاً»‌

می‌فرماید: برخی از آن مؤمنان بزرگ‌مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند، کاملاً وفا کردند، پس برخی بر آن عهد ایستادگی کردند. (تا برای خدا شهید شدند)

پیام شهید شجاعی برای ملت شهیدپرور ایران

پیام من به امت شهیدپرور و امت حزب‌الله این است که اول همیشه خدا را شاهد کار‌های خود قرار دهید و دیگر یاری به امام را فراموش نکنید؛ واقعاً اگر در حال حاضر اسلام و امام را یاری نکنیم، کِی و کجا باید این کار را انجام دهیم و... که شما بیشتر آگاهید.

التماس دعا

۱۳۶۲/۰۱/۲۳

شجاعی

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi