شناسه خبر : 101761
دوشنبه 19 تير 1402 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس از طریق تئاتر و نمایش

فاش نیوز - «رحیم‌آبادی» خواستار ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از طریق هنر تئاتر و نمایش شد و گفت: نسل امروز از جنگ و دفاع مقدس هیچ سابقه ذهنی ندارد و وظیفه هنرمندان است که با همه ابزارهای هنری، اهمیت و وضعیت دفاع مقدس، شرایط کشور و رزمندگان را برای جوان و نوجوان به تصویر بکشند.

 

سس«مهدی رحیم‌آبادی» معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: امروز دشمنان می‌خواهند از طریق نفوذ فرهنگی و هنری جوانان را منحرف کنند و ما وظیفه داریم تا هنر اسلامی و انقلابی را به خوبی به نسل جوان تبیین کنیم.

وی ایثار، ایمان، توسل، تعهد، شجاعت و آموزش را از مؤلفه‌های ارزشی و اعتقادی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و بیان داشت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با کم‌ترین اطلاعات وارد نبرد علیه رژیم بعثی شدند اما روحیه ایمانی، شجاعت و اعتقادات قوی آن‌ها راه را برای موفقیت هموار کرد.

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس دژی مستحکم است که به هیچ وجه قابل فتح نیست، بیان داشت: باید حقایق آن را در حد توان با زبان هنر به نسل حاضر که از نزدیک وقایع آن روزگار را لمس نکردند، تبیین کنیم.

رحیم‌آبادی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نقش هنر درانتقال مفاهیم دفاع مقدس فرمودند؛ «هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست» لذا ارئیه هر مفهوم مهم بشری، در قالب‌های ارزشمند هنری که بیشترین امکان برقراری ارتباط با مردم را دارد به طور قطع در یادها و خاطره‌ها می‌ماند.

وی خواستار ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان از طریق هنر تئاتر و نمایش شد و تبیین کرد: نسل امروز از جنگ و دفاع مقدس هیچ سابقه ذهنی ندارد و وظیفه هنرمندان است که با همه ابزارهای هنری، اهمیت و وضعیت دفاع مقدس، شرایط کشور و رزمندگان را برای جوان و نوجوان به تصویر بکشند.

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه به برگزاری کارگاه آموزش بازیگری «استعدادیابی» اشاره کرد و افزود: این کارگاه یک روزه با همکاری انجمن هنرهای نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان، حوزه هنری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اداره‌کل آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد استان برگزار شد.

رحیم‌آبادی اضافه کرد: مرحله اول این کارگاه با حضور ٢۵٠ نفر با حضور استاد «داود شیخ» برگزار شد و مقرر شد مرحله دوم آن با محوریت «آموزش منجر به تولید» با عنوان «طرح تابستانی آموزش بازیگری» با حضور اساتید مجرب و با حمایت معاونت امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در تمامی شهرستان ها برگزار شود.

وی هزینه بدوی جهت شرکت در این دوره را مبلغ یک میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: مرحله سوم این رویداد آموزشی به صورت استانی و با حضور اساتید کشوری از برگزیدگان مراحل مقدماتی که در سطح شهرستان‌ها صورت پذیرفته به صورت پیشرفته برگزار خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi