شناسه خبر : 101784
سه شنبه 20 تير 1402 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ابلاغ دستورالعمل اجرایی اردوی «راه اشتغال» ویژه ایثارگران

فاش نیوز - نحوه ارائه خدمت به متقاضیان واجد شرایط بهره‌مندی از برنامه اردوی «راه اشتغال» برای سال ۱۴۰۲ از سوی معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شد.

 

آموزش کارآفرینی به ایثارگران در اردوی «راه اشتغال» / حضور ۲۰۰۰ ایثارگر دراین طرح طی سال جاریبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دستورالعمل اجرایی برنامه اردوی «راه اشتغال» نحوه ارائه خدمت به متقاضیان واجد شرایط بهره‌مندی از این خدمت برای سال ۱۴۰۲ در راستای ایجاد و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و به منظور آشنایی ایثارگران با طرح‌های کسب و کار، افزایش اطلاعات شغلی جامعه هدف، انتقال تجربیات مفید و ارزشمند مدیران و کارفرمایان، ایجاد انگیزه و افزایش آمادگی برای اجرای طرح و ورود به بازار کسب و کار تدوین و ابلاغ شد.

محمد اسماعیل هاشم‌لو معاون دفتر اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت برگزاری اردو جهت آگاهی‌بخشی به ایثارگران در رابطه با انواع مشاغل و آموزش این قشر مکرم در محیط کار واقعی گفت: با هدف آشنایی افراد جویای کار با طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی، تمهیداتی فراهم شده تا ضمن بازدید جامعه ایثارگری از مجموعه‌ها و کارگاه‌های موفق، اطلاعات مربوط به مشاغل مرتبط با آن کسب و کار‌ها در اختیار ایثارگران قرار گرفته و تجربیات ارزشمند مدیران اجرایی و صاحبان کسب و کار به افراد شرکت کننده در این اردو‌ها منتقل شود.

معاون دفتر اشتغال و کارآفرینی افزود: از جمله برکات این برنامه می‌توان به ایجاد فضایی مناسب جهت اطلاع‌رسانی شغلی مفید به ایثارگران، آموزش مشاغل و همچنین راهنمایی و مشاوره جامعه هدف شرکت کننده در اردو اشاره کرد. البته نباید از این نکته هم غافل بود که انجام این قبیل فعالیت‌ها ضمن پر کردن خلأ موجود در آموزش‌های دانشگاهی به خصوص در بخش فنی و مهندسی، می‌تواند با شناساندن درست ایثارگران به کارفرمایان کارگاه‌های مورد بازدید و ترغیب ایشان به همکاری با بنیاد و ایثارگران، مقدمات جذب و بکارگیری ایشان را ایجاد کند.

هاشم‌لو در پایان گفت: در سال جاری بالغ بر ۲۰۰۰ نفر برای شرکت در اردوی راه اشتغال در کشور در نظر گرفته شده که امید می‌رود تا با هماهنگی، ساماندهی و اجرای صحیح این فعالیت در کل کشور، شاهد تحقق اهداف این برنامه و تبدیل بیکاران بالفعل به شاغلان بالقوه در سال‌های آینده باشیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi