شناسه خبر : 101809
چهارشنبه 21 تير 1402 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بانک دی بانک ایثارگران یا بانک خواص (۲)

به نام ایثارگران به کام مدیران و دیگران

در زمان تفحص شاهد بودم از این بانک مدیران کوچک و بزرگ پس از پایان وقت اداری با خودروهای لوکس و شاسی بلند خود مانور تجمل می دادند و به منازل شمال شهر خود می رفتند و از ایثار و ایثارگری هم خبری نبود...

فاش نیوز - بانک دی مالک دارایی‌های ارزشمندی نظیر نیروگاه دماوند مالکیت ۷۱ درصد که قبلاً ۱۰۰ درصد بوده، کوهستان پارک مشهد، زمین مترو صادقیه، مجتمع فرهنگی تفریحی چشم تهران، شرکت خدمات ارزی بانک دی مالکیت ۹۸ درصد، سرمایه‌گذاری بوعلی مالکیت ۳۷ درصد و سایر دارایی‌های دیگر است.

لیست بلند بالای دارایی‌های بانک دی گواه پتانسیل بالای شرکت در افزایش سرمایه و در نتیجه بهبود وضعیت بانک است. اما چرا این اتفاق نیفتاده است؟

با حمایت‌های بسیار جدی که در سال‌های گذشته از بانک دی شده است از قبیل واگذاری املاک، واگذاری نیروگاه دماوند، انتقال حقوق و مزایای ایثارگران به این بانک و سایر اقداماتی که به دلیل دارا بودن اکثر سهام آن توسط ایثارگران توجیه‌پذیر بود و کسی نمی توانست ایراد بگیرد؛ یعنی با تعلق مالکیت بیشترین سهام بانک به ایثارگران، هر اقدام حمایتی از جانب بنیاد توجیهات قوی برای این موضوع داشت، لکن همه حمایت ها که از جیب و اموال ایثارگران انجام گرفت و به نوعی سهامداران غیر ایثارگر هم از آن منتفع شدند. ولی ایثارگران بیش از ۲۰ سال است که همچنان در حسرت بهره مندی از سهام و منافع این بانک هستند.

نیروگاه دماوند ابتدا به عنوان مطالبات آزادگان به بنیاد واگذار شد ولی به مرور با برنامه‌های حمایتی خاصی که صورت پذیرفت به سمت واگذاری به بانک دی هدایت شد اما با همه حمایت‌های انجام گرفته زیان انباشته بانک در انتهای اسفند ۱۴۰۱، ۱۷۲ هزار میلیارد ریال گزارش شده است؛ که البته انتظار می‌رفت با حمایت‌های همه جانبه‌ای که از بانک صورت گرفته است این اتفاق نمی‌افتاد. (موضوع نیروگاه دماوند و سودآوری این نیروگاه در گذشته در گزارش مجزایی به اطلاع خواهد رسید و وضعیتی که اکنون این نیروگاه پیدا کرده است، گزارش خواهد شد.)

در هر دوره مدیریتی وعده ها داده شد که ایثارگران صبر کنند تا از ثمره شیرین بانک دی بهره مند شوند. این وعده ها به درازا کشید و همچنان هیچ امیدی به انتفاع ایثارگران از آن نیست.

البته در زمان تفحص شاهد بودم از این بانک مدیران کوچک و بزرگ پس از پایان وقت اداری با خودروهای لوکس و شاسی بلند خود مانور تجمل می دادند و به منازل شمال شهر خود می رفتند و از ایثار و ایثارگری هم خبری نبود. برای همین بانک اگر برای ایثارگران آبی نداشت برای مدیران از گذشته تا حال نان خوبی داشته است.

از دلایل اشتیاق خدمت خالصانه در بانک و بخش های اقتصادی همین نیت پاک و خلوص خدمت در آنجاست. ایثارگران به دلیل آنکه عمده سهام بانک را دارند می توانند به صورت قانونی و با تعیین وکیل در هر شهرستان به وضعیت فعلی بانک پایان و به عنوان مجمع زمام بانک را به دست بگیرند، زیرا در هر دوره خوابهایی برای بانک دیده شد که نباید اجازه داد آن خوب ها تعبیر شود.

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
فکر نکنید با گذشته تغییری کرده ، وضع همان است که بوده
بد تر شده...!!!!!!!!!!
همه ی این مسائل برمی گردد به سیاست گذاری های کلان اقتصادی که همه را همه کاره کردند تمام دستگاههای حاکمیّتی را خود گردان . نتیجه اش می شود ( هرکسن اوز قازاندی دی )
باید آقایان ماشین لوکس سوار بشوند با هزار خواهش و التماس از بنیاد شهید که من مشگل دارم ومنت زیاد بنده را به بانک دی معرفی کردند ۱۰۰میلیون وام دادند ۱۴۶میلیون باید پس بدم خوب همین میشود که آقایان ماشین لوکس سوار می‌شوند برادر عزیز جناب مجتهد بزرگوار دیگه جانباز ارزشی ندارد برای آقایان اینها براشون بار شده و همه کاری هم میکنند و دولت‌ها هم حامی اینها هستند بنابر این جانباز باید کتک بخورد که دفاع کرده و برخی گرگ شده اند
سلام علیکم، خلاف شرع واخلاقه چون خودروجانبازان۷۰ درصدهوارفت
سلام ، در مباحث معیشتی اگر مایحتاج ضروری مردم مثال گوشت و مرغ و برنج و مهمتر از اینها اجاره مسکن کنترل و کاهش یابد آنقدر مملکت خوب و مردم راضی میشوند که از دوره شاه بهتر باشد!!!!!!!
چرا آقای رییسی هیچگونه اقدامی برای تغییر مدیرانی که مسبب وضع موجود هستند نکرد و همچنان مسئولان غرب پرست که در ضدیت با دولت انقلابی هستند در پستهای حساس حضور دارند؟
اگر فکر میکنند با تغییر مدیران سابق چیزی عوض نخواهد شد سخت در اشتباه هستند چون حداقل میتوان امیدوار بود که بخشی از اختلاسهایی که عادی شدند حذف و به بیت المال بازگردند. برای مثال سهمیه قیر رایگان تبدیل به اختلاسی بزرگ شده که بطور عادی و روال معمول در حال انجام است حتی دستگاههای نظارتی نیز هیچگونه کنترلی ندارند و اینها اثبات شدند همچنین در پروژه های عمرانی سهم 5 درصد ناظر از هر پروژه تبدیل به روال عادی شده و علنی انجام میشوند زیرا اینگونه مسولان هیچ اعتقادی به دین و معاد ندارند و صددرصد سکولار هستند در حالیکه نیروهای انقلابی و متعهد و متخصص وجود دارند که در طی سالهای متوالی در حاشیه قرار، همه میدونن !!!!
بنظرم مشکل از بالاست یعنی رعیس جمهوره
بنظرم مشکل از دولت قبلی است دو سال وقت کمی است ،،،همیشه دیروز بهتر از امروز!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi