شناسه خبر : 101862
شنبه 24 تير 1402 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای رهیافته

نگاهی به تاریخچه و فعالیت‌ها و دستاوردهای انجمن شهید ادواردو آنیلی - بخش اول
فاش نیوز - شهید آنیلی، شیعه‌ای ضدصهیونیست
شهید ادواردو آنیلی پسر جیانی آنیلی سناتور و ابرثروتمند کاتولیک ایتالیایی است. 
سناتور جیووانی آنیلی مالک کارخانجات اتومبیل‌‌سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا آلفارمئو، ایویکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ لاستامپا وکوریره دلاسرا، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. افزون بر اینها چندین شرکت ساختمان‌‌سازی، راه‌‌سازی، تولید لوازم پزشکی و بالگرد‌سازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزو سهامداران اصلی آنها هستند. 
ادواردو تنها فرزند پسر سناتور آنیلی است و قرار بود وارث این سونامی پول و سرمایه شود. 
مادرش مارلا کاراچولو دی کاستانیتو یک پرنسس یهودی از نوادگان خاندان کاراچولو و خواهر کارلو کاراچولو مؤسس و صاحب امتیاز گروه رسانه‌ای اسپرسو، غول رسانه‌ای ایتالیا است. 
آقای قدیری ابیانه رایزن مطبوعاتی و سخنگوی سابق سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا معتقد است: «یکی از تاکتیک‌های صهیونیست‌ها برای تمرکز ثروت، ازدواج با افراد بسیار ثروتمند است تا از این طریق ثروت به فرزندان یهودی‌زاده برسد. اما توطئه در اینجا ختم نمی‌شود. بلکه مرگ و میر در خانواده‌ای که یکی از آنها با زنی یهودی ازدواج کرده است شروع می‌شود به نحوی که سهم ارث وارثین یهودی افزایش یابد. این همان بلایی است که بر سر خانواده ادواردو نازل شد و ظاهراً خانواده گائتانی نیز احتمالاً دچار آن شده است.»
ادواردو تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ‌التحصیل شد.
ادواردو ماجرای مسلمان شدنش را چنین تعریف می‌کند: «زمانی که در دانشگاه نیویورک درس می‌خواندم، یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم. چشمم افتاد به قرآن و کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است. آن‌ را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم. احساس کردم این کلمات، کلمات نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد. این بود که بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. این شد که آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم.»
این اتفاق که منجر به مسلمان شدنِ ادواردو گردید، ظاهراً چهار سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است.
اولین آشنایی ادواردو آنیلی با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا (در سال‌های ۵۸ تا۶۱) بود که از طریق تلویزیون ایتالیا پخش شده است. ادواردو پس از شنیدن این مصاحبه برای دیدار با قدیری ابیانه به سفارت ایران در ایتالیا مراجعه کرد و صحبت‌ها و ارتباط‌هایش با قدیری ابیانه نهایتاً باعث تشرف آنیلی به مذهب تشیع شد و نام مهدی را برای خودش برگزید.
آنیلی چند بار به ایران سفر کرده و به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شده است. در یکی از این سفرها در نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خامنه‌ای شرکت می‌کند و در صف اول می‌نشیند که تصویرش بسیار معروف است و مکرراً در فضای مجازی بازنشر شده است.
در همین سفرها ادواردو با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و امام خمینی پیشانی‌اش را بوسیدند.
همه اینها یعنی آنیلی آگاهانه و با تحقیق اسلام و شیعه را پذیرفته است.
او معتقد بود: «شیعه تک است، چیزی دارد که سایر ادیان ندارند و آن وابستگی به ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام است.»
او گهگاه در مصاحبه‌هایش علیه سیاست‌های کاپیتالیستی حرف می‌زد و در مقابل از طبقات ضعیف جامعه حمایت می‌کرد و از علاقه خود به ادامه مطالعاتش در زمینه ادیان و خداشناسی صحبت می‌نمود. 
گرایش به اسلام و شیعه و فعالیت‌های ضد استبدادی 
آنیلی باعث شد در ۲۴ آبان ۱۳۷۹(۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰) در یک واقعه مرموز در ۴۶ سالگی 
توسط ایادی صهیونیسم جهانی، غریبانه به شهادت برسد.
پیکرش را را زیر پل ژنرال فرانکو رومانو در بزرگراه تورینو به ساوونا یافتند و شواهد حاکی از آن بود که از روی این پل ۸۰ متری به پایین پرت شده است.
مقامات و رسانه‌های ایتالیایی، این مرگ را خودکشی در اثر زیاده‌روی در مصرف مواد مخدر اعلام کردند. اما شواهد و مستندات متعددی در رد این ادعا وجود دارد.
دکتر سید کاظم ذاکری مدیرکل امور اروپا و آمریکای مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) که در زمان شهات ادواردو آنیلی در ایتالیا مشغول تحصیل بوده، معتقد است آخرین مصاحبه ادواردو با روزنامه لاستامپا که در نقد صهیونیست‌ها بوده، باعث شهادتش شده است. 
بسیاری از شخصیت‌ها و رسانه‌ها در ایتالیا و خارج ایتالیا مرگ آنیلی را توطئه‌ای صهیونیستی دانسته‌اند و در ایران نیز مستندی ساخته شد که شواهد و مدارکی دال بر ترور ادواردو به دست صهیونیست‌ها ارائه کرد.
شهید مظلومی که 
عده زیادی را متحول و مسلمان کرد 
مستند شهید ادواردو آنیلی مدتی بعد از شهادتش به همت مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز تولید شد. مستندی که از تأثیرگذارترین مستندها بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. البته تیم سازنده هم از آزارهای قاتلان ادواردو بی‌نصیب نماندند. 
نه‌تنها موانع خارجی، بلکه پخش و انتشار این مستند با بی‌مهری‌ها و کارشکنی‌های برخی مسئولان داخلی در دوران اصلاحات نیز مواجه گردید چرا که به‌دلیل غربگرایی‌شان از واکنش احتمالی دولت ایتالیا می‌ترسیدند.
آقای قدیری ابیانه نحوه پخش و انتشار این مستند را چنین شرح می‌دهد: «آقای کاسه‌ساز نامه‌ای می‌نویسد به مقام معظم رهبری، فیلم را هم ضمیمه‌اش می‌کند و می‌گوید خواهش می‌کنم نظرتان را بفرمایید. ظاهراً این فیلم را آقای جلیلی دیده بود و حاشیه‌اش چیزی می‌نویسد و پیشنهاد می‌دهد و آقا می‌پذیرند که این فیلم قبل از پخش ملی، به دانشگاه‌ها برود و به‌صورت میزگرد بررسی بشود تا موجی ایجاد شود. بعد هم تلویزیون پخش کند. من هم دائم از این جلسه به آن جلسه می‌رفتم، این فیلم را نمایش می‌دادند بعد هم من صحبت می‌کردم. خبر ممنوعیت پخش فیلم توسط وزارت خارجه هم باعث ترغیب بیشتر می‌شد. من همان موقع فردی را ‌دیدم که می‌گفت من خودم پانصد سی‌دی تکثیر کردم دادم. بعد هم تلویزیون پخش کرد و خیلی تأثیرگذار بود.»
این مستند توانست تأثیرات زیادی را در جهان ایجاد کند و حتی منجر به مسلمان شدن افرادی از کشورهای مختلف جهان گردید.
در ایران نیز فیلم بسیار متحول‌کننده بوده است. آقای قدیری ابیانه در این‌باره خاطرنشان می‌نماید:
«بعضی‌ها من را می‌دیدند می‌گفتند ما 14 ساله بودیم وقتی این فیلم را دیدیم تصمیم گرفتم روحانی بشویم. آقای سیاوش سرمدی کارگردان می‌گفت برخی‌ها به من نامه نوشتند که ما نماز را کنار گذاشته بودیم با دیدن این فیلم دوباره نمازخوان شدیم.»
در واقع آنیلی شهید مظلومی است که داستان زندگی‌اش عده زیادی را متحول و مسلمان کرده است.
آنیلی، نمادی از صدور انقلاب 
جمال طاهری مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی در مورد ابهامات مرگ آنیلی و رد خودکشی خاطرنشان می‌نماید: تهمت معتاد بودن به مخالفان قدرت در غرب یکی از شیوه‌های رایج در غرب برای از سر راه برداشتنِ امثال آنیلی‌ها است. پلیس ایتالیا مرگ ادواردو را خودکشی اعلام و علت آن را استفاده بیش از حد از مواد مخدر دانست اما دلایل روشنی وجود دارد که حاکی از قتل ادواردو است. نخست اینکه وی به هیچ‌وجه معتاد نبود و حتی ساعت‌ها برای بازداشتن دوستان و نزدیکانش از مصرف مواد مخدر با آنها  گفت‌وگو می‌کرد تا آنها را از این کار بازدارد.
طاهری با اشاره به اینکه در اسلام خودکشی به‌شدت منع شده است، اضافه کرد: ادواردو شخصی به‌شدت آرمانگرا بود که در تمام طول اسلام آوردن خود حاضر به تقیه نشد و حتی مایل نبود برای کاستن از فشارها و تهدیدات، به‌صورت مصلحت‌آمیز اعلام کند که از اسلام روی برگردانده است.
مدیر انجمن اسلامی شهید آنیلی تاکید کرد: شهید آنیلی امیدوار بود ثروت خاندانش را به دست گرفته و در مسیر اسلام استفاده کند اما زمانی که با دسیسه‌های فراوان از این امر ناامید شد به دوستش اعلام کرده بود می‌خواهم به ایران بروم و پناهنده سیاسی شوم و در قم به تحصیلاتم ادامه دهم که وی را به قتل رساندند و شهادت وی را همان‌طور که خودش پیش‌بینی کرده بود، خودکشی جلوه دادند.
وی با اشاره به اینکه فردی که برنامه‌های بلندمدت برای زندگی خود دارد و اهداف والایی را دنبال می‌کند، به هیچ‌وجه دست به خودکشی نخواهد زد، ادامه داد: هیچ‌گونه بررسی تکمیلی در مورد نحوه قتل آنیلی انجام نشد به‌گونه‌ای که بدون کالبدشکافی جسد، مرگ وی را فوراً خودکشی جلوه دادند و جسد وی نیز سریعاً و تا ظهر فردای روز حادثه به خاک سپرده شد تا فرصت برای هیچ‌گونه تحقیقی مهیا نباشد.
مدیر انجمن شهید آنیلی با اشاره به اینکه پس از مرگ ادواردو سانسور مطلقی درباره مسلمان بودن، عقاید و حتی سفر وی به ایران انجام شد، اضافه کرد: پس از مرگ ادواردو تمامی اسناد و شواهد مربوط به فعالیت‌ها و زندگی وی جمع‌آوری شد.
طاهری اذعان داشت: دوست شهید آنیلی آقای مارکو باوا بر قتل مشکوک ادواردو تأکید دارد و کتابی در این زمینه نوشته است. دکتر مارکو در سال 2001 نامه‌ای به شورای عالی قضایی ایتالیا نوشت و در آن ضمن انتقاد از فرآیند رسیدگی به پرونده ادواردو، علت عدم استفاده از آدمک انسانی برای باز‌سازی صحنه خودکشی را جویا شد. به عقیده وی شواهد موجود درباره لباس‌ها و کفش ادواردو، خودکشی را تأیید نمی‌کنند و عدم انجام کالبدشکافی نیز غیرقابل قبول است.
مدیر انجمن شهید آنیلی تاکید کرد: آقای باوا این موضوع را مطرح کرده است که یکی از دلایل به قتل رساندن و شهادت ادواردو نداشتن محافظ شخصی بوده است و این مسئله به واقع جای سؤال دارد که چگونه برای پسر یک سناتور معروف محافظی در نظر نگرفته بودند. دکتر مارکو دلایل متقن دیگری نیز دارد که اثبات می‌کند ادواردو خودکشی نکرده است.
طاهری در مورد مستند ایرانی و ارزشمند زندگی این شهید ایتالیایی گفت: نکته جالب درباره مستند نخست زندگی آنیلی این است که بسیاری از تازه مسلمان‌ها ترجمه‌های این سی‌دی به زبان‌های مختلف را از ما درخواست می‌کنند و معتقدند در بحث تبلیغ دین اسلام بسیار تاثیرگذار بوده است و بر این مبنا این سی‌دی به زبان‌های مختلف ترجمه و تکثیر شده است. البته اکنون انتشار فیلم با موضوع زندگی آنیلی در فضای مجازی و اینترنت در دستورکار ما در آینده قرار داد.
وی افزود: به جرأت می‌توان گفت مستند نخستی که درباره شهید آنیلی ساخته شد، یکی از تأثیرگذارترین مستندهای پس از انقلاب بوده است.
مسئول انجمن شهید ادواردو آنیلی تصریح کرد: بعد از پخش این مستند حرکت‌هایی در فضاهای سایبری و دانشجویی ایجاد و این فیلم از طریق شبکه‌های برون‌مرزی پخش شده و تأثیرهای مثبت آن حتی در کشورهای روسیه و انگلیس مشاهده شد.
وی با بیان اینکه دولت ایتالیا تمام سعی خود را به کار بسته تا  شهادت ادواردو را خودکشی نشان دهد، گفت: یکی از مواردی که توانسته این سکوت را بشکند مستندی است که به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز و کارگردانی سیاوش سرمدی در  کشور ایتالیا ساخته شد و با ارائه اسنادی متقن توانست شبهات ذهنی مردم را برطرف کند.
طاهری درباره مشکلات ساخت این مستند اظهار داشت: زمانی که این مستند در کشور ایتالیا در حال ساخت بود مشکلاتی برای گروه سازنده آن توسط مافیای قدرت این کشور پیش آمد از جمله اینکه عوامل سازنده این مستند چندبار تهدید به مرگ شدند و حتی قصد تطمیع تهیه‌کننده را داشتند و به او پیشنهاد کردند، هم‌وزن بدنش دلار به او دهند تا از ادامه ساخت این مستند منصرف شود.
وی ادامه داد: همچنین تیمی که برای رایزنی فرهنگی از ایران به ایتالیا رفته بودند به‌عنوان تروریست دستگیر و به مدت یک هفته بازداشت شدند زیرا مافیای قدرت مایل نبود حقایق پشت‌پرده این جنایت آشکار شود.
وی به یکی از شبهات اشاره کرد و گفت: یکی از این شبهات این است که چرا این فرد باقی نماند تا با قدرت و ثروتش برای اسلام و تشیع کاری انجام دهد.
طاهری افزود: این در حالی است که خود ادواردو همیشه می‌گفت، این خواست خدا بود که من شیعه شوم تا زندگی افراد بسیاری تحت تأثیر زندگی من عوض شود و در نهایت نیز با شهادت خود این امر را جامعه عمل پوشاند.
مسئول انجمن شهید آنیلی تاکید کرد: مسلمان شدن شهید آنیلی زمانی مطرح شد که بیداری اسلامی هنوز آغاز نشده بود اما زندگی وی نمادی از صدور انقلاب است.
انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی
انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی یک انجمن مردمی برای تبلیغ اسلام است که تازه مسلمانان زیادی را در خود جای داده است. فعالیت‌های انجمن بر محور تبلیغ اسلام، تشیع و زنده نگه داشتن یاد و نام شهید ادواردو آنیلی است.
جمال طاهری مدیر مجموعه شهید ادواردو آنیلی جرقه و روند شکل‌گیری انجمن را چنین شرح می‌دهد: «حدود سال ۱۳۸۴ بود که مستندی به نام «ادواردو» برای شهید ادواردو آنیلی پخش شد. تا مدت‌ها وقتی شب‌ها می‌خواستم بخوابم وقتی به این مستند فکر می‌کردم ‌گریه‌ام می‌گرفت. به خودم می‌گفتم یک نفر به نام ادواردو در زندگی همه‌چیز داشت اما به‌خاطر اعتقادی که من در آن بزرگ شدم همه را کنار زد. در حالی که من همه آن اعتقادها را داشتم ولی ادواردو برای رسیدن به این اعتقادات کلی زجر کشید. آن زمان دریک دوره تابستانی امام‌زمان‌شناسی شرکت کردم. در آن دوره کتابخانه تخصصی وجود داشت که آیت‌الله میردامادی آن‌جا بودند. ایشان توریست‌هایی که به اصفهان می‌آمدند را آن‌جا می‌آورد و با آنها بحث می‌کرد و از این طریق خیلی‌ها را مسلمان کرده بود. حتی در هیئت‌شان هم تازه مسلمانان را می‌آورد و با آنها حرف می‌زد. به حاج آقای میردامادی گفتم چرا روی توریست‌ها و جوان‌ها بیشتر کار نمی‌کنید؟ چون توریست‌های زیادی به اصفهان می‌آیند و می‌توان از داستان ادواردو استفاده کرد و آنها را درگیر کرد. حاج آقا هم خیلی موافق بود و خودش حتی خانه‌اش را فروخته بود تا در تمام اروپا تبلیغ اسلام کند. به من گفت برو طرحی که داری را مکتوب بنویس و برایم بیار. طرح را نوشتم و همین شد که «انجمن ادواردو آنیلی» شکل گرفت.
به عبارت دیگر سال 84 پیشنهاد بزرگداشت شهید ادواردو آنیلی را به آیت‌الله میردامادی دادیم، گفتند طرح را بنویسید و موضوع به طرف تشکیل یک انجمن رفت. این طرح را ایشان پسندیدند و دستور راه‌اندازی آن را به من دادند.
به این ترتیب انجمن شهید ادواردو آنیلی در سال ۱۳۸۴ با هدف معرفی اسلام و تشیع به توریست‌ها در اصفهان شکل گرفت. هر ساله یادبود ادواردو در این مجموعه برگزار می‌شود و هدف ما معرفی حکمت شهادت او به مسلمانان داخلی و خارجی بود. شهادت او تلنگری برای مسلمانان داخلی و خارجی است.»
برنامه‌های انجمن شهید آنیلی
طاهری در مورد برنامه‌های انجمن خاطرنشان می‌نماید:
«در ابتدا با کلاس های هفتگی شروع کردیم. از همان روزهای اول تا سال91 ما جلسات هفتگی داشتیم. سالگرد ادواردو را همه‌ساله برگزار کردیم، البته یادبود ادواردو تنها به موضوع خود شهید منحصر نشد و بحث تبلیغ اسلام و تشیع در کشورهای مختلف نیز در رأس کار بوده است. از مهمانان ویژه این برنامه می‌توان به حجت‌الاسلام دیپالمو رهبر شیعیان ایتالیا اشاره کرد که برای دوسال جزو مهمانان مراسم بود. همکاری در برگزاری مجموعه یادواره‌های شهید ادواردو آنیلی در کشور نیز از جمله فعالیت‌های انجمن است. چند یادبود نیز برای شهدای رهیافته کنت لوکا گائتانی لاواتلی و مالکوم شباز ایکس برگزار گردیده است.»
جمال طاهری برنامه‌های بین‌المللی انجمن را چنین تبیین می‌نماید: 
«در این انجمن بخش تبلیغاتی وجود دارد که به ۸ زبان فعالیت می‌کند و همچنین در سایت رهیافته‌ها به چهار زبان و در سایت اسلام کُمیکز (پی‌نما یا داستان‌های مصور) به ۲۲ زبان داستان های مصوری به منظور تبلیغ اسلام و تشیع منتشر می‌شود.
جدیدترین اخبار تازه مسلمانان در ایران و جهان در سایت رهیافته‌ها بازنشر می‌گردد. 
انجمن شهید ادواردو آنیلی کارهای تولیدی نیز در این عرصه دارد. معرفی و تحقیق در مورد شهید ادواردو آنیلی و سایر رهیافتگان مسلمان‌شده که منجر به تولیدات مختلف از جمله مصاحبه‌های جدید توسط خود انجمن شده از جمله فعالیت‌های این انجمن است.
رهیافتگانی که با انجمن ارتباط حضوری دارند، از طریق این مجموعه به برنامه‌های تلویزیونی نیز معرفی شده‌اند. همچنین تازه مسلمان‌ها را برای ایراد سخنرانی به دانشگاه‌ها و انجمن‌های دنیا معرفی نموده‌ایم.
تاکنون با همت انجمن شهید آنیلی چند کتاب و اثر مکتوب در مورد ادواردو تولید شده است؛ از جمله رمان ادواردو که در بخش تحقیقات آن مشارکت داشته‌ایم و یا کتاب ادواردو مسافری از رم (اختصاصی نوجوانان) که به علاقه‌مندان ارائه شده است.»
۱۷ آبان ۱۳۹۹ به مناسبت بیستمین سالگرد شهادت ادواردو آنیلی، کتابی با عنوان «لبخند ادواردو» که قصه‌ای کودکانه درباره شهید ادواردو آنیلی است، به قلم خانم کلر ژوبرت که خودش هم از رهیافتگان است، منتشر شد.
کلر ژوبرت در سال ۱۳۴۰ در پاریس متولد شد و در یک خانواده مسیحی بزرگ شد. در ۱۹ سالگی مسلمان شد و بعد با یک دانشجوی ایرانی ازدواج کرد. کلر ژوبرت لیسانس علوم تربیتی و فوق‌لیسانس ادبیات کودکان است و اکنون در ایران زندگی می‌کند. 
استفاده از ظرفیت تازه مسلمانان و حل مشکلات‌شان 
آقای طاهری در مورد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تازه مسلمانان و در عین حال مشکلات طاقت‌فرسای آنان ابراز می‌دارد: 
«جلوتر که رفتیم و وارد زندگی تازه مسلمان‌ها شدیم دیدیم مشکلات بسیار زیادی دارند. فرد تا مسلمان می‌شود طرد می‌شود. وقتی طرد می‌شود جز خدا کسی را ندارد. فرد تازه مسلمان تنها می‌شود و بسیاری موضوعات مختلف که باعث شد ما به سمت این برویم که یک ساختار حمایتی برای تازه مسلمانان تشکیل بدهیم.»
وی معتقد است در تازه مسلمانان پتانسیل‌های خوب و عجیب و غریبی وجود دارد که می‌تواند برای تبلیغ اسلام بسیار کمک‌کننده باشد.‌ تازه مسلمان‌هایی که هرکدام به شکلی اسلام را پیدا کردند و تسلیمش شدند اما بعد از اسلام آوردن دچار مشکلاتی می‌شوند که انجمن در حل آن به آنها کمک می‌کند:
«بعضی‌ها عاشق شدند و مسلمان شدند. برخی تحقیقات زیادی کردند و بعد از این تحقیقات مسلمان شدند. عده‌ای جایگاه علمی بسیار بالایی دارند و مسلمان شدند. برخی هم کارگر ساده‌ای هستند اما مسلمان شدند. یک مورد خاصی که وجود دارد آقای حسین خوان فرانسیسکو است. آقای فرانسیسکو دکترای مخابرات دارد و دوره‌های ویژه در شرکت IBM آمریکا دیده‌ است و در آن‌جا هوش مصنوعی کار کرده ‌است. بعد از سرطان پدرش به این فکر می‌کند من که هوش مصنوعی کار می‌کنم چرا در بحث پزشکی نمی‌توانم کمک کنم؟ بعد از آن ۷ سال پزشک عمومی می‌خواند تا هوش مصنوعی را با پزشکی ادغام کند. بعد از آن با امام حسین(ع) آشنا می‌شود و شیعه می‌شود و به ایران می‌آید. بعد عاشق دختری می‌شود و ازدواج می‌کند. اما این بنده خدا چندسال در ایران بیکار بود. هر سازمانی که می‌رفت می‌گفت که من متخصص هوش مصنوعی هستم به او توجهی نمی‌کنند. از طرفی هم IBM برایش پاپوشی درست می‌کند. ما پیگیری‌های زیادی کردیم و نخبه بودن ایشان را ثابت کردیم. از طرفی هم برای اینکه مدرک پزشکی‌اش تأیید شود یک‌سال در دانشگاه شهیدپزشکی کارورزی رایگان کرد و در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های کشور مشغول به کار است.»
مسلمانی به‌واسطه ازدواج 
یکی از عللی که سبب مسلمان شدن غیرمسلمانان شده ازدواج است. فرد قبل از اسلام آوردن با مسلمانی رو‌به‌رو می‌شود و بعد تصمیم به ازدواج با او می‌گیرد و برای همین مسلمان می‌شود. طاهری معتقد است ازدواج فقط بخشی از مسلمان شدن آنها بوده ‌است:
«بسیاری بعد از اینکه مسلمان شدند و سبک زندگی اسلامی را دیدند و با اسلام آشنا شدند تازه موتورشان روشن شده است و ازدواج تنها جرقه‌ای از هدایت‌شان بوده‌است. نمونه‌های زیادی هم در این مورد هست. مثل خانم سبا بابایی (کونیکو یامامورا) مادر شهید محمد بابایی که تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس است. خانم بابایی با یک تاجر مؤمن یزدی آشنا می‌شود و بعد از ازدواج به ایران می‌آید. آن‌قدر این خانواده یزدی رویش تأثیر می‌گذارد که قبل از انقلاب در تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد و بعد از انقلاب نیز پسرش را به جبهه می‌فرستد و در نهایت مادر شهید می‌شود.»
مسلمانی از روی تحقیق
در میان تازه مسلمانان، تعدادی هم هستند که بعد از تحقیقات بسیار همچون «سلمان فارسی» تمام دین‌ها را تجربه کردند و در نهایت اسلام آوردند. طاهری از فردی به نام «شیخ محمد کارو لاسکا» به‌عنوان یکی از نمونه‌های خاص این مورد یاد می‌نماید:
«آقای لاسکا در کشور غنا بت‌پرست بوده ‌است. همه خانواده‌اش بت‌پرست بوده‌اند. اما او نمی‌توانسته این کار را قبول کند. می‌گفت وقتی می‌گفتند این خداست خنده‌ام می‌گرفت. بعد با مسیحیت آشنا می‌شود و درس طلبگی مسیحیت می‌خواند. اما در مسیحیت نیز دچار شبهه و ابهاماتی می‌شود. بعد از هرکه می‌پرسد درست و حسابی جوابش را نمی‌دهد تا اینکه او را به یک کشیش حکیمی معرفی می‌کنند و می‌گویند او حتماً جوابت را می‌دهد. وقتی به کشیش می‌رسد می‌گوید که اگر دنبال حقیقت هستی مسلمان شو و بعد از تحقیق مسلمان می‌شود. بعد از اسلام آوردن با وهابی‌ها آشنا می‌شود. صدای انقلاب ایران را که می‌شنود، شیعه می‌شود و به هند می‌رود. آن‌جا هم به شک و شبهه می‌رسد چون دیده بود شیعیان روی مهر نماز می‌خوانند تا اینکه خواب امام خمینی را می‌بیند و امام به او می‌گوید که راه درستی را پیش گرفته‌ای و آرامش پیدا می‌کند. بعد به کشورش برمی‌گردد و می‌فهمد چون مبلغ شیعه است برای سرش جایزه گذاشته‌اند تا اینکه به ایران می‌آید و ۸ سال در نجف‌آباد اصفهان زندگی می‌کند. در نهایت به قبیله خودش برمی‌گردد و حوزه علمیه تأسیس می‌کند و شیعه پرورش می‌دهد.»
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi