شناسه خبر : 101874
شنبه 24 تير 1402 , 10:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همرزمان سردار شهید غلامرضا آزادی، امروز برای او سالگرد می‌گیرند

فاش نیوز - همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت سرتیپ پاسدار شهید غلامرضا آزادی معاون عملیاتی قرارگاه قدس، همرزمان او امروز برایش بزرگداشت می‌گیرند.

همرزمان سردار شهید غلامرضا آزادی، امروز برای او سالگرد می‌گیرند

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، همزمان با سی و ششمین سالگرد شهادت سرتیپ پاسدار شهید غلامرضا آزادی معاون عملیاتی قرارگاه قدس و از همرزمان فرماندهان عالیرتبه‌ای چون سردار حسین همدانی و سردار نورعلی شوشتری، دوستان و همرزمان این شهید، عصر امروز برایش بزرگداشت می‌گیرند.

سردار افتخارآفرین اسلام، سرتیپ پاسدار شهید غلامرضا آزادی معاون عملیاتی قرارگاه قدس از فرماندهان عالی‌رتبه دفاع مقدس در طی حیات جهادی خود بوده است؛ به طوری که اعطای درجه سرتیپی و نشان فتح او به دست مبارک مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به خانواده معظم شهید، مبین این واقعیت است.

توصیف دلاوری‌ها، ولایت‌مداری و جنبه‌های مختلف شخصیت والا و خدمات برجسته وی در صحنه‌های دفاع از اسلام و کشور زبانزد فرماندهان و رزمندگان به نام دفاع است. شهید آزادی، خود را وقف راه‌ آزادی و حق‌طلبی کرده بود و یکی از عشاق و فدائیان صدیق راه امام حسین (ع) بود.

با آغاز جنگ تحمیلی به ندای رهبر خویش لبیک گفت و در جبهه توحید، از سرزمین‌های تفت دیده سوسنگرد و خرمشهر تا قلل صعب‌العبور و برفگیر کردستان با مسئولیت‌های مختلف به دفاع از آرمان‌های مقدس اسلام عزیز و دفاع از کشور پرداخت. در خرداد 1360 در یکی از خیابان‌های تهران، هنگام مراجعت از جبهه به وسیله تیغ موکت‌بری مورد حمله منافقین تروریست قرار گرفت.

سپس به کردستان عزیمت کرد و در مسئولیت معاونت عملیات قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) به همراه شهید محمد بروجردی نقش مؤثری را در ممانعت از جداسازی این بخش از میهن‌مان توسط ضد انقلاب وابسته به استکبار ایفا کرد. سپس به خوزستان بازگشت و در جبهه‌های هویزه و سوسنگرد مشغول خدمت شد. اواخر سال 1362 در عملیات خیبر، عهده‌دار مسئولیت طرح و عملیات قرارگاه عملیاتی حنین شد. در سال 1363 به عنوان معاون طرح و عملیات قرارگاه کربلا در عملیات عاشورا و بدر حضور داشت و پس از آن با همین مسئولیت در قرارگاه قدس در صحنه نبردهای عظیمی مانند والفجر 8، کربلای 1، کربلای 4، کربلای 5 و کربلای 8 نقش تعیین ‌کننده‌ داشت تا اینکه در تیرماه 1366 پس از سال‌ها جهاد و فداکاری در عملیات نصر 4 مزد مجاهدت خود را از ایزد منان گرفت و به درجه رفیع شهادت رسید.

قرار است به مناسبت سی و ششمین سالگرد شهادت این سردار سرافراز میهن، مراسم گرامیداشتی با حضور همرزمان و دلاورمردان عرصه جهاد و شهادت برگزار شود.

ستاد بزرگداشت شهدای قرارگاه قدس «طلایه‌داران دفاع مقدس» از عامه مردم شریف به ویژه خانواده معظم شهدا و پیشکسوتان جهاد و شهادت دعوت کرده است تا در مراسم معنوی بزرگداشت شهدا و افتخارآفرینان میهن اسلامی‌مان شرکت کنند.

این برنامه، امروز چهارشنبه 21 تیرماه از ساعت 17 در تهران، خیابان خاوران، فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi