شناسه خبر : 101914
یکشنبه 25 تير 1402 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عباس بابایی نگذاشت خادم مدرسه‌شان اخراج شود

فاش نیوز - خادم مدرسه‌ای که شهید عباس بابایی در آن تحصیل می‌کرد، می‌گوید: نزدیک صبح بود که سایه‌ای از دیوار بالا می‌آمد و حیاط را جارو می‌زد.

نوربالا‌| عباس بابایی نگذاشت خادم مدرسه‌شان اخراج شود

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید عباس بابایی یکی از محبوب‌ترین و باسوادترین قهرمانان هشت سال دفاع مقدس است. شاید فکر کنید او در کودکی و نوجوانی از جمله دانش‌آموزانی بود که به چیزی جز درس و مشق فکر نمی‌کرد و در زندگی اهمیت خاصی به اخلاقیات و فعالیت‌های جانبی نمی‌داد؛ اما مطالعه روایتی از همسر خادم مدرسه‌ای که شهید بابایی در آن تحصیل می‌کرد، چیز دیگری را حکایت می‌کند:

 چند روز بود که شوهرم نمی‌توانست مدرسه را نظافت کند. کمرش درد می‌کرد. مدیر چند بار جلوی دانش‌آموزان شوهرم را تحقیر کرده بود. تهدید کرده بود که اخراجمان می‌کند و اثاثیه‌مان را بیرون می‌ریزد. اما چند روز صبح‌ها که بیدار می‌شدیم حیاط مدرسه تمیز و جارو شده بود.

نه من جارو می‌زدم، نه شوهرم توانایی این کار را داشت. نمی‌دانستیم چه کسی این کار را می‌کند. فکر کردیم شب را بیدار بمانیم و ببینیم کار کیست؟


شهید عباس بابایی در کنار آیت‌الله خامنه‌ای

نزدیک صبح بود که سایه‌ای از دیوار بالا آمده و حیاط را جارو می‌زد. دوباره نگاهی به حیاط کردیم، گفتم: حتماً خودشه.

با شوهرم رفتیم توی حیاط. دانش آموز کوچک اندامی بود که چهره‌اش آشنا به نظر می‌رسید. وقتی ما را دید سرش را زیر انداخت و سلام کرد. گفتیم: اسمت چیه؟

جواب داد: عباس بابایی.

گفتم: پدر و مادرت ناراحت می‌شوند اگر بفهمند که به جای درس خواندن، مدرسه را جارو می‌کنی.

گفت: من که به شما کمک می‌کنم، خدا هم در خواندن درس‌هایم به من کمک خواهد کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi