شناسه خبر : 102001
سه شنبه 27 تير 1402 , 16:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حسن طهرانی‌مقدم موجب شد چهارمین قدرت موشکی جهان باشیم

حسن طهرانی‌مقدم موجب شد چهارمین قدرت موشکی جهان باشیم

فاش نیوز - برادر شهید حسن طهرانی‌مقدم گفت: دوستان و همکارانش همیشه دوست داشتند خود را به او برسانند. برای همین در اوج تحریم‌ها و تهاجماتی که علیه ایران صورت می‌گرفت، توانستیم چهارمین قدرت موشکی جهان شویم.

برادر شهید موشکی: حسن طهرانی‌مقدم موجب شد چهارمین قدرت موشکی جهان باشیم

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته، شهید حسن طهرانی مقدم و گرامیداشت ۷۰ شهید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با حضور محمد طهرانی مقدم (برادر شهید) و رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره، جمال‌الدین مهدی‌نژاد، دبیر کنگره و سرپرست دانشگاه، سلمان نقره‌کار، مسئول کمیته معماری، حسن زرنوشه فراهانی، دبیر علمی کنگره و ... در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، مهدی‌نژاد ضمن معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و فعالیت‌های آن، به ۷۰ دانشجویی که در ۱۰ سال اول تأسیس دانشگاه در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، اشاره کرده و گفت: چهار دهه است که دانشگاه شهید رجایی تربیت متخصصین فنی و حرفه‌ای را آغاز کرده است. شهید طهرانی‌مقدم نیز از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بود.

در ادامه محمد طهرانی مقدم اظهار داشت: ۱۲ سال از توطئه استکبار جهانی در پادگان ملارد می‌گذرد. زمانی که به خانه برگشتم دل‌نگران مادرمان بودم که هنوز با غم شهادت فرزند دیگر خود کنار نیامده بود و حالا باید از دست دادن برادر دیگرم را نیز می‌پذیرفت.

برادر شهید طهرانی‌مقدم، پدر هسته‌ای ایران درباره روز شهادت برادرش تعریف کرد: حاج قاسم به من قول داد، نمی‌گذارد بعد از شهادت حاج حسن، صنعت موشکی ایران بر زمین بماند. سپس آرام در گوش من گفت: «من هم به زودی به او ملحق می‌شوم.»

وی از زبان همسر رهبر معظم انقلاب، حال ایشان را در زمان شهادت این شهید هسته‌ای تعریف کرد و گفت: همسر امام خامنه‌ای به خانه مادرمان رفته و تعریف می‌کرد: «آقا آن شب خیلی ناراحت و پریشان به خانه آمدند. به ایشان گفتم: آقا! شما این سال‌ها شهدای زیادی دیده‌اید؛ چرا انقدر پریشانید؟ آقا گفتند: «من ۲۵ سال از نزدیک با حاج حسن در ارتباط بودم.» یک بار که حاج حسن به منزل ما آمده بود به آقا گفت: «می‌دانی چرا دوستت دارم؟ چون شیعه واقعی هستی.»

طهرانی مقدم، با توصیف اخلاق شهید افزود: دوستان و همکارانش همیشه دوست داشتند خود را به او برسانند. برای همین در اوج تحریم‌ها و تهاجماتی که علیه ایران صورت می‌گرفت، توانستیم چهارمین قدرت موشکی جهان شویم.

دبیر علمی کنگره در ادامه ۴ محور اصلی برنامه را ـ که پیرامون شخصیت شهید طهرانی‌مقدم طراحی شده است ـ برشمرد و گفت: حق‌مداری و ولایت‌مداری، الگوی رهبری و سبک مدیریت، اخلاق‌مداری و خانواده‌محوری و افق‌ها، آرمان‌ها و راهبردهای شهید طهرانی مقدم، محورهای اصلی این کنگره بین‌المللی هستند.

زرنوشه در ادامه به بخش‌های مختلف آثار ارسالی به کنگره اشاره کرد و گفت: کتاب، مقاله، پایان‌نامه و رساله، یادداشت و گزارش راهبردی، طراحی اینفوگرافیک، طراحی موشن‌گرافیک، کلیپ و نماهنگ، عکس، دل‌نوشته، داستان کوتاه، شعر و سرود، بخش‌ها و قالب‌های این کنگره هستند که باید حول محورهای 4 گانه تولید شوند. همچنین، بخش معماری به عنوان بخش ویژه این دوره در نظر گرفته شده و از آثار برگزیده تقدیر خواهد شد.

مسئول کمیته معماری کنگره بین‌المللی شهید حسن طهرانی مقدم ادامه داد: مسابقه‌ای برای دانشجویان معماری در بخش ویژه کنگره تدارک دیده شده است که هدف آن تبیین و ترویج گفتمان شهادت است. علاقه‌مندان می‌توانند فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند و جزئیات آن تا ۱۵ مرداد اعلام خواهد شد. 

در انتهای این نشست، پوستر کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم، توسط برادر شهید و جمال‌الدین مهدی‌نژاد، دبیر کنگره رونمایی شد.

مهلت ارسال آثار تا ۲۲ مهر ۱۴۰۲ تعیین شده  و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در درگاه اینترنتی دانشگاه شهید رجایی بارگزاری کنند. پایگاه اطلاع رسانی کنگره که بستری برای ثبت‌نام در مسابقه، ارسال آثار و پیگیری اخبار است، با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. برای ورود و ثبت‌نام اینجا را کلیک کنید.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi