شناسه خبر : 102140
یکشنبه 01 مرداد 1402 , 12:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس بنیاد شهید تهران: دیدار از ۵ هزار خانواده شهید در یک روز

فاش نیوز - کریمی گفت: سال گذشته تنها در تهران ۱۲ هزار دیدار در قالب طرح سپاه انجام شد که اختتامیه طرح در روز شهدا بود و در این روز پنج هزار دیدار انجام شد.

کد خبر: ۶۰۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ - 22July 2023
 

کار ثبت ۶ هزار خاطره مربوط به شهدا امسال انجام می‌شود/ دیدار از ۵ هزار خانواده شهید در یک روزبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان تهران با حضور «علیرضا فخار» استاندار تهران، «اصحاب کریمی» رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ، سردار «محسن شیخی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران و نمایندگان دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط امروز شنبه ۳۱ تیر در استانداری تهران برگزار شد.

سطح مشارکت خانواده شهدا در امور مختلف باید بیشتر شود

استاندار تهران در این نشست با اشاره به لزوم شفافیت اقدامات دستگاه‌ها و ادارات در بحث توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید به صورت مداوم گزارشی از عملکرد ادارات و سازمان‌ها در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بگیریم. برخی خانواده‌های شهدا مشکلات خاص دارند و وظیفه ما رسیدگی به همین مشکلات است. جامعه پدیرش این را ندارد که خانواده شهیدی مشکل داشته باشد.

وی یادآور شد: برای مخاطب به اندازه سن و شرایطش باید محتوا تولید کنیم و به همین نسبت مشارکت‌هایشان را بیشتر کنیم. سطح مشارکت خانواده شهدا در امور مختلف باید بیشتر شود و اینگونه به جامعه هدف نزدیکتر شویم. برای برگزاری کنگره شهدای تهران و شهرستان‌ها باید همه سازمان‌ها پای کار باشند و از همه کمک بگیریم، هرچقدر به غنای این کنگره کمک کنید جای دوری نمی‌رود.

فخار در خصوص چگونگی انجام کار ساماندهی گلزار‌های شهدا گفت: اینکه در بازسازی و نگهداری گلزار‌های شهدا ضعف داریم طبیعی است. ما در منطقه خودمان در یادمان شهدای امانزاده قاسم بنایی را داریم که با کمک مردم درست کردیم، لذا می‌توان در اینگونه کار‌ها از مردم کمک گرفت و از این الگو‌ها می‌توان بهره برد.

دیدار از ۵ هزار خانواده شهید در یک روز

کریمی با ارائه گزارشی از اقدامات مربوط به ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: سال گذشته تنها در تهران ۱۲ هزار دیدار در قالب طرح سپاه انجام شد که اختامیه طرح در روز شهدا بود و در این روز پنج هزار دیدار انجام شد.

وی با اشاره به از سرگیری کار ساماندهی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران گفت: در مراسم تحویل سال قریب یک و نیم میلیون نفر از مردم در مراسم شرکت کردند. کار تعویض پرچم و آمادگی برای ورود به سال جدید انجام شد. در گلزار‌های شهید دیگر مناطق استان هم چنین اقداماتی صورت گرفت. کارگروه ساماندهی گلزار شهدا با حضور بنیاد شهید و براساس شرح وظایف تشکیل شد. دو جلسه برگزار کردیم و برای برنامه عملیاتی قراداد بستیم که کار با همکاری شهرداری آغاز شده است.

خادمین شهدا، پای کار خانواده شهدا

وی در ادامه با اشاره به همکاری مردم تصریح کرد: از گروه‌های جهادی فرهنگی در کار‌ها و فعالیت‌ها کمک گرفتیم و به کار معتمدین و معین جدیت دادیم. در بین گروه‌ها سازماندهی مجددی انجام گرفت و برای رفع مشکلات جامعه هدف از این گروه‌ها و توانمندی‌ها استفاده می‌شود.

کریمی بیان داشت: یک کار دیگری که از سال پیش شروع کردیم استفاده از خادمین شهدا به شکل خادمین راهیان نور، اما در جا‌های دیگر است. مثلا ۵۰۰ خادم الشهدا را در گلزار شهدا به کار گرفتیم که برای کمک به والدین شهدا، غبارروبی مزار‌های شهید و دیگر برنامه‌های فرهنگی کمک کردند. برخی والدین شهدا که فرزندی نداشتن این عزیزان به کمک والدین شهدا رفتند.

کار ثبت ۶ هزار خاطره مربوط به شهدا امسال انجام می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ گفت: ۱۰ هزار پدر و مادر شهید در تهران داریم که شامل هفت هزار مادر و سه هزار پدر شهید لست. در طول یک ماه پایش سلامت کردیم تا براساس این پایش بتوانیم اقدامات اثربخشی را انجام دهیم. طرح سپاس از اول سال انجام شده. با همکاری سازمان بهشت زهرا بزرگترین قطب فرهنگی را در گلزار شهدا پدید آوردیم که ۲۰ مراسم در شب‌های احیا برگزار کردیم و به حدود سه میلیون نفر خدمات رسانی شد. از سال گذشته ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا را شروع کردیم که کار ثبت خاطرات سه هزار و ۸۰۰ تن انجام شد و امسال قراداد شش هزار تن دیگر را داریم.

کریمی با اشاره به برپایی تکیه ایثار در گلزار شهدای بهشت زهرا به مناسبت دهه محرم افزود: اولین گردهمایی مادران و پدران چند شهیدی را امسال برگزار می‌کنیم و یادواره شهدای دانش آموز استان تهران را پیش از این برگزار کردیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi