شناسه خبر : 102146
یکشنبه 01 مرداد 1402 , 12:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریتی عاشورایی است

فاش نیوز - سردار یوسفعلی‌زاده گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریتی عاشورایی است، چراکه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت، حریم و سلامت به شهدای کربلا تأسی کردند.

کد خبر: ۶۰۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹ - 22July 2023
 

نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریتی عاشورایی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان چناران با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در سپاه ناحیه چناران برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با بیان اینکه شهرستان چناران از صدر انقلاب تاکنون کارنامه درخشانی داشته است، اظهار داشت: آنچه از واقعه عاشورا می‌توان یافت آن است که اسلام آنقدر عظمت دارد که حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام با همه خاندان خود در معرض شقی‌ترین افراد عالم قرار می‌گیرند و جان خود را در مسیر حفظ دین خدا فدا می‌کنند.

وی افزود: درس جاویدی که از عاشورا گرفته می‌شود این است که اگر حسینی هستیم آنچه داریم به میدان بیاوریم و با اخلاص قدم در مسیر بگذاریم؛ شهیدانه وارد کار شویم و حسینی عمل کنیم که اگر این مهم محقق شود مسیر خود به ما دیکته می‌کند که چگونه خدمت کنیم.

این مسئول ادامه داد: اگر امروز انقلاب اسلامی با قدرت حرکت می‌کند به برکت سیدالشهدا علیه‌السلام و حرکت شهیدانه است. هیبت و حرمت شهیدان است که کار را پیش می‌برد و امروز باید بیش از گذشته به این موضوع توجه کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ۴۰۰ شهید شهرستان چناران ۴۰۰ امامزاده لازم‌التعظیم هستند چراکه در هنگامه خطر از هر آنچه داشتند، گذشتند و به میدان آمدند و این کار بزرگی است، ما نیز باید به اقتضا و در زمان نیاز به میدان بیاییم و لبیک بگوییم.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: ادامه راه شهدا جز با تکیه به ایمان و داشتن امید به آینده‌ای روشن و شکوفا، ممکن نیست، امدادهای غیبی فقط مختص دوران دفاع مقدس نبود اکنون نیز این امدادها یاریگر امت حزب‌الله و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی بیان داشت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریتی عاشورایی است. پرچم این مأموریت در بستر زمان باید همواره برافراشته بماند چراکه این مملکت متعلق به حضرت سیدالشهداست و فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه نهضت ما حسینی است، گواه این حقیقت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی یادآور شد: حفظ آثار شهیدان در کنار عظمت شهدای کربلا، امتداد خط جهاد و مقاومت است. برپایی برنامه‌های سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به ما نشان می‌دهد که باید با صد زبان مکتب شهیدان را تبیین کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچون حفظ ارزش‌های حسینی و قیام عاشوراست چراکه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت، حریم و سلامت به شهدای کربلا تأسی کردند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهمیت یادمان‌های شهدای گمنام در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت، ابراز داشت: ساخت‌وساز یادمان‌های شهدای گمنام بخشی از مأموریت حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، اما مهم اداره یادمان و تبدیل کردن آن به قطب فرهنگی و محلی برای نشر ارزش‌ها، بصیرت‌افزایی و گسترش فرهنگ جهاد مقاومت و دفاع مقدس است.

وی با بیان این مطلب که این حقیقت را بپذیریم که باید برای شهدا خوب کار کنیم، افزود: در سطح استان اقدامات موثری در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته که این تلاش‌ها باید تقویت شوند و تداوم داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: هیئت امنای شهدای گمنام چناران و اخلمد تشکیل شود تا با محوریت آن‌ها اقدامات عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی انجام شود. برای توسعه محل یادمان شهید گمنام اخلمد طرح جامع ارائه و به تصویب هیئت امنا برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: نسبت به احداث، تکمیل و اداره یادمان‌های شهدای گمنام تنها دولت موظف نیست بلکه همه باید به سهم خود، نقش‌آفرینی کنند.

یوسفعلی‌زاده ضمن قدردانی از نماینده مردم چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی بابت تخصیص اعتبار به‌منظور احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام، نقش‌آفرینی بخش مردمی را نیز در این حوزه ضروری دانست.

در این نشست اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چناران، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت ارائه کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده با حضور در یادمان شهدای گمنام شهرستان چناران و اخلمد با قرائت فاتحه به مقام این شهدای والامقام ادای احترام کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi