شناسه خبر : 102154
یکشنبه 01 مرداد 1402 , 16:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی با اعضای محترم فراکسیون ایثارگران مجلس

جناب دکتر نوروزی، مگر در تاریخ یک بهمن سال ۱۴۰۰، مجلس محترم با ۱۵۰ رآی موافق، استفساریه‌ی ماده ۴۸ قانون جانشینی فرزندان را تصویب نکرد؟ از آن زمان تا کنون چقدر زمان گذشته است؟! مگر قرار نبود که تا قبل از سال...

فاش نیوز - بدیهی است که ما برای آزادی وجب به وجب خاک این مرز و بوم هزاران شهید داده ایم؛ حماسه ها آفریده ایم و سختی ها کشیده ایم تا فرزندانمان در آینده سرشان را بالا بگیرند و به گذشتگان خود افتخار کنند... سال ها در جنگ بودیم. عده ای شهید شدند و جان به جانان تقدیم نمودند؛ عده ای اعضای بدنشان را دادند؛ گروهی جوانیشان را در سلول ها و زندان های بعثی گذراندند. و در مقابل، عده ای زالو صفت هم، از ابتدا عزت خود را فروختند و بی محابا، همچون خواص کوفه که به هزار دینار طلا امام حسین را فروختند، هنوز هم می فروشند.

آقای دکتر نوروزی، من شما را بخوبی می شناسم. شما هم مرا می شناسید؛ چه در دوران سختی که در ابتدا در اردوگاه رمادیه بودیم و چه بعد از آن که ما را به عنوان شورشگر به اردوگاه موصل چهار تبعید کردند. هنوز هم شجاعت و ایستادگی شما را در مقابل سرگرد عزالدین، افسر توجیه سیاسی بعثی در دفاع از آرمان هایمان، که منجر به شلاق خوردن و فلک شدن و بارها به زندان افتادنتان بود را به یاد دارم. شما استاد نهج البلاغه‌ی من در اردوگاه موصل چهار بوده اید و من هم به پیروی از آموخته هایم، نکاتی را خدمتتان عرض می کنم.

این را بخوبی می دانم که «لسان الحق طویل». زبان حق دراز است. مخصوصا حقی که به شما داده شده باشد. به حدیثی که در کلاس از شما آموخته ام اشاره می کنم. البته این حدیث مربوط به ایام سقیفه و خلافت است. اما بیان آن منافاتی ندارد. «لنا حق، فان اعطیناه، والا رکبنا اعجاز الابل و ان طال سرا». در طول سال های گذشته قوانینی در جهت بهبود وضعیت ایثارگران تصویب شده که در صورت اجرای صحیح و کامل آن، تأکید می کنم، در صورت اجرای صحیح وکامل، می توانست باری از دوش عزیزان ایثارگر بردارد؛ ولی سئوال اینجاست، انصافا از آنهمه قوانینی که تصویب شده چنددرصدشان کاملا اجرایی شده است؟ چنددرصدشان شامل مرور زمان گشته و به بایگانی فرستاده شده اند؟

آیا هرجانباز و ایثارگری برای احقاق حق قانونی اش باید بجنگد. چه برخوردی باید با آنها صورت بگیرد؟ اشکال کار در کجاست؟ اصلا چرا باید برای حقی که متعلق به آنهاست بجنگند؟ مگر کسی برای حقی که به او تعلق دارد می جنگد؟ آیا دلیلش کبر و غرور بعضی مسئولین است؟ که فراموش کرده اند جانبازان و ایثارگران ولی‌نعمتان این مردم هستند؟ پس آنها دردشان را به چه کسی بگویند. اصلا چرا کسی جواب آنها را نمی دهد. واضح است که وقتی که مسئولین شانه خالی می کنند، آن وقت است که هرکسی از راه می رسد و در فضای مجازی، و با ظاهر حق‌خواهی و دفاع از آنها هرطور که می خواهند موج سواری می کنند. اینان پیشکسوتان جهاد و شهادتند. اینان همان فرزندان این مرز و بوم هستند که از همه‌ی وجودشان برای این مملکت مایه گذاشتند و باز هم خواهند گذاشت و هنوز در صف اول هستند.

جناب دکتر نوروزی، مگر در تاریخ یک بهمن سال 1400، مجلس محترم با 150 رآی موافق، استفساریه‌ی ماده 48 قانون جانشینی فرزندان را تصویب نکرد؟ از آن زمان تا کنون چقدر زمان گذشته است؟! مگر قرار نبود که تا قبل از سال 1401 به سرانجام برسد؟ قانون تبدیل وضعیت فرزندان چطور؟ چرا بعضی از شرکت ها یا ادارات، به طور نسبی این قوانین را اجرا می کنند و عده ای قلدرمابانه جلوی آن ایستاده اند. ایراد کار در کجاست که به قانون تمکین نمی کنند؟ خیلی از ادارات حتی در رابطه با استخدام 25 درصد سهمیه‌ی ایثارگران در بعضی استان ها از دادن آمار استخدام همان 25 درصد هم به بنیاد شهید استنکاف می کنند؟

سئوال این است که جایگاه مجلس و قانونگذاری، و بخصوص فراکسیون محترم ایثارگران در مجلس کجاست؟ آیا فراکسیون محترم تا به حال چند جلسه با مسئولین سازمان ها و ارگان ها و شرکت های دولتی در این مورد داشته است تا قاطعانه اجرای قوانین را که پشتوانه اجرایی هم دارند، به آنها گوشتزد کند. مگر قرار نبود الحاق ماده‌ی واحده‌ی واردات خودرو در مجلس مطرح و بزودی اعلام شود؟ این بزودی کی می رسد؟

ایثارگران هم حق دارند کمی در رفاه باشند. آنها در روزمرگیشان مانده اند. چرا حتی برای ابتدایی‌ترین خواسته هایشان که همان معیشت و معوقات و نیازهای پزشکی و درمانی و دارو و... باید بجنگند. آنها هر کدام چند جوان بیکار دارند. دخلشان با خرجشان برابر نیست. جوان دم بخت دارند؛ که بامرور زمان و با رسیدن به 25 سالگی، مزایای حقوقشان که شامل خدمات درمانی و حق اولاد و... است، دستخوش تغییر می شود و این تغییرات هزینه‌ی مضاعفی بر سرپرستان خانوار تحمیل می کند.

واقعا فرزندان تا چه سنی باید در کنار خانواده‌شان باشند؟ چه وقت می خواهند تشکیل خانواده دهند؟ جناب دکتر نوروزی، کل ارزش مایملک یک ایثارگر، درآمد یک ماه فلان آقازاده نیست. چرا باری از دوش ایثارگران برداشته نمی شود؟ حداقل با کامل کردن قوانین موجود، شرایط را برای استخدام یکی از فرزندانمان را فراهم کنید. موضوع خودرو و تصویب الحاقیه را تصویب کنید. در معیشت ایثارگران تجدید نظر کنید.

مجلس خانه ملت است و شما افتخار ایثارگری را در کارنامه خود دارید و انتظار ما ایثارگران از شما بیشتر از اینها است. برادرم، قوانین تصویب شده برای به ثمر رسیدن و اجرا، فقط همت مضاعف و کار جهادی می خواهد. اطمینان دارم می شود با کوشش مضاعف و جهادی جنابعالی و عزیزان عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، هر چه زودتر به اجرا و عمل برسد.

ما همچنان منتظر خبرهای خوش هستیم. برایتان آرزوی موفقیت دارم.

ومن الله التوفقیق...

با تشکر

|| داود گودرزی (آزاده ده ساله، جانباز 50%)

اینستاگرام
فراکسیون ایثار چه می کنید؟ ولله چه میکنید؟ به غیر ظلم و ستم هیچ چیزی ندیدیم، اگر مثلا قوانین در مجلس به نفع جامعه ایثارگری هست چرا لغو میشود؟ چرا مقطعی و گذرا میشود؟ چرا مساوات و برابری نباشد؟ چه ظلمی بالاتر از اختلاف و تفرقه بین ایثارگر و ایثارگر؟ مصوبات ایثارگران باید دائمی شود
جای تاسف اینجاست !!!
نگارنده می خواهد چه چیزی را با چه چیزی مقایسه کند ؟؟؟!!!
مقایسه مقایسه مع الفارق است !!! ایثارگری ، فداکاری ، از خودگذشستگی ، از جان گذشستن و به جامعه جان دادن مگر قابل مقایسه و معامله با کل عالم مادی جبران پذیر است ؟؟؟!!!
وظائف ذاتی هر حکومتی در قبال هر شهروند است که نیازهای حداقلی منجمله معیشت ، اشتغال ، مسکن ، درمان آموزش و ... تامین نماید و این نیازها امتیاز نیست بلکه حق است ، حق تمام شهروندان از جمله ایثارگران .
ایثارگران حق دیگری هم بر گردن آن حاکمیت نیز دارند که آن " نظام ارزشها " که برای تحقق آن ایثار نمودند و خون دادند و آن آرمانهای معنوی نظام است که بایستی مطالبه اصلی و حق مسلم ایثارگران است که از حاکمیت بخواهند در راستای تحقق آنها حرکت نماید لذا بنظر تقلیل و تنزل آن مطالبات آرمانی به مطالبات ناچیز مادی بزرگترین ظلم و جفاست در خواسته بحق اکثریت جامعه ایثارگری . و بدترین شیوه است در مطالبه گری !!
سلام خسته نباشید اجرت باسیدالشهد که دفاع از جانبازان رزمندگان معظوم دفاع می کنید
حاجی عرض سلام دارم
اینقدرازاین پیامها بنده فرستادم اصلا اعتنایی نمی کنند
آقای نوروزی و امیرآبادی فقط یک سوال مرا جواب دهید چرا طرحی های سال ۹۹ و ۱۴۰۰ باید دوران طرح رسمی شوند اما برای سالهای بعدی چنین قانونی نباشد؟ فقط جواب بدید چرا بین ایثارگرا فرق گذاشتید؟ قانون های ایثارگران چرا باید مقطعی تصمیم گیری شوند؟ شما را به خدا جواب مرا بدهید من و امثال من که دوران طرحمون امسال یا شاید سالهای بعدی هست چرا باید ازاین حق قانونی محروم شویم؟ فاش نیوز محترم این قضیه خیلی مهمه شما را به خدا قسم میدهم این مشکل طرحی ها را جایی تیتر کن بلکه نماینده ها به فکر بیفتند که با آینده ما چه میکنند یعنی میخوان بگن فرزند رزمنده ای که زودتر اومد طرح باید شامل این قانون میشد اما اون فرزند جانباز بدبخت که چند سال دیگه میاد هیچی؟ به داد ما برسید خیلی ظلمه دیگه اعصاب و روحیه ای برامون نمونده ..... مگر گناه ما چیه؟ ما از مسئولان جواب میخوایم هرگز زیر بار ظلم نمیریم # تبدیل وضعیتها باید حتما حتما دائمی شود # مخالف هر گونه قانون مقطعی هستیم
سخنی که ازدل بر آیدبی درنگ بردل نشیند.ایثارگران مظلومترین قشرجامعه هستند،اگرحق خواهی کنند میگویندشما چرا؟اگرسکوت کنند،بایددراین سکوت بشکنندوبمیرند،همانگونه که نگارنده محترم نگاشته متاسفانه مجلس که به گفته امام امت ،راس اموراست.جایگاه خودش رابه رانت وجناه کاری محدودکرده است،انتظاراینست که قوانینی که تصویب میشوند،پیگیری ونهایتااجراشوند،خلا فعلی عدم تمکین عده ای به قوانین است.نسل ایثارگران رو به انقراض است واکثرسنهابالای۶۰سال،اگرقوانینی که برای ایثارگران وخانواده های آنهاتدوین گشته اجرا نشود،پس چه زمانی میخواهندازمزایای آن بهره مندگردند،ایثارگران گنجینه های بی بدیل این جامعه هستند،باندانم کاری وکم کاریها آنها رادلسردنکنیم.همه ی احاد جامعه وعلی الخصوص مسئولین مدیون ایثارگران هستند وهرگونه کوتاهی درخدمت کردن به این قشرگناهی نابخشودنی است.
باسلام‌جناب‌آقای‌نوروزی‌هرچه‌جناب‌همرزممان‌جناب‌گودرزی‌فرمودند‌جایی‌برای‌گله‌ایثارگران‌ وجانبازان‌وانانی‌که‌مثل‌من‌معسر‌وفاقد‌شغل‌ودرامد‌ثابت‌ومسکن‌هم‌که‌هست‌بماند‌برای‌تامین‌ ابتدایی‌ترین‌خواسته‌که‌ پرداخت‌کمک‌معشیتی‌و تامین‌ مسکن‌وتامین‌ هزینهای‌ درمانی‌وجبران‌پرداخت‌هزینهای‌انان‌با‌این‌سن‌وسال‌سالمندی‌الا‌ن‌یکسال‌است‌ پرونده‌بنده‌ درارومیه‌ جهت‌بهره‌برداری‌از‌کمک‌معشیت‌معسری‌تایید‌ ودرسیستم‌ ثبت‌شده‌ فارغ‌ازاینکه‌در‌راستای‌تسویه‌وحساب های‌مسولین‌بین‌خودشان‌من‌وامثال‌من‌قربانی‌شده‌ وبا‌وجود‌ پیگیری‌از‌مقام‌رهبری‌ وارجاع‌به‌بنیاد‌ وریاست‌ جمهوری‌از‌اجرای‌ان‌سرزده‌ومنکر‌انجام‌تکالیف وبراورده‌شدن‌ مطالبات‌قانونی‌وشرعی‌ما‌ از‌سال‌۹۴‌که‌درمجلس‌هم‌تصویب‌شده‌ کوتاهی‌نموده‌ وسربارزده‌ وادعای‌کمبود‌ بودجه‌ نموده‌ وبا‌بهانه‌های‌مختلف‌ سردونده‌ وامروز‌وفردا‌ کرده‌وبراحتی‌اعلام‌میکنند‌ زمان‌ارجاع‌نامه‌ مشکلات‌ازرهبری‌ اعلام‌ بفرمایند‌ مشکل‌نامبرده‌وکمک‌معشیتی‌ایشان‌برقرارگردد‌ونامه‌ دستور‌ارجاع‌ برابر‌مقرارت‌ارجاع‌نکنند‌ وشما‌را‌از‌بالا‌دور‌میزنند‌ واین‌هم‌شده‌جواب‌ مسولین‌ بنیاد‌ارومیه‌ ومدیر‌حراست‌ که‌ بجای‌رسیدگی‌که‌خود‌من‌با‌پدرشان‌درسال‌۶۶‌همکار‌بودم‌ الان‌ از‌اجرای‌ حل‌مشکلات‌ایثارگران‌وبالخصوص‌ماده‌۸۷‌ها‌که‌نامگذاری‌کردنند‌وپرداخت‌کمک‌معسری‌رامنوط‌ به‌۳‌دهک‌اول‌کردند‌ که‌بنده‌با‌وجود‌جزجامعه‌هدف‌بهزیستی‌وتحت‌پوشش‌ان‌سازمان‌دراجرای‌ان‌کوتاهی‌میکنند‌
خواهشمندم‌دراین‌ماه‌عزیز‌قسم‌میدم‌به‌خون‌حسین‌وشهدای‌اهل‌بیت‌ودفاع‌مقدس‌مارا‌بیشترازاین‌معطل‌ قوانین‌ازخوددراورده‌خودشان‌نکنند‌وبا‌وجود‌تحویل‌۴‌نسخه‌درپرداخت‌هزینهای‌درمانی‌یکی‌را‌که‌پایین‌ترین‌رقم‌میباشد پرداخت‌وازمابقی‌به‌بهانهایی‌از‌پرداخت‌خسارت‌بیمه‌دی‌هم‌کوتاهی‌میکنند‌
‌از‌ارومیه‌تقاضای‌رسیدگی‌دارم‌‌ التماس‌دعا
تبدیل وضعیت چی شد پیگیر باشید برای نیروهای طرحی در آینده فرزندان ما به این قانون احتیاج دارند نباید لغو میشد باید همیشگی شود
برادرعزیزم جناب حاج گودرزی عزیز
سلام وعرض ادب این حقیررا ازدوردستها پذیرا باشید.
به حق زبان گویای ایثارگرانید
واضح وصریح آنچه حق یک ایثارگراست را بیان نمودید
درود برجنابعالی.
بله درست فرمودین: هرگاه نوبت به تدوین وتصویب قانونی برای ایثارگران می شود خیل نااهلان سریع چوب لای چرخ آن می گذارند که به هرشکل ممکن آن قانون به مرحله ی تصویب یا اجرا نرسد.
ما که همه سنی را پشت سرگذرانده ایم همه می دانیم که ایثارگران ولی نعمتان دولت ونظامند ودر هر لحظه ای که نظام نیازداشته اول قشر حاضر در صحنه بوده اند ولی دریغا که دولت قدراین حضور را نمی داند وحق ایثارگران را علنا" زیرپا می گذارد.
ما که دیر یا زود رفتنی هستیم ولی با این اعمال برخی مسئولان دیگر امیدی برای فرزندان ونوه های ایثارگران هم باقی نمی ماند.
در یک کلام: برخی مدیران ومسئولان نااهل در لباس میش گرگ شده اند ...نه فقط برای ایثارگران بلکه برای زدن ریشه های انقلاب وخشکاندن آن به تدریج وطی زمان... ومتاسفانه مسئولان یا نمی دانند یا چشم خودرا برروی این واقعیت بسته اند.
بنده ی ناچیز تلاش زیادی برای جناب رییسی درانتخابات گذشته نمودم ویکی ازانتظاراتم هم رسیدگی بیشتر درحق ایثارگران بود
این حرفا لالائی در گوش جانبازان و خانواده محترم شهدا...این آقایان در طول ۴۵ سال خودشان را نشان دادند..دیواری کوتاهتر از جانباز نداریم
فراکسیون بی مصرف ایثارگران وبنیاد باید منحل شود این خواسته همه هست
ببخشید از چه حقی سخن میگوئید؟ چندر فاز هزینه بنزینی به ایثارگران میدادند آنهم به لطف دولت انقلابی حذف شد. هیج انتظاری نه از مجلس انقلابی و نه از دولت انقلابی نداشته باشید هزار رحمت به اصلاح طلبها.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi