شناسه خبر : 102199
سه شنبه 03 مرداد 1402 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصویب طرح جنجالی در میان اعتراض‌های گسترده صهیونیست‌ها

خواب نتانیاهو برای ایران در اسرائیل تعبیر شد

فاش نیوز - طرحی که بسیاری نسبت به تصویب آن در رژیم صهیونیستی هشدار داده و تصویب آن را به معنای «پایان اسرائیل» عنوان کرده بودند، روز دوشنبه در میان آشوب و اعتراضات و اعتصاب‌های بسیار گسترده در تل‌آویو به تصویب رسید و رژیم صهیونیستی را وارد مرحله جدیدی از بحران داخلی خودخواسته کرد. همزمان با تصویب طرح نتانیاهو در پارلمان، «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان خواستار آغاز اعتصاب سراسری شد. اکنون رژیم صهیونیستی در شرایطی قرار گرفته است که تا همین چند ماه پیش، به دنبال ایجاد آن در ایران بود!

سه ماه پیش «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر جنجالی و تندرو رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی رسانه‌ای مدعی شد که همه تمرکزش روی ایران است، اما به نظر می‌رسد نگاه نتانیاهو به ایران تا آنجا او را از بحران و آشفتگی داخلی در تل‌آویو دور کرد که روز دوشنبه بسیاری از معترضانی که ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست را به محاصره خود درآورده بودند، بدنبال فرصتی بودند تا اگر نتانیاهو را از نزدیک ببینند، به او بگویند: «ایران را رها کن، فکری به حال ما کن.» 
حقیقت آن است که «نابودی رژیم مصنوعی اسرائیل» دیگر چیزی نیست که فقط رسانه‌ها بگویند، بلکه این خود صهیونیست‌ها هستند که در کف خیابان‌ها با برگزاری اعتراض و تظاهرات‌های روزانه و شبانه فریاد می‌زنند اگر طرح نتانیاهو در پارلمان تصویب شود، نابودی تل‌آویو قطعی است. دیروز این طرح تصویب شد! تا کنون صدها نفر از چهره‌های مطرح سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی نسبت به سقوط رژیم صهیونیستی بدلیل طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی هشدار داده‌اند. مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو روز گذشته از احتمال سقوط ساختار نظامی و ارتش به‌دلیل موج استعفاها سخن گفت و همزمان ۲۰۰ سفیر و دیپلمات سابق اسرائیلی در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نسبت به لطمه خوردن جایگاه بین‌المللی این رژیم هشدار دادند. قبل از آنها نیز بیش از 10 هزار نظامی، 1200 خلبان، 45 رئیس بانک و حداقل 20 وزیر و نخست وزیر سابق از جمله «بنی گانتز»، «ایهود باراک» و «یائیر لاپید» که همگی سابقه وزارت جنگ و یا نخست وزیری و یا هردو را در کارنامه سیاسی خود دارند، هشدار داده بودند که طرح نتانیاهو به پایان سرنوشت اسرائیل خواهد انجامید.
با وجود همه هشدارها، طرح نتانیاهو بعدازظهر دوشنبه در میان سیلی از اعتراضات و در حالی که معترضان صهیونیست همه مسیرهای ساختمان کنست را محاصره کرده بودند، با 64 رای از 120 رای به تصویب رسید. تصویب طرح جنجالی نتانیاهو پس از هفت ماه تظاهرات و اعتراضات مداوم صورت گرفت و از یک هفته قبل تل‌آویو شب و روز صحنه اعتراض و شورش شده بود. طی هفت ماه تظاهرات برای جلوگیری از تصویب طرح نتانیاهو بیش از 150 نفر در مجموع دستگیر شدند و حداقل 56 نفر براساس آمار تجمیعی جروزالم پست زخمی شدند. حالا چنان هرج و مرجی این رژیم جعلی را فرا گرفته است که شاید کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند. امروز رژیم اسرائیل دچار بحرانی است که خواب بروز آن را در ایران می‌دید و برای به‌وجود آمدنش برنامه‌ریزی‌ها کرده بود.
تصویب در اوج آشفتگی تل‌آویو
از چند روز قبل از برگزاری جلسه تصویب طرح نتانیاهو برای تغییرات قضایی، هر دو شهر تل‌آویو و بیت المقدس در آشوب داخلی و آشفتگی فرو رفته بودند و آن‌گونه که تایمز اسرائیل گزارش داده است اعتراضات دو روز گذشته در عمل باعث تعطیلی کامل شهر تل‌آویو شده بود. روز دوشنبه نیز با آتش و دود در خیابان‌ها و مسیرهای دسترسی به ساختمان کنست آغاز شد. بیش از 5 هزار نفر از معترضان از سه روز قبل اقدام به برپایی چادرهای اعتراضی و تحصن در اطراف کنست کرده بودند و دو شب قبل از تصویب طرح نتانیاهو، نیم میلیون معترض به خیابان‌ها آمده بودند. صبح جلسه تصویب طرح نتانیاهو در کنست، معترضان تلاش کردند تا مانع ورود نمایندگان به مجلس شوند و جلسه برگزار نشود. همین موضوع به شلیک گاز‌اشک‌آور و بازداشت بیش از 70 نفر از معترضان منجر شد. تصاویر زیادی از خشونت پلیس و حمله با باتوم به معترضان در اطراف کنست وجود دارد و در موارد متعددی نیروهای پلیس آن‌چنان دست و پای معترضان را روی زمین کشیدند که برخی ناظران و خبرنگاران از احتمال آسیب دیدن جدی برخی معترضان و شاید شکسته شدن دست و پای آنان خبر دادند. حتی قبل از برگزاری جلسه، گروهی از معترضان موفق به ورود به ساختمان کنست شدند و راهروهای کنست صحنه درگیری و زد و خورد میان پلیس و معترضان بود. همچنین در شورش‌های اطراف کنست، «موشه ردمان»، چهره برجسته مخالفان و رهبر تظاهرات علیه نتانیاهو توسط پلیس دستگیر شد.
در جلسه کنست نیز موافقان و مخالفان طرح نتانیاهو پیش از رای‌گیری وارد جدال لفظی شدند و کنست یکی از پرتنش‌ترین جلسات تاریخی خود را سپری کرد. فریاد نمایندگان موافق و مخالف بر سر یکدیگر حتی در چند نوبت باعث توقف جلسه شد و در یک مورد درگیری میان نمایندگان موافق و مخالف با دخالت نیروهای امنیتی متوقف شد. 
کار تمام نشده است
با وجود تصویب طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی در کنست، اما برخی گفته‌اند که این طرح هنوز برای اجرا نهایی نشده است و طرح مذکور برای اجرایی شدن می‌بایست توسط دیوان عالی تایید شود، لذا شاید دیوان عالی بتواند آن را رد کند. نتانیاهو نام طرح خود را «دکترین عقلانیت» گذاشته و اگر این طرح اجرا شود، ساختار سیاسی و حاکمیتی رژیم صهیونیستی دگرگون خواهد شد. در حال حاضر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قادر است تصمیمات مقامات را در صورتی که فراتر از حد معقول تلقی شود، لغو کند، اما طرح نتانیاهو بدنبال آن است که این حق از دیوان عالی سلب کند و نظارت دیوان عالی بر کار نمایندگان، مقامات سیاسی و مصوبات کنست حذف شود. اگر نظارت دیوان عالی بر مصوبات پارلمان رژیم صهیونیستی حذف شود، در عمل نمایندگان تندرو هر طرحی را که بخواهند می‌توانند به قانون تبدیل کنند. بسیاری از طرح‌های فعلی نمایندگان تندرو کنست از هم اکنون غیرعقلانی به نظر می‌رسد. طرح‌هایی مانند تعطیلی نیروگاه‌های برق در روزهای شنبه به دلایل مذهبی، تغییر محتویات کتاب‌های درسی و گنجاندن اصول مذهبی در آن‌ها، حذف خدمت سربازی و ایجاد حقوق مادام العمر برای محصلان مدارس دینی صهیونیستی باعث خشم مخالفان نتانیاهو شده است و آنها می‌دانند که اگر نظارت دیوان عالی حذف شود، همه این طرح‌های عجیب در کنست
 به تصویب خواهد رسید و این به معنای پایان کار تل‌آویو است.
تازه شروع ماجراست....
با تصویب طرح نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی، رژیم صهیونیستی وارد یک مرحله جدید از تحولات خود شده است. از مدت‌ها قبل بسیاری از نظامیان ذخیره و افسران نیروی هوایی نسبت به استعفا و کناره‌گیری از فعالیت نظامی در ارتش در صورت تصویب طرح نتانیاهو هشدار داده بودند و اکنون طرح نتانیاهو فقط یک گام کوچک تا نهایی شدن فاصله دارد. انتظار می‌‎رود، روزهای آتی همراه با استعفای تعداد قابل توجهی از نظامیان باشد. تا کنون بیش از ده هزار نفر از اعضای ارتش، احتمال استعفای خود را مطرح کرده‌اند و جدایی آنان از خدمت نظامی ضربه بزرگی به ارتش رژیم صهیونیستی خواهد زد. همچنین از آنجا که بخش زیادی از استعفاها از میان نیروی هوایی خواهد بود، انتظار می‌رود که بیشترین ضربه را نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی ببیند. «آموتس شیان»، کارشناس‌هاآرتص پیش‌بینی کرده که استعفای هزاران نظامی به معنای خداحافظی با ارتش تاریخی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
همچنین همزمان با تصویب طرح جنجالی نتانیاهو در پارلمان، بورس رژیم صهیونیستی یک سقوط بی‌سابقه را تجربه کرد و ارزش شکل (واحد پول رژیم صهیونیست) در برابر دلار دچار افت چشمگیر شد. احتمالا روند خروج سرمایه از بانک‌ها نیز طی روزهای آتی شدت خواهد گرفت و اقتصاد نحیف و بحران زده تل‌آویو را با رکود بی‌سابقه رو‌به‌رو خواهد کرد. 
از سوی دیگر مهم‌ترین تغییرات آتی در رژیم صهیونیستی پس از تصویب طرح نتانیاهو در خیابان‌های این رژیم خواهد بود. معترضان گفته‌اند که خیابان‌ها را خالی نخواهند کرد و از هم اکنون زمزمه نافرمانی مدنی و اعتصاب سراسری در مناطق‌اشغالی شنیده می‌شود. اعتصاب ۱۵۰ شرکت اقتصادی در اراضی‌اشغالی علیه طرح نتانیاهو از روز دوشنبه آغاز شده و این اعتصاب‌ها گسترش خواهد یافت. انتظار می‌‎رود که روزهای آینده صحنه درگیری‌های خیابانی خشونت بار میان پلیس و صدها هزار معترض نتانیاهو باشد، رویدادی که برخی مقدمه جنگ داخلی میان‌اشغالگران توصیف کرده‌اند.
از هم اکنون نیز وضعیت امنیتی در سرزمین‌های‌اشغالی بی‌ثبات به نظر می‌رسد و روز دوشنبه در حالی که تل‌آویو در شورش و آشوب غرق شده بود، برخی منابع صهیونیستی از وقوع یک انفجار عظیم در شرکت صنایع نظامی رافائل رژیم صهیونیستی در شهر حیفا در سرزمین‌های‌اشغالی خبر دادند. پلیس رژیم صهیونیستی مدعی شد که این انفجار در پی انجام یک آزمایش در صنایع نظامی رافائل به وقوع پیوسته، اما ابعاد این انفجار پیچیده‌تر از ادعاهای پلیس به نظر می‌رسد، بویژه آن که وقوع این انفجار در همان روزی اتفاق افتاد که تل‌آویو درگیر آشوب‌های خیابانی بود. همچنین ساعاتی پس از انفجار مشکوک در صنایع نظامی رافائل در شهر حیفا، گزارش‌ها از وقوع دومین حادثه مشکوک امنیتی در سرزمین‌های‌اشغالی همزمان با جلسه کنست رژیم صهیونیستی و اعتراضات خیابانی خبر داد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi