شناسه خبر : 102249
شنبه 07 مرداد 1402 , 11:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هاآرتص: حق با نصرالله بود، اسرائیل خانه عنکبوت است

فاش نیوز - بحران در رژیم صهیونیستی تا آن‌جا خطرناک شده  است که رسانه‌های تل آویو از جمله «هاآرتص» در گزارش‌های خود از بحران فعلی، به نظریه «خانه عنکبوت» دبیرکل حزب الله لبنان اشاره و حرف‌های او را درباره ضعف تل‌آویو، درست توصیف کردند.

رژیم صهیونیستی با شدیدترین بحران تاریخ خود مواجه است. کابینه نتانیاهو به عنوان افراطی‌ترین کابینه‌ای که تا به حال در تل آویو روی کار آمده به‌دنبال اجرای یک برنامه برای خنثی کردن کامل سیستم قضایی و انتقال تمام قدرت و اختیارات به نخست وزیر است. این برنامه که نتانیاهو آن را اصلاحات قضایی می‌نامد، تقریباً تمام کنترل‌ها و توازن‌ها بین شاخه‌های مختلف حاکمیت در تل آویو را از بین می برد و قدرتی بی‌حد و حصر و  نظارت ناپذیر را به شخص نتانیاهو به عنوان نخست وزیر می‌دهد.
پس از تصویب طرح بحث برانگیز نتانیاهو در کنست طی هفته گذشته، هرج و مرج سراسر مناطق اشغالی را فراگرفته است. با وجود آن‌که صهیونیست‌ها در تمام هفت ماه گذشته علیه طرح نتانیاهو اعتراض کرده و به خیابان‌ها ریخته بودند تا این طرح تصویب نشود، اما نمایندگان کنست بی‌توجه به خواسته و صدای معترضان طرح موردنظر نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی و حذف نظارت دیوان عالی بر کار نخست وزیر و کنست را تایید کردند.
طی چند روز گذشته مراکز خرید و بیمارستان‌های بزرگ در مناطق اشغالی فلسطین تعطیل شده‌اند. پزشکان دست به اعتصاب زده‌اند و رهبران احزاب مخالف تهدید به اعتصاب عمومی کرده‌‌اند. همچنین شاخص بورس تل‌آویو به شدت پایین آمده و ارزش واحد پولی رژیم صهیونیستی موسوم به شیکل به طرز بی سابقه‌ای سقوط کرده است. بحران در رژیم صهیونیستی تا آن‌جا خطرناک شده که رسانه‌های تل آویو از جمله «هاآرتص» در گزارش‌های خود از بحران فعلی، به نظریه «خانه عنکبوت» دبیرکل حزب الله لبنان اشاره و حرف‌های او را درباره ضعف تل‌آویو، درست توصیف کردند. روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارش خود با اشاره به موج کناره‌گیری‌‍‌ها از ارتش رژیم صهیونیستی نوشته است که نیروی هوایی مانند جسدی در حال خونریزی است و کارکنان آن، به یک فرسایش اولیه در صلاحیت ارتش اعتراف می‌کنند. انتظار می‌رود که نیروهای دائمی، حتی اجباری، به نیروهای ذخیره‌ای بپیوندند که فعالیت داوطلبانه خود در ارتش را متوقف کرده‌اند. هاآرتص در ادامه نوشت: «بذر اختلافی که نتانیاهو و ائتلافش به طور سیستماتیک در همه جا کاشتند به خوبی مورد توجه قرار گرفته است؛ تنش‌های ارتش بین یگان‌های در حال چرخش در ذخیره و مکانیک‌ها مشهود است، تا جایی که خصومت آشکار در چندین اسکادران دیده می‌شود.» از سوی دیگر، این روزنامه صهیونیستی به سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۰ استناد کرد و نوشت: «او در نظریه خانه عنکبوت درست گفته بود. جامعه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است.» دیگر رسانه‌های صهیونیستی نیز دو روز گذشته، در گزارش‌های مشابه اعلام کرده‌ بودند: «نصرالله با لذت وضعیت داخلی اسرائیل را تماشا می‌کند؛ حتی نیازی نیست او انگشتش را بلند کند و با خود بگوید که در مورد نظریه خانه عنکبوت حق با من بود.»
فرار از بحران
موج خروج شرکت‌ها از مناطق اشغالی فلسطین ادامه دارد و آن‌گونه که «میدل ایست آی» گزارش داده است، بخش مهم فناوری و شرکت‌های استارت‌آپی که 15 درصد از کل تولید اقتصادی و نیمی از صادرات رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص می‌دهند، در حال خروج از فلسطین اشغالی هستند. براساس این گزارش حدود 70 درصد از استارت آپ‌ها برای مهاجرت به خارج از رژیم اسرائیل گام برداشته‌اند. تقریبا همه گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در بحران متوقف شده است و راهی برای خروج از بحران ندارد. رژیم صهیونیستی در گذشته با تظاهرات بزرگی از جمله تظاهرات گسترده 400 هزار نفری در سال 1982 پس از کشتار صبرا و شتیلا در لبنان روبه‌رو بوده است. همچنین در سال 2011، جنبش J14 در مناطق اشغالی به عنوان یک کمپین خودجوش مردمی، خیابان‌های رژیم صهیونیستی را اشغال کرد. در آن زمان آن جنبش یک شورش علیه غارتگری و بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی بود که رژیم صهیونیستی به آن گرفتار شده بود. شورش جوانانی که دیگر توان پرداخت اجاره بهای سرسام آور را نداشتند و طبقه کارگر با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها نمی‌توانستند غذای مناسب روزانه خود را تهیه کنند. همه آن شورش‌ها و اعتراضات در کمتر از یک ماه تمام شد، اما جنبش اعتراضی اخیر علیه نتانیاهو بیش از هفت ماه است که ادامه دارد و در برخی هفته‌ها تعداد معترضان به بیش از نیم‌میلیون نفر هم رسیده است. 
انفجار و آتش‌سوزی بزرگ در محل نگهداری صنایع نظامی اسرائیل
در ادامه بحران داخلی در مناطق اشغالی فلسطین، روز جمعه شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در منطقه صنایع نظامی در هرتسلیا خبر داد. گفته شده این انفجار در نزدیکی شهرک «نوف یم» به وقوع پیوسته و پس از انفجار توده‌ای از دود فضای منطقه هرتسلیا را فراگرفته است. شبکه 7  تلویزیون اسرائیل در عین حال گزارش داد که نگرانی بابت نشت مواد خطرناک در این منطقه وجود ندارد. گزارش‌ها حاکی است که کارشناسان مواد منفجره و نیروهای پلیس تحقیقات برای انجام بررسی‌های لازم به محل حادثه حاضر شدند. این اولین بار نیست که در این منطقه انفجار رخ می‌دهد. رسانه‌های عبری روز جمعه هفته گذشته هم درباره انفجار مهیبی که گفته می‌شد یک شب قبل در انبار مواد شیمیایی ارتش صهیونیستی  رخ داده بود، گزارشی منتشر کردند. تکرار این انفجارها نشان دهنده آن است که منابع امنیتی و نظامی صهیونیستی قادر به کنترل بحران فراگیر داخلی نیستند و اکنون بحران بی ثباتی‌ها به درون پادگان‌ها و مناطق نظامی کشیده شده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi