شناسه خبر : 102267
یکشنبه 08 مرداد 1402 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده‌‌ای با دکمه‌های لنگه به لنگه کنار حاج قاسم + عکس

فرمانده‌‌ای با دکمه‌های لنگه به لنگه کنار حاج قاسم + عکس

فاش نیوز - یکی از بارزترین خصلت‌های شهید نصراللهی ساده زیستی او از روی معرفت بود. آنقدر که این موضوع در محبوب‌ترین عکس شهید برای خودش و سردار سلیمانی هم  پیداست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، محمد نصراللهی  معاون ستاد لشکر 41 ثارالله کرمان بود که سال ها دوش به دوش فرمانده خود سردار قاسم سلیمانی در دفاع مقدس جنگیده بود و سرانجام در اسفند سال 64 منطقه فاو شهید شد. یکی از بارزترین خصلت‌های شهید نصراللهی ساده زیستی او از روی معرفت بود. آنقدر که این موضوع در محبوب‌ترین عکس شهید برای خودش و سردار سلیمانی هم  پیداست. خانواده محمد که از همه با این خصلت او آشنا بودند می‌گویند: 

شهید , شهادت , سردار قاسم سلیمانی , دفاع مقدس , ادبیات دفاع مقدس ,

جوانی از «تازه آباد» که به جای آلمان سر از سوریه در آورد

شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار شهید محمد نصراللهی

محمد تا لباسی را پاره و نخ نما نمی‌کرد، دست از سرش بر نمی‌داشت. حتی در آن عکس یادگاری که با حاج قاسم انداخت دکمه‌های لنگه به لنگه لباس کهنه‌اش مشخص است. از آن لباس چند سال کار کشیده بود ولی رهایش نمی‌کرد.

یکبار در مسجد کسی اشتباهی پوتین‌های او را پوشیده و رفته بود. وقتی همه از مسجد خارج شدند یک جفت پوتین در کنار جا کفشی مانده بود، هر کار کردیم محمد این پوتین‌ها را به جای مال خودش بپوشد قبول نکرد و پا برهنه از مسجد خارج شد. می‌گفت می‌ترسم این پوتین‌ها را بپوشم و نتوانم صاحبش را پیدا کنم. آن شب محمد فاصله مسجد تا قرارگاه را پا برهنه رفت و از آن به بعد بچه‌ها به شوخی «پا برهنه» صدایش می‌زدند.

حاج قاسم در وصف او گفته بود: ساده بگویم، محمد دو چیز را هرگز جدی نگرفت. یکی دنیا را و یکی خستگی در دنیا را، شوق دیدار بین او و خستگی فرسنگ ها فاصله انداخته بود...

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi