شناسه خبر : 102437
شنبه 14 مرداد 1402 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت بر عهده گرفتن تولیت میز فرهنگ ایثار، شهادت در شورای عالی انقلاب فرهنگی

فاش نیوز - حجت‌الاسلام خسروپناه خواستار بر عهده گرفتن تولیت میز فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

کد خبر: ۶۰۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ - 02August 2023
 

ضرورت بر عهده گرفتن تولیت میز فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط بنیاد شهیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، پانزدهمین جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالحسین خسروپناه دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونین بنیاد شهید برگزار شد.

عبدالحسین خسروپناه دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با تاکید بر اینکه دانشگاه شاهد می‌بایست به سمت رشته‌های خاص برود، اظهار داشت: دانشگاه شاهد نباید مانند سایر دانشگاه‌ها فعالیت نماید و در حد لیسانس و فوق لیسانس دانشجو تربیت کند.

وی افزود: بنیاد شهید برای اجرای امور می‌بایست سندی راهبردی را بنویسد و آن را به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند.

خسروپناه مطرح کرد: از وقتی به دبیرخانه شورا آمدم ایده‌ای داشتم. ما امور فرهنگی بسیاری داریم که میتوانیم آن‌ها را عملیاتی کنیم. مانند ایده صنایع دستی که اگر در ایران رونق یابد حتی می‌تواند سه برابر درآمد نفتی درآمد برای کشور به ارمغان آورد. باور داریم که با این اقدامات حتی مشکل اقتصادی و تربیتی خانواده‌ها هم حل می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به همین خاطر مقرر شد میز صنایع دستی ایجاد و وزارت میراث فرهنگی مسئولیت آن را برعهده بگیرد. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید تولیت میز فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد را در شورای عالی انقلاب فرهنگی برعهده بگیرید.

وی با بیان اینکه تاکنون چنین میزی در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود نداشت، گفت: من در نظر دارم با همکاری بنیاد شهید این میز را عملیاتی نمایم. از این رو بنیاد شهید میبایست اعضا را مشخص کرده و تقسیم کار‌ها را انجام دهد.

خسروپناه با اشاره به اینکه مبنای ما باید فرمایش امامین انقلاب باشد، اظهار کرد: در این میز باید اهداف را تعیین و به تایید و تصویب برسانیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi