شناسه خبر : 102449
شنبه 14 مرداد 1402 , 11:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به منظور رفع مشکلات خاص تولیدکنندگان صورت گرفت

دیدار چهره به چهره رئیس جمهور با مدیران ۶ شرکت بزرگ صنعتی کشور

فاش نیوز - رئیس جمهور در راستای تحقق شعار سال و به منظور رفع موانع تولیدکنندگان، با مدیران 6 شرکت بزرگ صنعتی کشور به صورت چهره به چهره دیدار و دستور رفع مشکلات آنان را صادر کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنج‌شنبه میزبان مدیران 6 شرکت بزرگ صنعتی کشور بود و در جلسه‌ای 3 ساعته به صورت چهره به چهره پای صحبت‌های آنان نشست و مشکلات این شرکت‌های تولیدی و صنعتی را جویا شد.
در این جلسه مدیران شرکت‌های «کاله»، «بهیار صنعت اصفهان»، «مجتمع آهن و فولاد بافق»، «خودروسازی زامیاد»، «شیشه کاوه» و «آی.تی.آی شیراز» در حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان، ‌معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان استاندارد، رئیس کل گمرک کشور و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد به صورت جداگانه با دکتر رئیسی دیدار و به بیان مشکلات اداری و اجرایی واحدهای تولیدی خود پرداختند.
بر اساس مباحث و موضوعات مطرح شده از سوی مدیران این 6 شرکت بزرگ تولیدی و صنعتی، «گروه صنایع غذایی سولیکو کاله» از 7 سال پیش نیازمند تأمین اعتبار ارزی و ریالی برای ایجاد پالایشگاه شیر است که با رفع این مشکل، ضمن ایجاد بزرگ‌ترین واحد فرآوری شیر ایران و منطقه و ارزش افزوده 2 میلیون دلاری، زمینه برای ایجاد 50 هزار فرصت شغلی جدید دیگر در این صنعت فراهم خواهد شد.
«شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان»، تولیدکننده دستگاه بومی ایکس‌ری کانتینری کالا و تجهیزات پزشکی نیز نیازمند توجه و حمایت جدی وزارت اقتصاد و وزارت بهداشت برای خرید محصولات دانش‌بنیان این شرکت با مزیت مهم صرفه‌جویی ارزی و ایجاد ظرفیت اشتغال برای حداقل هزار نفر است.
«شرکت آهن و فولاد بافق» در زمینه تأخیر در صدور مجوز خط تولید جدید به ‌دلیل مسائل محیط زیستی و تأمین اعتبار برای تکمیل این مجتمع صنعتی با مشکل روبروست که در صورت رفع این مشکلات، زنجیره تکمیل تولید و 2 هزار و 500 نفر به ظرفیت اشتغال آن افزوده خواهد شد.
«شرکت خودروسازی زامیاد» نیز با مشکل اعمال 4 عنوان استاندار جدید برای تولیدات این شرکت به دلایلی همچون زمان‌بر بودن تست خودروهای تولیدی در خارج از کشور، مواجه است.
همچنین «گروه صنعتی شیشه کاوه» نسبت به ممانعت مقامات محلی از انتقال پساب تولیدی شرکت کاوه سودا در مراغه به دریاچه به‌رغم دریافت موافقت از سازمان محیط زیست و توقف واحد فرآوری مواد اولیه شیشه‌سازی در یزد به دلیل مشکل آلایندگی گلایه داشت.
کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) نیز که از 14 سال پیش به‌ دلیل سوءمدیریت با مشکل عدم نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و در نتیجه تعطیلی و رکود کامل کارخانه مواجه شده، در انتظار سرمایه‌گذار برای احیای مجدد است که در صورت احیای آن امکان بازگشت حداقل هزار و 300 نفر به طور مستقیم به چرخه اشتغال فراهم و ظرفیت گسترده در صنایع مخابرات از راه دور نیز احیا خواهد شد.
رئیس جمهور پس از شنیدن صحبت‌های مدیران این شرکت‌ها و توضیحات مقامات مربوطه، ناظر به مشکلات مطرح و راه‌حل‌های ارائه شده، دستورات لازم را صادر و مسئولان مربوطه را به پیگیری و رفع مشکلات آنان تا حصول نتیجه نهایی و همچنین گزارش اقدامات صورت گرفته مکلف کرد.
رئیسی همچنین در پایان این جلسه در سخنانی با بیان اینکه امروز «تولید» محوری‌ترین مسئله کشور است، بر عزم دولت برای حمایت از همه تولیدکنندگان و کارآفرینان در سراسر کشور تأکید کرد و گفت‌: این جلسات به منظور حمایت از تولید و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان به عنوان یکی از مسائل مهم و اولویت‌دار دولت ادامه خواهد داشت.
 پیام تبریک به مناسبت قهرمانی
 تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در جهان
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان در رقابت‌های جهانی ترکیه، تصریح کرد: بی‌شک درخشش و موفقیت پی در پی جوانان و نوجوانان کشورمان در مسابقات مختلف جهانی، نشان از استعداد و توانمندی‌های فرزندان این مرز و بوم دارد که شایسته است با افزایش حمایت‌ها، شاهد تداوم پیروزی آنان در دیگر عرصه‌های ورزشی باشیم.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است: افتخارآفرینی و قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان در رقابت‌های جهانی ترکیه و به اهتزاز در آمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به آحاد ملت قهرمان‌پرور ایران تبریک و تهنیت می‌گویم.
بی‌شک درخشش و موفقیت پی در پی جوانان و نوجوانان کشورمان در مسابقات مختلف جهانی، نشان از استعداد و توانمندی‌های فرزندان این مرز و بوم دارد که شایسته است با افزایش حمایت‌ها، شاهد تداوم پیروزی آنان در دیگر عرصه‌های ورزشی باشیم.
اینجانب از همه کشتی‌گیران با غیرت، مربیان و همه دست‌اندرکاران این تیم صمیمانه سپاسگزارم و برای همه آنان آرزوی توفیقات روزافزون دارم.
 افزایش تولید نفت به واسطه تلاش متخصصان 
و کارکنان تلاشگر شرکت نفت، شایسته قدردانی است
رئیسی در جلسه هیئت دولت که صبح چهارشنبه برگزار شد، افزایش تولید نفت را که به واسطه تلاش متخصصان و کارکنان تلاشگر شرکت نفت حاصل شده است، شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: با توجه به برخی گزارش‌ها درباره طولانی شدن فرآیند اجرای برخی قراردادها در مجموعه شرکت نفت، ضروری است تمهیدات لازم برای کوتاه‌تر شدن این فرآیند اندیشیده شود.
وی همچنین با تاکید بر تلاش برای به نتیجه رسیدن هر چه سریع‌تر قراردادها و تفاهم‌نامه‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خارجی تحقق این امر را نیازمند پیگیری روزانه و مستمر مسئولان مربوط دانست.
رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت تقویت بخش‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی به منظور دفاع حقوقی و استیفای حقوق دولت تاکید کرد.
رئیسی همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در ارتباط با سکوهای فناوری، با بیان اینکه برخورد با تخلف ضروری است، اما اعمال محدودیت برای این سکوها راه‌حل صحیح مواجهه با تخلفات نیست، تصریح کرد: مشکلات ایجاد شده در ارتباط با این سکوها می‌بایست از طریق مراجع ذی‌ربط با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات پیگیری شود.
وی در ادامه با اشاره به برخی موضوعات و مشکلات درباره اجرای طرح‌های عمرانی که نیازمند همکاری نیروهای مسلح با دولت است، تاکید کرد: برای رفع این مسائل ضروری است از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان رابط نیروهای مسلح و دولت و با در نظر گرفتن اولویت‌ها برای حل مشکلات مردم اقدام شود، چرا که بخش قابل توجهی از این طرح‌ها برای حل مسائل مردم اجرا می‌شود و برای دولت اولویت دارد.
رئیس جمهور همچنین تامین مالی پروژه‌های مسکن را از اولویت‌های اساسی دولت برشمرد و از معاون اول خواست با حضور همه دستگاه‌های مسئول، راهکارهای تقویت منابع مالی طرح‌های مسکن در سراسر کشور را بررسی و احصا کنند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر صمیمانه از خدمات آقای سجادی در دوره تصدی وزارت ورزش و موفقیت‌های کسب شده در این دوره، برای وی آرزوی سلامتی و بر لزوم تداوم همراهی ایشان با دولت تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت ورزش از نگاه دولت مردمی گفت: دولت تلاش کرد برای عرصه ورزش، مدیرانی از جنس ورزش انتخاب کند.
بررسی گزارش 13 ساله اجرای نقشه جامع علمی کشور
شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر سه‌شنبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و در این جلسه، با عضویت پیوسته 18 نفر از اساتید برجسته کشور در رشته‌های علوم پایه، علوم مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی، علوم انسانی و اسلامی در فرهنگستان علوم موافقت شد.
همچنین در این جلسه دکتر «محمدرضا مخبر دزفولی» به اتفاق آرا به عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم انتخاب و از تلاش‌ها و خدمات 25 ساله دکتر «داوری اردکانی» به این مجموعه علمی قدردانی شد.
«بررسی گزارش 13 ساله اجرای نقشه جامع علمی کشور» از دیگر محورهای جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود که بخشی از آن به جلسه بعدی این شورا موکول شد.
 تاکید بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته 
در سفر به سوریه
رئیس جمهور بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار آقایان «فیصل مقداد»، «محمد سامر الخلیل» و «ایاد الخطیب» وزرای امور خارجه، اقتصاد و تجارت خارجی و ارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه، با اشاره به توافقات حاصل از سفر اردیبهشت ماه خود به دمشق، بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته در این سفر به‌ویژه در بخش اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
وی با تجلیل از ایستادگی و مقاومت تاریخی دولت و ملت سوریه در برابر فتنه‌ها و تهاجم همه‌جانبه 12 ساله علیه این کشور، پیام مهم دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دمشق را پیروزی بزرگ جریان و رویکرد مقاومت توصیف کرد و گفت: امیدوارم علاوه بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد گام‌های بعدی توسعه هر چه بیشتر روابط میان دو کشور نیز باشیم.
در ادامه این دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه سفر همزمان 3 وزیر سوریه به جمهوری اسلامی ایران را ابتکار «بشار اسد» برای نشان دادن عمق روابط راهبردی فیمابین عنوان کرد و با بیان اینکه فضای این سفر با تمام سفرهای پیشین به ایران متفاوت بوده است، گفت‌وگوهای اقتصادی برای اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور را بسیار مثبت، روان و مبتنی بر روابط عمیق توصیف کرد.
وزیر خارجه سوریه همچنین ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از آخرین تحولات این کشور، پیمودن مسیر واحد مقاومت از سوی ایران و سوریه را جلوه‌ای درخشان از اشتراکات دو کشور برشمرد و با بیان اینکه محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران نشان داد می‌تواند هر توطئه‌ای علیه منطقه را به شکست بکشاند، از مقام والای همه شهدای مقاومت به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد.
در این دیدار همچنین وزرای «اقتصاد و تجارت خارجی» و «ارتباطات و فناوری» سوریه نیز گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرایی شدن توافقات در حوزه‌های مختلف ارائه نمودند.
دیدار با خانواده شهیدان خالقی‌پور
رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه با حضور در منزل شهیدان خالقی‌پور، با مادر و دیگر اعضای خانواده این شهیدان دیدار و گفتگو کرد.
رئیسی در این دیدار که با حضور اعضای خانواده شهیدان داوود، رسول و  علیرضا خالقی‌پور و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، خانواده و به‌ویژه مادران و پدران شهدا را پرچم‌های برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت و چشم و چراغ هر شهر و دیاری توصیف کرد. 
وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مادر شهیدان خالقی‌پور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: شما زبان گویای دین، انقلاب، جهاد و شهادت و الگوی موفق جهاد تبیین هستید که به قشرهای مختلف جامعه روحیه و انگیزه و ثبات قدم می‌دهید. 
رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اراده‌هاست، پدران و مادران شهدا را پیروز جنگ اراده‌های زمان خود و پرچمداران جنگ اراده‌های امروز  دانست و افزود: برخلاف خواست دشمن که به‌دنبال کمرنگ و محو کردن  یاد و اثرگذاری شهدا است، خانواده‌های شهدا در هر کوی و برزنی پرچم برافراشته فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi