شناسه خبر : 102506
یکشنبه 15 مرداد 1402 , 12:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رشادت‌ زنان گمنام کُرد در دفاع مقدس

فاش نیوز - زنان انقلابی کرد امروز با گذشت بیش از چهار دهه از دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، با حضور در میادین مختلف و تربیت فرزندانی صالح و شایسته در دفاع از اهداف انقلاب اسلامی و خنثی سازی تفرقه‌های دشمنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

کد خبر: ۶۰۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۱ - 06August 2023
 

مروری بر رشادت‌های زنان گمنام کرد

گروه استان‌های دفاع‌پرس_ رویا طاهری؛ زمانی که در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق کشور اسلامی ایران را مورد هجوم ناجوانمردانه خود قرار داد زنان انقلابی و آزاده کرد با شجاعت و شهامت وصف ناشدنی خود نقش مهمی ایفا کرده و هم پای مردان افتخارات فراوانی از خود برجا گذاشته‌اند.

هرچند این حضور بسیار محسوس نبود، اما نحوه سازماندهی و نتیجه کار‌هایی را که انجام می‌دادند نشان می‌داد آن‌ها نیز به اندازه مردان در این حماسه‌ها نقش آفرین هستند.

البته بانوانی هم بودند که مسلحانه دفاع می‌کردند و اجازه نمی‌دادند ارزش‌های اسلام و حریم حرمت خانواده شان توسط دشمن شکسته شود؛ و چه بسیار بودند بانوان دلیر کردی که وقتی همسر و فرزند خود را راهی میدان جنگ می‌کردند و با پیکر بی جان آن‌ها رو برو می‌شدند دست بسوی آسمان بر می‌داشتند و مقبولیت هدیه خود را از خداوند متعال می‌خواستند.

آری زنان انقلابی کرد حماسه‌سازان گنامی هستند که که شجاعت را به مردان و فرزندان خود آموختند و باعث افتخار شدند.

سخن در خصوص اهمیت و جایگاه زنان مسلمان کرد بسیار زیاد است، ولی ذکر این نکته ضروری است که این بانوان امروز با گذشت بیش از چهار دهه از آن دوران، با حضور در میادین مختلف و تربیت فرزندانی صالح و شایسته در دفاع از اهداف انقلاب اسلامی و خنثی سازی تفرقه قومی و زبانی از سوی دشمنان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

چه زیبا رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی به فداکاری و از جان گذشتگی جوانان مؤمن و با اخلاص کرد که تربیت یافته همان مادران مقاوم و مجاهد هستند اشاره و می‌فرمایند «پیشمرگان مسلمان کرد با حضور در میدان، هم جان خود را به خطر می‌انداختند و هم گروهک‌های ضدانقلاب آرامش خانواده‌های آن‌ها را تهدید می‌کردند، اما این جوانان شجاع، حقاً و انصافاً امتحان بسیار خوبی دادند».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi