شناسه خبر : 102511
یکشنبه 15 مرداد 1402 , 12:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتاب عکس «یار چمران، همراه متوسلیان»

فاش نیوز - کتاب عکس «یار چمران، همراه متوسلیان» که به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس آماده شده است، در بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی می‌شود.

کد خبر: ۶۰۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷ - 06August 2023
 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب عکس جاوید الاثر کاظم اخوان، نهمین جلد از مجموعه کتب عکاسان جنگِ انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، روز دوشنبه در بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی خواهد شد.

اخوان از جمله معدود افرادی بود که با شروع جنگ تحمیلی به ستاد جنگ‌های نامنظم پیوست و در کنار شهید دکتر مصطفی چمران در بیش از هفتاد نبرد ویژه حاضرشد و با آنچه که در خصوص عکاسی از شهید چمران فراگرفته بود، به عنوان یک عکاس نیز توانست، به خوبی به ثبت وقایع و اتفاقات پیرامون خود بپردازد.

وی در مدت کوتاهی آنچنان در حوزه عکاسی متبحر شد که در اولین نمایشگاه بزرگ عکس جنگ که در سومین سالگرد انقلاب اسلامی و در موزه هنر‌های معاصر برگزار شد، در بین ۷۵ عکاس جنگ، مقام اول را کسب کرد.

رونمایی از کتاب عکس «یار چمران، همراه متوسلیان»

تعدادی از آثار اخوان در ویژه نامه‌ای که حاصل کار عکاسان حرفه‌ای جنگ ایران و عراق بود، توسط ستاد تبلیغات جنگ در ۲۲ بهمن ۱۳۶۱، منتشر و چاپ شد. در کتاب «دفاع در مقابل تجاوز» نیز بیشترین عکس چاپ شده مربوط به کاظم اخوان بود.

اخوان در سال ۱۳۶۱ در حالیکه به عنوان عکاس و خبرنگار در ایرنا فعال بود، بدلیل توانایی در عکاسی و همچنین آشنایی با اصول عملیاتی و نظامی، یکی از چهار دیپلماتی شد که به همراه جاوید الاثر احمد متوسلیان راهی لبنان شد و متاسفانه توسط فالانژ‌های رژیم صهیونیستی ربوده شدند و دیگر به میهن اسلامی مان بر نگشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi