شناسه خبر : 102563
دوشنبه 16 مرداد 1402 , 16:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمان آدم‌کشی پشت تریبون رسمی

وزیر صهیونیست: هرکس یک فلسطینی را بکشد شایسته تقدیر است

فاش نیوز - وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو در سخنانی ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی را بر همگان آشکار کرد. او بار دیگر با اظهاراتی کینه توزانه و نژادپرستی فرمان کشتار فلسطینیان را صادر کرد و گفت: «هرکس یک فلسطینی را به قتل برساند، شایسته تقدیر است.»

فرمان ترور از سوی رژیم ترور به تازگی از تریبون رسمی اعلام شده است. اگرچه سال‌هاست صهیونیست‌ها مسئولیت اقدامات تروریستی خود را برعهده نمی‌گیرند، اما روز گذشته «ایتامار بن‌گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی کابینه نتانیاهو پرده‌ها را کنار زد تا ثابت کند که رهبران تل‌آویو خودشان به صورت مستقیم نامه‌های قتل و ترور را امضا می‌کنند و امضای‌شان پای هر تروری است. بن‌گویر 47 ساله که سیاهه‌ای از اتهامات بلند بالا در دادگاه‌های تل‌آویو به جرم نژادپرستی دارد، یک‌شنبه شب با اظهاراتی کینه‌توزانه و نژادپرستانه فرمان کشتار فلسطینیان را صادر کرد و در جلسه رسمی گفت: «هرکس یک فلسطینی را به قتل برساند، شایسته تقدیر است.» این سخنان روشن‌ترین نشانه‌ای از آن بود که رژیم صهیونیستی در واقع یک رژیم تروریست است. اظهارات نژادپرستانه بن‌گویر پس از آن رخ داد که در عملیات ترور دو روز گذشته رژیم صهیونیستی در شهر جنین، سه نفر از فلسطینیان به شهادت رسیدند. 
وزیر تروریست
نگاهی به سابقه بن گویر تصویر واضح‌تری از این وزیر تروریست را ارائه می‌دهد. او در کالج آکادمیک اونو (Ono) در رشته حقوق تحصیل کرده است. کالج اونو یک کالج خصوصی واقع در کریات اونو واقع در شرق تل‌آویو با بیش از 18 هزار دانشجو است و عمده دانشجویان آن شامل دروزی‌ها، بادیه‌نشین‌ها، اتیوپیایی، یهودیان افراطی ارتدوکس و دانشجویان با نیازهای ویژه است. محیط این کالج فضای مساعدی برای صهیونیست‌های تندرو است و بن گویر نیز پس از پایان تحصیل آن‌چنان تندرو و افراطی شد که کانون وکلای اسرائیل به وی اجازه شرکت در آزمون وکالت به علت سابقه کیفری و نژادپرستانه‌اش نداد. در عین حال، سابقه‌ افراط‌گرایی «ایتامار بن‌گویر» به سال‌ها قبل، حتی پیش از ورود به دنیای سیاست برمی‌گردد. بن‌گویر تا پیش از ورود رسمی‌اش به سیاست، تصویری از «باروخ گلدشتاین» (تروریست افراطی یهودی‌ای که سال ۱۹۹۴ در مسجدی در شهر الخلیل در کرانه‌ باختری فلسطینیان را به رگبار بست و ۲۹ نفر را به شهادت رساند) را در خانه‌اش آویزان کرده بود. حتی خود جناح راستی‌های رژیم صهیونیستی هم سال‌ها بن‌گویر را یک افراط‌گرای خطرناک می‌دانستند و او را از خود می‌راندند. از این‌رو او خود یک حزب سیاسی با نام حزب «قدرت یهود»‌ تشکیل داد. بن‌گویر در چند سال گذشته پس از بسته شدن پرونده‌های قضایی‌اش، سرانجام پروانه وکالت گرفت و به طور خاص وکالت یهودیانی را به عهده می‌گیرد که متهم به افراط‌گرایی هستند.  با این حال گاردین در گزارشی گفته است که بن‌گویر  بیش از ۵۰ بار به تحریک خشونت و نفرت‌پراکنی متهم (و یک بار به همین جرائم محکوم) شده و برخی پرونده‌های او در دادگاه هنوز مختومه نشده است.
زندان بزرگی به‌نام فلسطین 
رژیم آپارتاید صهیونیستی با وجود وزیران تندرو و تروریستی مانند بن‌گویر کامل می‌شود. سابقه آپارتایدی مقامات تل‌آویو سال‌هاست در محافل دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. روز گذشته نیز «دانیا ابوالحاج»، کارشناس حقوقی در «مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینیان» در لندن و دارای مدرک حقوق بین‌الملل از دانشگاه ادینبورگ در گزارشی مفصل ماهیت آپارتایدی صهیونیست‌ها را برملا کرد. این کارشناس حقوقی در یادداشت خود در وبگاه تحلیلی «میدل ایست آی» گفت که صهیونیست‌ها چگونه سیستم محرومیت و سرکوب فلسطینی‌ها را شیک و امروزی کرده‌اند تا غربی‌ها از آنها انتقاد نکنند. براساس این گزارش، صهیونیست‌ها، هویت فلسطینی‌ها را در قالب اهالی قدس، فلسطینی‌ها در کرانه باختری‌اشغالی، ساکنان فلسطینی غزه، شهروندان فلسطینی اسرائیل، پناهندگان و فلسطینی‌های مهاجر و.... از هم دور و مجزا کرده‌اند تا هویت واحد فلسطینی شکل نگیرد. این گزارش می‌گوید که فلسطینی‌ها از نظر حقوق خصوصی و زندگی خانوادگی، آزادی رفت و آمد، توسعه اقتصادی، آموزش و بهره مندی از حقوق فرهنگی در طبقات و گروه‌های مختلفی تقسیم بندی شده‌اند و تل‌آویو تلاش دارد تا آنها را از هم جدا نگه دارد. این کارشناس حقوقی می‌گوید رهبران رژیم صهیونیستی برای هرگروه از فلسطینی‌ها قواعد مجزا و متفاوتی تدوین کرده‌اند و میزان سخت گیری‌ها برای هرکدام از فلسطینی‌های تحت‌اشغال متفاوت است. این وضعیت باعث شده تا برخی فلسطینی‌ها در برابر گروه دیگر احساس آزادی عمل بیشتری داشته باشند و در برابر برخی از اقدامات سکوت کنند. نویسنده در این گزاش نتیجه‌گیری کرده است که زندان همیشه به معنای سلول یا دیوار و نگهبان نیست، بلکه این زندان گاه به معنای کل کشوری است که تحت‌اشغال نظامی قرار گرفته است و این زندان بزرگ امروز فلسطین است.
تلاش آمریکا برای جلوگیری از سقوط تل‌آویو
همزمان با تشدید بحران داخلی و آشفتگی اوضاع در تل‌آویو، آمریکایی‌ها تلاش دارند تا از فروپاشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند. دو روز پیش نیز، رئیس‌سابق موساد اعتراف کرده بود که تل‌آویو به پایان راه خود نزدیک شده است. «تامیر باردو»، رئیس‌سابق سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی موساد تاکید کرد که اسرائیل در حال خود تخریبی و نابودی از درون است و به پایان راه نزدیک شده است. روزنامه عبری زبان «مکور ریشون» به نقل از باردو تاکید کرد که ما از حدود 4 الی 5 ماه قبل بدون هیچ دلیل و منطقی در میانه یک عملیات ویرانگر (اصلاحات قضایی) گرفتار شده‌ایم. باردو اظهار داشت که پس از انتخابات اخیر ناگهان به سمت تاریکی پیش رفتیم و دولت کنونی در مسیر نابودی خود و اسرائیل قدم برمی‌دارد. با توجه به همین وضعیت نیز، هیئتی از نمایندگان مجلس آمریکا به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات رژیم صهیونیستی درباره لایحه جنجالی تغییرات قضایی کابینه این رژیم، به سرزمین‌های‌اشغالی سفر می‌کنند. روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش داد که این هیئت متشکل از حدود ۲۴ نفر از نمایندگان مجلس آمریکاست که هفته جاری به سرزمین‌های‌اشغالی سفر خواهند کرد و قرار است با مقامات رژیم صهیونیستی درباره لایحه جنجالی اصلاحات قضایی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم دیدار و گفت وگو کنند. اگرچه نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرده است که کل طرح اصلاحات قضایی را اجرا نخواهد کرد، اما هنوز نشانه‌ای از پایان بحران داخلی در تل‌آویو دیده نمی‌شود.
بای ذنب قتلت؟
اشغالگران صهیونیست حتی به کودک چهار ساله فلسطینیان هم رحم نمی‌کنند و روز یک‌شنبه یک شهرک‌نشین صهیونیست با خودروی خود، کودک چهارساله فلسطینی را زیر گرفت. این جنایت در منطقه «کیسان» در شرق بیت لحم اتفاق افتاد. دو روز قبل از این حادثه نیز، شهرک نشین‌های صهیونیست با حمله به شهرک «برقه» در شرق رام الله، «جمال معطان» جوان فلسطینی را به شهادت رسانده بودند. در همین ارتباط نیز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای بر ضرورت بسیج عمومی و انجام اقدامات لازم و ضروری برای مقابله با شهرک نشینان‌اشغالگر صهیونیست و خنثی کردن طرح‌های جنایتکارانه آنان علیه فلسطینیان تاکید کرد. حماس ضمن تمجید از مبارزان و مجاهدان فلسطینی که از عزت و کرامت ملت فلسطین در برابر صهیونیست‌های جنایتکار دفاع می‌کنند، عموم فلسطینیان را به حمل سلاح برای مقابله با‌اشغالگران صهیونیست و دفاع از خود در برابر آنان فراخواند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi