شناسه خبر : 102744
یکشنبه 22 مرداد 1402 , 16:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز دوران دفاع مقدس به همرزمانش شهیدش پیوست

فاش نیوز - ارومیه - ایرنا - سردار پاسدار حاج رحیم قراجه داغی از فرماندهان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه به دیار باقی شتافت و به همرزمان شهیدش پیوست.

 استاندار آذربایجان غربی در پیام تسلیتی که یک نسخه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، درگذشت حاج رحیم قراجه داغی از فرماندهان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس را تسلیت گفت.

در ادامه پیام محمدصادق معتمدیان آمده است: این فرمانده رشید، طی سالیان متمادی با حضور اثرگذار در سنگرهای دفاع از میهن کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار گذاشت.

استاندار آذربایجان‌غربی در پیام خود افزوده است: اینجانب این ضایعه را به همه همرزمان ایشان، خانواده گرامی آن مرحوم و مردم ولایتمدار استان آذربایجان غربی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با شهدای دفاع مقدس و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

پیام فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در پی درگذشت جانباز

سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان نیز در پیام تسلیت خود ضمن عنوان دادن سردار خستگی ناپذیر سپاه اسلام به حاج رحیم قراجه داغی گفت: خبر درگذشت سردار خستگی ناپذیر سپاه اسلام حاج رحیم قراجه داغی باعث تاسف و تاثر اینجانب و تمامی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام گشت.

در این پیام آمده است: زندگی سراسر نور و جهاد ایشان الگوی آزادگی و تواضع و مجاهدت در راه خدا بود و مردم ولایت مدار شهرستان ارومیه و استان آذربایجان غربی مجاهدت های خستگی ناپذیر این رزمنده سرافراز اسلام را در فرماندهی میدان های نبرد و در جبهه های دوپازا، بوالفتح و ارتفاعات سربه فلک کشیده آذربایجان و کردستان فراموش نخواهند کرد.

در ادامه این پیام تسلیت با اشاره به سختی‌های این جانباز ولایت مدار در دوران دفاع مقدس آمده است: این رزمنده و سرباز ولایت پس از تحمل سختی های فراوان و جراحات ناشی از نبرد در جبهه های حق علیه باطل به وصال یاران شهیدش پیوست و این فراق برای ایشان به سر رسید.

جانباز دوران دفاع مقدس به همرزمانش شهیدش پیوست

پیام تسلیت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی

در بخشی از پیام جلیل وحیدی نیز آمده است: بی‌گمان یاد و خاطره ایشان در بین محبان و علاقه‌مندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرهنگ ناب دفاع مقدس زنده و جاوید خواهد بود.

در ادامه پیام وی اینگونه آمده است: عزت، سربلندی، آرامش و آسایش امروز خود را مدیون دلاوری‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگ‌مردانی هستیم که در پیروی از اهل‌بیت پیامبر (ص) تفسیرگر واقعی واژه ایثار شده‌اند.

به گزارش ایرنا، رحیم قراجه داغی از همرزمان شهیدان حمید و مهدی باکری بود که خبرنگار ایرنا در خرداد ۱۳۹۸ پای خاطره گویی‌های وی نشسته بود.

«رحیم قراجه داغی» متولد ۱۳۳۷ بود و در گزارشی از حضور وی در خبرگزاری ایرنا این چنین توصیف شده است: حاج رحیم کلاه لبه دار مشکی رنگی بر سر دارد، وی در سرآغاز خاطراتش چنین گفت که «قبل از «بیت المقدس»، عملیات فتح المبین انجام شد؛ به همراه احمد محمدی، رضا چداری، قربانعلی سرخوش و علی اکبر کاملی از ارومیه به منطقه چذابه رفت و یک ماه بعد در فتح المبین شرکت کرد.

احمد محمدی و رضا چداری شهید شدند و قربانعلی سرخوش نیز جانباز شد تا بالاخره حدود ۲ ماه بعد به همراه علی اکبر کاملی در بیت المقدس شرکت کردند.

خبرنگار ایرنا در ادامه گزارش آن روز دیدار با این جانباز نوشته است: این رزمنده تسبیح دانه درشت مشکی خود را از جیب درآورد و ادامه داد که ما در سه راه «دارالخوین» مستقر شدیم و سر ظهر بود که گفتند آماده شویم؛ چون بیشتر نیروها در مرخصی بودند از این تصمیم تعجب کردیم. بالاخره از شهرهای مجاور نیروهایی که به مرخصی رفته بودند را جمع کردند. خلاصه به راه افتادیم. دارالخوین در نزدیکی کارون بود. به لب کارون که رسیدیم.

بیشتر بخوانید:

حضور حاج رحیم قراجه داغی در خبرگزاری ایرنا

جانباز دوران دفاع مقدس به همرزمانش شهیدش پیوست

به تعریف مرحوم رحیم قراجه داغی؛ «به لب کارون که رسیدیم، در اندیشه گذشت از آن رود بودیم که اهالی منطقه با قایق‌های موتوری ما را به آن سو بردند؛ مردم پای کار بودند و وحدت و اتحاد موج می‌زد؛ این مسئله در همبستگی ارتش با سپاه نیز دیدنی بود».

ایرنا ضایعه درگذشت رحیم قراجه داغی جانباز هشت سال دفاع مقدس را به خانواده معظم و همرزمانش تسلیت عرض می‌کند.

منبع: جمهوری اسلامی
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi